csütörtök, május 19, 2022
Home Apple hírek A Xiaomi lenyomná az Apple-t, élet-halál harcra készülnek a kínaiak

A Xiaomi lenyomná az Apple-t, élet-halál harcra készülnek a kínaiak

A Xiaomi éveken belül a legnépszerűbb mobilgyártó szeretne lenni, erre pedig hajlandó áldozni is.

Ugyan az év nagy részében elmaradt a versenytársaktól, az utolsó negyedév lenyűgöző iPhone 13-eladásainak köszönhetően az Apple az első helyen zárta a legtöbb okostelefont leszállító gyártók versenyét. Ráadásul a globális toplista mellett a helyi gyártókat beelőzve Kína legnépszerűbb márkája is a cupertinói cég lett. A Xiaomi ezen változtatni szeretne, és úgy tűnik, ezt vágyálomnál komolyabban kezeli.

A cég alapítója, Lei Jun a Xiaomi első, a holdújévet kísérő munkaszüneti időszakot követő stratégiai megbeszélése után írt egy posztot erről a Weibo közösségi platformon. Ebben megerősítette azt a vállalását, hogy százmilliárd jüant fektetnek fejlesztési munkálatokba, ettől pedig nem kis előrelépést várnak.

“Teljes mértékben az Apple-höz mérjük magunkat a termékek és élmények tekintetében, és az a célunk, hogy Kína legnagyobb prémium márkája legyünk az elkövetkező három évben”

– írta Lei, ami mellett egyébként nemcsak a kínai, hanem a globális piacon is szeretnének vezetővé válni ugyanennyi idő alatt. Ennek kapcsán pedig nem csak a hazai piacon kaptak biztató jeleket, ahol a Huawei hanyatlásával nagyot léphetett előre a Xiaomi. 2021-ben, amikor egy negyedévre meg tudták előzni az Apple-t, a korábbinál több telefont szállítottak le Dél-Amerikába, Afrikába, és Európa nyugati országaiba, így látszik, hogy más régiókban is sikeres lehet a gyártó.


De a Xiaomi alapítója is tudja, hogy kemény versenyben kell helytállniuk, a felső kategóriás mobilgyártók közötti küzdelmet az “életre-halálra szóló háború” jelzővel illette, de a konkurencia mellett más tényezők is okoztak fejfájást számára. A tavalyi harmadik negyedévben például más márkáknál jobban érintette a Xiaomi modelljeit a globális ellátási láncok problémáiból következő termékhiány. Emellett Kínában csökkent az érdeklődés a mobiljaik iránt, igaz, erre is tudtak választ adni, és a következő három évben tízezerről harmincezerre növelik a Kínában megtalálható dedikált kereskedések számát, jobban lefedve az ország különböző vidékeit.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Most Popular

9 iPhone-os gesztus, amit talán nem is ismersz

Használd még hatékonyabban az iPhone-od ezekkel a mozdulatokkal, amik több bonyolult műveletet is leegyszerűsíthetnek! Az utóbbi években megszokhattuk, hogy az utolsó fizikai gombok is...

Az esetek harmadában működhet az AirTag riasztása

Tipikusan kikosarazott férfiak használják az exeik követésére az Apple kütyüjét. A másokat valamilyen oknál fogva titokban követni próbálók már hosszú ideje hozzáférhetnek a célra megfelelő...

Ha a techóriások országok lennének, az Apple és a Microsoft a 10 leggazdagabb között volna

A brit Real Business Rescue pénzügyi szakértőcég a világ leggazdagabb vállalatainak piaci értékét az országok GDP-jéhez hasonlította, hogy megmutassa, milyen nagyok lettek ezek a...

Egy kudarc az Apple AirPods 3?

Az Apple a jelentések szerint több mint 30 százalékkal csökkentette az AirPods 3-rendeléseket.  Az Apple...

Recent Comments