csütörtök, szeptember 29, 2022
Home Apple hírek A Xiaomi lenyomná az Apple-t, élet-halál harcra készülnek a kínaiak

A Xiaomi lenyomná az Apple-t, élet-halál harcra készülnek a kínaiak

A Xiaomi éveken belül a legnépszerűbb mobilgyártó szeretne lenni, erre pedig hajlandó áldozni is.

Ugyan az év nagy részében elmaradt a versenytársaktól, az utolsó negyedév lenyűgöző iPhone 13-eladásainak köszönhetően az Apple az első helyen zárta a legtöbb okostelefont leszállító gyártók versenyét. Ráadásul a globális toplista mellett a helyi gyártókat beelőzve Kína legnépszerűbb márkája is a cupertinói cég lett. A Xiaomi ezen változtatni szeretne, és úgy tűnik, ezt vágyálomnál komolyabban kezeli.

A cég alapítója, Lei Jun a Xiaomi első, a holdújévet kísérő munkaszüneti időszakot követő stratégiai megbeszélése után írt egy posztot erről a Weibo közösségi platformon. Ebben megerősítette azt a vállalását, hogy százmilliárd jüant fektetnek fejlesztési munkálatokba, ettől pedig nem kis előrelépést várnak.

“Teljes mértékben az Apple-höz mérjük magunkat a termékek és élmények tekintetében, és az a célunk, hogy Kína legnagyobb prémium márkája legyünk az elkövetkező három évben”

– írta Lei, ami mellett egyébként nemcsak a kínai, hanem a globális piacon is szeretnének vezetővé válni ugyanennyi idő alatt. Ennek kapcsán pedig nem csak a hazai piacon kaptak biztató jeleket, ahol a Huawei hanyatlásával nagyot léphetett előre a Xiaomi. 2021-ben, amikor egy negyedévre meg tudták előzni az Apple-t, a korábbinál több telefont szállítottak le Dél-Amerikába, Afrikába, és Európa nyugati országaiba, így látszik, hogy más régiókban is sikeres lehet a gyártó.


De a Xiaomi alapítója is tudja, hogy kemény versenyben kell helytállniuk, a felső kategóriás mobilgyártók közötti küzdelmet az “életre-halálra szóló háború” jelzővel illette, de a konkurencia mellett más tényezők is okoztak fejfájást számára. A tavalyi harmadik negyedévben például más márkáknál jobban érintette a Xiaomi modelljeit a globális ellátási láncok problémáiból következő termékhiány. Emellett Kínában csökkent az érdeklődés a mobiljaik iránt, igaz, erre is tudtak választ adni, és a következő három évben tízezerről harmincezerre növelik a Kínában megtalálható dedikált kereskedések számát, jobban lefedve az ország különböző vidékeit.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Most Popular

Realme Watch 2 Pro – műholdvevő fapaddal

Külső, kijelző, üzemidőMagyarországon nyitotta meg első európai üzletét a Realme, és mi is megjelentünk a budapesti Lurdy Ház földszintjén, hogy részt vegyünk a nyitóeseményen,...

Döntött az EU: egységesítik a töltőket, 2024-től minden készülékbe USB-C-t kell tenni, az iPhone-okba is

Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsának tárgyalói megállapodtak, hogy 2024-től a kis- és közepes méretű hordozható elektronikus eszközök legtöbbje csak az...

A Pro modellekhez hasonló dizájnt és M2-es lapkát kapott az új MacBook Air

Az Apple a tegnapi, fejlesztőknek szóló konferenciájának nyitóeseményén lerántotta a leplet az M1 utódjának szánt M2-es rendszerchipről, amely teljesítmény szempontjából alig (a CPU 18,...

Így lehet arcátlanul lemásolni egy iPhone-t

Visszatért a Letv, az új mobilja egy iPhone-klón, USB-C porttal és jackcsatlakozóval.  A Letv visszatért a mobilpiaca, méghozzá az Y1 Pro nevű okostelefonjával. A bemutatót...

Recent Comments