kedd, április 16, 2024
Home Macbook Átalakul a céges laptopok piaca: egyre több a MacBook az irodákban

Átalakul a céges laptopok piaca: egyre több a MacBook az irodákban

A cikk megjelenését az iSTYLE támogatta.

Amikor egy vállalat informatikai beruházást hajt végre, több szempontot is mérlegelnie kell, például

  • az alkalmazottak és a vállalkozás igényeit,
  • a munkafolyamatokat,
  • a használat célját,
  • és természetesen a költségeket, valamint a megtérülést is.

Az elmúlt években egyre nőtt az Apple laptopok piaci részesedése globálisan és Magyarországon is a vállalati szegmensben. A nagyvállalati szektor mellett egyre több kisvállalkozás is a MacBookok mellett dönt, és ez már messze nem csak a kreatív iparágban tevékenykedő cégekre igaz.

„A piac visszajelzései alapján a bekerülési költség emeli a belépési küszöböt a Mac termékek esetében, hiszen a legkeresettebb Windows laptopok olcsóbbak, mint az Apple MacBookjai” – mondta a Portfolio-nak Földesi Gábor, a Magyarország és a régió meghatározó Apple viszonteladójának számító iSTYLE B2B vezetője.

„Főleg kisebb cégek esetében jellemző, hogy elsősorban anyagi megfontolások alapján keresik a megoldást az eszköz beruházásaikra. Ellenben az árajánlatok bekérése és összehasonlítása során kiderül, hogy ugyan a kezdő költség magasabb, az Apple termékei hosszútávon kevesebb ráfordítást igényelnek a használat során – alacsony a szerviz, és IT support igény, illetve a használt eszközök maradványértéke is jelentősen magasabb. Ezen felül a felhőalapú alkalmazások elterjedésével nincsenek kompatibilitási problémák. Ugyanazt az alkalmazást használhatják a iOS és a Windows környezetben dolgozó kollégák is”- tette hozzá.

Földesi Gábor, az iSTYLE B2B vezetője

A fentieket támasztja alá egy érdekes külföldi kutatás is, ami magától az IBM-től származik. A globálisan meghatározó informatikai óriásvállalat közel félmillió alkalmazottat foglalkoztat világszerte, a dolgozók 2015 óta MacbBookot is választhatnak munkahelyi gépnek. Kiszámolták, hogy

négy év, vagyis egy gép életciklusa alatt fejenként akár 543 dollárt, vagyis közel 160 ezer forintot is meg tudtak spórolni,

köszönhetően az alacsonyabb fenntartási költségeknek, a kedvezőbb értéktartásnak, valamint annak, hogy sokkal kevesebb IT támogatásra és szervizre van szükség.

„Minimális erőforrást igényel egy maces flotta üzemeltetése, ami szintén fontos üzleti szempont. A 2020-ban kezdődő globális pandémia ezt csak fokozta, hisz a munkáltató és a munkavállaló érdeke is, hogy a home office körülmények között is megbízható eszközökkel legyen biztosítva a zavartalan munka” – jegyezte meg a B2B vezető.

„További fontos szempont az Apple márka iránti fogyasztói elkötelezettség a munkahelyeken, amit érdemes a munkáltatói csomag részeként kezelni” – fűzte hozzá.

A munkavállalók számára a cég által biztosított Apple-termék, mint munkaeszköz is vonzó

A szakember szerint ma, amikor sok cég küzd munkaerőhiánnyal, a munkavállalók számára a cég által biztosított Apple-termék, mint munkaeszköz is vonzó, sőt, akár döntő tényező is lehet a fizetés mellett. Találkoztak olyan nagyvállalattal is, amely azért cserélte le az összes telefont iPhone-ra a recepcióstól a vezérigazgatóig, mert legnagyobb piaci konkurense is Apple-re váltott, ez pedig komoly döntési szempont volt az új munkavállalók számára.

Az M1 chip bevezetése önmagában is adott egy lökést az Apple-eladásoknál globálisan és Magyarországon is: a kiemelkedő gyorsasággal, és hosszabb akkumulátor-üzemidővel működő laptopok iránt egyre nagyobb a kereslet, az ilyen laptopok meghatározó felhasználói előnyt jelenthetnek.   

Mindenkit érint a chiphiány

A chiphiány az Apple termékek gyártását is érinti, ez pedig előrelátóbb rendelési metodikát követel meg az iSTYLE B2B csapatától. Egyes modellek esetében előfordulhat a megszokottnál hosszabb várakozási idő, ennek áthidalására szolgál az ügyfelekkel való proaktív kommunikáció, és az alapos beszerzési tervezés.

Termék helyett szolgáltatást várnak az üzleti ügyfelek

Az iSTYLE tapasztalatai szerint a magyarországi cégek számára fontos a számítástechnikai eszközök megválasztásánál, hogy a termék mellé milyen szolgáltatást kapnak. Az iSTYLE B2B csapata ezt az igényt felismerve komplex szolgáltatási portfóliót épített fel: eszközmenedzsment, flottamenedzsment, finanszírozás, kiterjesztett garancia, biztosítás, de terméktámogatás, IT-support is elérhető.

„Egyszerű eszközbeszerzés helyett hosszútávú segítséget nyújtunk partnereinknek. Például az eszköz életciklusának végére általában kevesen gondolnak. Mi ezeket maradványértéken be tudjuk számítani az új flotta értékébe, ezzel is csökkentve az flotta frissítése kapcsán fellépő költségeket” – mondta Földesi Gábor.

A cikk megjelenését az iSTYLE támogatta.

Fotók: Mónus Márton / Portfolio

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments