Home Apple hírek Az Apple a világ legértékesebb márkája – de hogy állnak a többiek?

Az Apple a világ legértékesebb márkája – de hogy állnak a többiek?

Jelentősen felülreprezentált a technológiai szektor a Best Global Brands 2020 ranglistán, melynek készítői az egyes márkák értékét vizsgálják. Egy év alatt nagyot sokkal értékesebb lett az Apple, az Amazon és a Microsoft is. A toplistára most először került fel az Instagram, a 19. helyet csípte meg.

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában. A 100 vállalatot rangsoroló Best Global Brands 2020 márkarangsorban

a harminc legerősebb márkából tizenhárom technológiai fókuszú.

Az idén is első helyre sorolt Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.

A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.

A tavaly hatodik Samsung idén az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett.

Az első tíz cég adta a listán szereplő száz brand márkaértékének a felét.

A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).

© Interbrand

A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett. Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel. Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott.

A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Csinosabbá válhatnak az Apple számítógépei

Többek közt búcsúzhat a Touch Bar a laptopokról, megújulhat végre az iMac. A rendre jól értesültnek bizonyuló Ming-chi Kuo piacelemző szerint nem csak a saját...

Újabb cég fordult az EU-hoz az Apple adó miatt

Újabb tartalomterjesztő platform fordult panasszal az Európai Bizottság versenyügyi szervéhez az Apple által az App Store piactéren keresztül végzett értékesítések kapcsán számított jutalékrendszere miatt....

Legyőzte az Apple-t a kis magyar cég

Különleges élmény volt, hogy »egy lapon« emlegetnek a világ egyik legnagyobb márkájának vezérigazgatójával, még ha bírósági tárgyalási idézés is volt, azt viszont már...

Appon belüli vásárlásokat is megoszthatóvá tesz az Apple

Kiterjeszti az App Store Family Sharing funkcióját az Apple: a megoldással a családtagok már az olyan alkalmazáson belüli vásárlásaikat is megoszthatják egymás között, mint...

Recent Comments