vasárnap, április 11, 2021
Home Apple hírek Egész oldalas hirdetésben ment neki a Facebook az Apple-nek

Egész oldalas hirdetésben ment neki a Facebook az Apple-nek

Az Apple a napokban tette kötelezővé, hogy az App Store-ban megjelenő alkalmazások fejlesztői tüntessék fel, milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról. A Facebook szerint ezzel nehéz helyzetbe hozzák a kisebb fejlesztő cégeket.

Évek óta dolgozik azon az Apple, hogy a felhasználókat képbe hozza arról, milyen adatokat gyűjtenek róluk az App Store-ban található alkalmazások, és mire, miként használják fel azokat. E törekvés legutóbbi fejleménye, hogy a vállalat előírta a fejlesztők számára: az alkalmazásuknál adjanak meg minden olyan információt, ami ezekkel az adatokkal kapcsolatos. Ha ezt nem teszik meg, nem lesz lehetőségük frissíteni az appot.

Mindez nemcsak a tájékoztatás miatt fontos: az iPhone- és iPad-tulajdonosoknak ugyanis lehetőségük lesz arra, hogy megmondják, mely hirdetők használhatják az adataikat. A változás érzékenyen érinti az olyan cégeket, amelyek a felhasználói adatokból élnek. Az egyik legnagyobb közülük a Facebook, amely most teljes oldalas újsághirdetésben ment neki az Apple-nek az új szabályozás miatt.

A cég többek között a The Wall Street Journalban, a New York Timesban és a Washington Postban adott fel egy-egy hirdetést, amelyben a kisebb fejlesztőket veszik a védelmükbe. A vállalat azt állítja, ha például egy weboldal nem tud a hirdetésekből bevételt termelni, akkor előbb-utóbb fizetőssé kell tennie a szolgáltatását, amivel végső soron a felhasználók járnak rosszul.

A Facebook úgy látja, ez a változás

drágább hellyé teszi az internetet, és csökkenteni fogja a minőségi tartalmak mennyiségét.

A csörte nem most kezdődött az Apple és a Facebook között. Utóbbi már a változás bejelentése, vagyis a nyári WWDC fejlesztői konferencia óta kritizálta a cég lépését, mert szerintük az a vállalkozások számára egyébként is nehéz időben teszi még nehezebbé a bevételszerzést.

Az Apple egy, a 9to5Mac-nek elküldött közleményben reagált a Facebook hirdetéseire. Mint írták, az egyetlen céljuk az, hogy a felhasználók rendelkezhessenek a saját adataikról.

Eközben a Facebook állítólag egy újabb hirdetés feladását tervezi, amelyben már élesebben fogalmaz. A lap információi szerint ebben az áll majd, hogy az Apple rákényszeríti az akaratát a fejlesztőkre, ami végül a jelenleginél rosszabb hellyé teszi majd az internetet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

Így nézett ki az első Apple 1 számítógép, ami idén 45 éves

Az Apple I vagy Apple 1 személyi számítógépet 1976-ban kezdték el árusítani, 666,66 dollárért lehetett megvásárolni. Bár nagyon kezdetleges volt, egy montitort és egy billentyűzetet...

Az iPhone-felhasználók 90 százaléka frissített eddig iOS 14-re

Az Apple hivatalos számokat nem közölt, de a Mixpanel szerint nagyjából a felhasználók 90 százaléka frissített már. Frissítések terén sosem állt rosszul az Apple és...

Egy 4 éves fiú halála miatt nyomozott a brazil rendőrség, feltörték a gyanúsítottak iPhone-jait

Az izraeli Cellebrite nevű cég átszámítva mintegy 4,8 millió forintért árulja azt az eszközét, amivel a rendvédelmi szervek feltörhetik a gyanúsított iPhone-ját. Az...

Kipróbálható a One UI az Apple készülékein

Hirdetés Valószínűleg a Samsung is értesült róla, hogy az Apple felmérése szerint a fiatalok töretlen lelkesedést mutatnak az Egyesült Államokban...

Recent Comments