csütörtök, január 20, 2022
Home Apple hírek Egész oldalas hirdetésben ment neki a Facebook az Apple-nek

Egész oldalas hirdetésben ment neki a Facebook az Apple-nek

Az Apple a napokban tette kötelezővé, hogy az App Store-ban megjelenő alkalmazások fejlesztői tüntessék fel, milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról. A Facebook szerint ezzel nehéz helyzetbe hozzák a kisebb fejlesztő cégeket.

Évek óta dolgozik azon az Apple, hogy a felhasználókat képbe hozza arról, milyen adatokat gyűjtenek róluk az App Store-ban található alkalmazások, és mire, miként használják fel azokat. E törekvés legutóbbi fejleménye, hogy a vállalat előírta a fejlesztők számára: az alkalmazásuknál adjanak meg minden olyan információt, ami ezekkel az adatokkal kapcsolatos. Ha ezt nem teszik meg, nem lesz lehetőségük frissíteni az appot.

Mindez nemcsak a tájékoztatás miatt fontos: az iPhone- és iPad-tulajdonosoknak ugyanis lehetőségük lesz arra, hogy megmondják, mely hirdetők használhatják az adataikat. A változás érzékenyen érinti az olyan cégeket, amelyek a felhasználói adatokból élnek. Az egyik legnagyobb közülük a Facebook, amely most teljes oldalas újsághirdetésben ment neki az Apple-nek az új szabályozás miatt.

A cég többek között a The Wall Street Journalban, a New York Timesban és a Washington Postban adott fel egy-egy hirdetést, amelyben a kisebb fejlesztőket veszik a védelmükbe. A vállalat azt állítja, ha például egy weboldal nem tud a hirdetésekből bevételt termelni, akkor előbb-utóbb fizetőssé kell tennie a szolgáltatását, amivel végső soron a felhasználók járnak rosszul.

A Facebook úgy látja, ez a változás

drágább hellyé teszi az internetet, és csökkenteni fogja a minőségi tartalmak mennyiségét.

A csörte nem most kezdődött az Apple és a Facebook között. Utóbbi már a változás bejelentése, vagyis a nyári WWDC fejlesztői konferencia óta kritizálta a cég lépését, mert szerintük az a vállalkozások számára egyébként is nehéz időben teszi még nehezebbé a bevételszerzést.

Az Apple egy, a 9to5Mac-nek elküldött közleményben reagált a Facebook hirdetéseire. Mint írták, az egyetlen céljuk az, hogy a felhasználók rendelkezhessenek a saját adataikról.

Eközben a Facebook állítólag egy újabb hirdetés feladását tervezi, amelyben már élesebben fogalmaz. A lap információi szerint ebben az áll majd, hogy az Apple rákényszeríti az akaratát a fejlesztőkre, ami végül a jelenleginél rosszabb hellyé teszi majd az internetet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

A baloldalnak túl drága az iPhone és túl olcsó a csirkefarhát

A baloldalnak túl drága az iPhone és túl olcsó a csirkefarhát A Momentum ifjú politikusa...

Ismét megtörtént: lenyomta az Apple a Samsungot

A tavalyi utolsó negyedévben mindössze egy százalékkal nőtt az okostelefonok eladása a világon az előző év azonos időszakához képest az ellátási láncok problémái és...

Az Apple szerint milliók biztonságát kockáztatják

A technológiai óriásvállalat, az Apple az amerikai törvényhozóknak írt levelében azt állítja, hogy a szenátusban tárgyalt két trösztellenes törvényjavaslat veszélyezteti az iPhone-felhasználók millióinak a...

Veszélybe kerültek az Apple-felhasználók – Napi.hu

 A 9to5Mac szerint a FingerprintJS nyilvánosságra hozott egy olyan sérülékenységet, amely lehetővé teszi a támadók számára, hogy megszerezzék a Safari 15-ben tárolt böngészőelőzményeket,...

Recent Comments