kedd, december 6, 2022
Home Apple hírek Ehhez mit szólsz, Apple? A Spotify nem fog turkálni a podcastkészítők zsebében

Ehhez mit szólsz, Apple? A Spotify nem fog turkálni a podcastkészítők zsebében

A világ vezető podcastterjesztője akar lenni a Spotify, és e cél érdekében (illetve az Apple ellenében) akár komoly bevételről is hajlandó lemondani.

Egyre fontosabb tartalommá válnak a podcastek, olyannyira, hogy csak az Egyesült Államokban több mint egymilliárd dollárnyi bevételt remélnek ebben az évben ettől a szektortól. Nem véletlen, hogy a különböző streaming-szolgáltatók is profitálnának a podcastekből.

Az április 20-i Spring Loaded Apple-rendezvényen Tim Cook jelentette be az Apple Podcast legjelentősebb változását annak debütálása óta: a Podcasts Subscriptions (podcast-előfzetési) rendszert, ami lehetővé teszi a podcasterek számára, hogy előfizetést számoljanak fel tartalmaikért. Azonban nem merő szívjóságból tenné ezt az Apple: az első évben megtartja a podcast előfizetések 30 százalékát, a második esztendőben már beéri 15 százalékkal (mindehhez egy megújult Podcast app is érkezik, ami májustól érhető majd el világszerte). Ettől függetlenül az Apple Podcast továbbra is rengeteg ingyenes tartalmat kínál majd – jelenleg több mint kétmillió ilyen műsor érhető el.

Úgy tűnik, a Spotifynak is megtetszett az előfizetéses rendszer, ugyanis mindössze néhány nappal az Apple bejelentése után saját podcast-előfizetési rendszerről számolt be. Azonban lesz egy óriási (és zsebbe vágó) különbség az Apple rendszeréhez képest: a Spotify a bevétel 100 százalékát az alkotóknál hagyja, nem kér belőle részesedést. Legalábbis egyelőre, kérdéses ugyanis, hogy meddig tartható fenn ez a modell. (Az elképesztően nagy anyagi tartalékkal rendelkező Apple ellenében a kifárasztásra egészen biztosan nem jó ötlet játszani.)

© Daily Techno News

Miután a Spotify Premiumnak (amely a zenék mellett exkluzív podcast tartalmakat is kínál) már rengeteg előfizetője van, nem lenne meglepő, ha a podcasterek is szívesebben választanák ezt a szolgáltatást az Apple-é ellenében. Egyébként a Spotify – ugyancsak eltérően az Apple-től – nagy összegeket költ exkluzív podcastekre is.

Ugyancsak kapcsolódó hír, hogy a Facebook – a Boombox projekt keretében – elindítja a Spotify audio-lejátszójának integrált változatát, azaz azt a lehetőséget, hogy a közösségi oldal elhagyása nélkül lehessen hallgatni a Spotify-os dalokat és podcasteket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

Heteken belül helyreállhat a termelés a világ legnagyobb iPhone-gyárában

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési...

Az Apple a beszállítóinak: intenzíven tervezzék a gyártás Kínából való áthelyezését!

Az Apple azon dolgozik, hogy felgyorsítsa beszállítói lánca egy részének Kínából való áthelyezését más országokba, és a beszállítói láncban lévő partnereit is figyelmeztette, hogy...

A Google szerint az 1990-es években ragadt az Apple üzenetküldője

Nem ez az első alkalom, hogy a Google felszólalt az Android felhasználókat kirekesztő iMessage ellen, és most egy újabb alkalmat találtak erre, mégpedig az...

Mégsem realityOS lesz az Apple kiterjesztett valóság rendszerének neve

Az Apple kiterjesztett valóság rendszerének mégsem realityOS lesz a neve, a pletykák szerint xrOS lehet az új rendszer elnevezése.A Bloomberg szerint az Apple kiterjesztett...

Recent Comments