szombat, május 28, 2022
Home Apple hírek Ehhez mit szólsz, Apple? A Spotify nem fog turkálni a podcastkészítők zsebében

Ehhez mit szólsz, Apple? A Spotify nem fog turkálni a podcastkészítők zsebében

A világ vezető podcastterjesztője akar lenni a Spotify, és e cél érdekében (illetve az Apple ellenében) akár komoly bevételről is hajlandó lemondani.

Egyre fontosabb tartalommá válnak a podcastek, olyannyira, hogy csak az Egyesült Államokban több mint egymilliárd dollárnyi bevételt remélnek ebben az évben ettől a szektortól. Nem véletlen, hogy a különböző streaming-szolgáltatók is profitálnának a podcastekből.

Az április 20-i Spring Loaded Apple-rendezvényen Tim Cook jelentette be az Apple Podcast legjelentősebb változását annak debütálása óta: a Podcasts Subscriptions (podcast-előfzetési) rendszert, ami lehetővé teszi a podcasterek számára, hogy előfizetést számoljanak fel tartalmaikért. Azonban nem merő szívjóságból tenné ezt az Apple: az első évben megtartja a podcast előfizetések 30 százalékát, a második esztendőben már beéri 15 százalékkal (mindehhez egy megújult Podcast app is érkezik, ami májustól érhető majd el világszerte). Ettől függetlenül az Apple Podcast továbbra is rengeteg ingyenes tartalmat kínál majd – jelenleg több mint kétmillió ilyen műsor érhető el.

Úgy tűnik, a Spotifynak is megtetszett az előfizetéses rendszer, ugyanis mindössze néhány nappal az Apple bejelentése után saját podcast-előfizetési rendszerről számolt be. Azonban lesz egy óriási (és zsebbe vágó) különbség az Apple rendszeréhez képest: a Spotify a bevétel 100 százalékát az alkotóknál hagyja, nem kér belőle részesedést. Legalábbis egyelőre, kérdéses ugyanis, hogy meddig tartható fenn ez a modell. (Az elképesztően nagy anyagi tartalékkal rendelkező Apple ellenében a kifárasztásra egészen biztosan nem jó ötlet játszani.)

© Daily Techno News

Miután a Spotify Premiumnak (amely a zenék mellett exkluzív podcast tartalmakat is kínál) már rengeteg előfizetője van, nem lenne meglepő, ha a podcasterek is szívesebben választanák ezt a szolgáltatást az Apple-é ellenében. Egyébként a Spotify – ugyancsak eltérően az Apple-től – nagy összegeket költ exkluzív podcastekre is.

Ugyancsak kapcsolódó hír, hogy a Facebook – a Boombox projekt keretében – elindítja a Spotify audio-lejátszójának integrált változatát, azaz azt a lehetőséget, hogy a közösségi oldal elhagyása nélkül lehessen hallgatni a Spotify-os dalokat és podcasteket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

9 iPhone-os gesztus, amit talán nem is ismersz

Használd még hatékonyabban az iPhone-od ezekkel a mozdulatokkal, amik több bonyolult műveletet is leegyszerűsíthetnek! Az utóbbi években megszokhattuk, hogy az utolsó fizikai gombok is...

Az esetek harmadában működhet az AirTag riasztása

Tipikusan kikosarazott férfiak használják az exeik követésére az Apple kütyüjét. A másokat valamilyen oknál fogva titokban követni próbálók már hosszú ideje hozzáférhetnek a célra megfelelő...

Ha a techóriások országok lennének, az Apple és a Microsoft a 10 leggazdagabb között volna

A brit Real Business Rescue pénzügyi szakértőcég a világ leggazdagabb vállalatainak piaci értékét az országok GDP-jéhez hasonlította, hogy megmutassa, milyen nagyok lettek ezek a...

Egy kudarc az Apple AirPods 3?

Az Apple a jelentések szerint több mint 30 százalékkal csökkentette az AirPods 3-rendeléseket.  Az Apple...

Recent Comments