Home Apple hírek Ehhez mit szólsz, Apple? A Spotify nem fog turkálni a podcastkészítők zsebében

Ehhez mit szólsz, Apple? A Spotify nem fog turkálni a podcastkészítők zsebében

A világ vezető podcastterjesztője akar lenni a Spotify, és e cél érdekében (illetve az Apple ellenében) akár komoly bevételről is hajlandó lemondani.

Egyre fontosabb tartalommá válnak a podcastek, olyannyira, hogy csak az Egyesült Államokban több mint egymilliárd dollárnyi bevételt remélnek ebben az évben ettől a szektortól. Nem véletlen, hogy a különböző streaming-szolgáltatók is profitálnának a podcastekből.

Az április 20-i Spring Loaded Apple-rendezvényen Tim Cook jelentette be az Apple Podcast legjelentősebb változását annak debütálása óta: a Podcasts Subscriptions (podcast-előfzetési) rendszert, ami lehetővé teszi a podcasterek számára, hogy előfizetést számoljanak fel tartalmaikért. Azonban nem merő szívjóságból tenné ezt az Apple: az első évben megtartja a podcast előfizetések 30 százalékát, a második esztendőben már beéri 15 százalékkal (mindehhez egy megújult Podcast app is érkezik, ami májustól érhető majd el világszerte). Ettől függetlenül az Apple Podcast továbbra is rengeteg ingyenes tartalmat kínál majd – jelenleg több mint kétmillió ilyen műsor érhető el.

Úgy tűnik, a Spotifynak is megtetszett az előfizetéses rendszer, ugyanis mindössze néhány nappal az Apple bejelentése után saját podcast-előfizetési rendszerről számolt be. Azonban lesz egy óriási (és zsebbe vágó) különbség az Apple rendszeréhez képest: a Spotify a bevétel 100 százalékát az alkotóknál hagyja, nem kér belőle részesedést. Legalábbis egyelőre, kérdéses ugyanis, hogy meddig tartható fenn ez a modell. (Az elképesztően nagy anyagi tartalékkal rendelkező Apple ellenében a kifárasztásra egészen biztosan nem jó ötlet játszani.)

© Daily Techno News

Miután a Spotify Premiumnak (amely a zenék mellett exkluzív podcast tartalmakat is kínál) már rengeteg előfizetője van, nem lenne meglepő, ha a podcasterek is szívesebben választanák ezt a szolgáltatást az Apple-é ellenében. Egyébként a Spotify – ugyancsak eltérően az Apple-től – nagy összegeket költ exkluzív podcastekre is.

Ugyancsak kapcsolódó hír, hogy a Facebook – a Boombox projekt keretében – elindítja a Spotify audio-lejátszójának integrált változatát, azaz azt a lehetőséget, hogy a közösségi oldal elhagyása nélkül lehessen hallgatni a Spotify-os dalokat és podcasteket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

Hazudott az Apple – állítja a fortnite-os Epic Games első embere

Bár az Epic Games és az Apple közötti per bírói döntése azt sugallhatta, hogy visszatérhet a népszerű Fortnite játék az App Store-ba (bíztak...

Azon dolgozik az Apple, hogy az iPhone-unk felismerje, ha depressziósak vagyunk

Az Apple szerint az iPhone képes lehet felismerni a szorongást, a depressziót és a kognitív hanyatlást. Az iPhone figyelné...

Keresztbe tett az Apple a Facebooknak

Az Apple előírta, hogy az adatgyűjtést és a követést a felhasználóval közölni kell és egy felugró ablakban jóvá is kell velük hagyatni.Ha ez nem...

Kamu iPhone-bemutatóval loptak el 20 millió forintnyi bitcoint

A tolvajok az iPhone 13-ra húztak fel egy kampányt, azt is ígérve, hogy az adakozók még több pénzt kapnak vissza – nem így...

Recent Comments