szerda, május 25, 2022
Home Apple hírek Élet-halál harcot hirdetett a Xiaomi az Apple ellen

Élet-halál harcot hirdetett a Xiaomi az Apple ellen

A Xiaomi élet-halál harcát nem szó szerint kell érteni, mindössze arról van szó, hogy a gyártó igencsak nehezményezi, hogy még Kínában is az Apple vált a vezető okostelefon-márkává. Ennek akar mihamarabb véget vetni.

A Xiaomi Apple-lel szembeni harcának célja egyértelmű, a kínai gyártó azt szeretné, hogy ha a Xiaomi márka lenne a legnagyobb hazája okostelefon-piacán, sőt globálisan is. Nemrégiben ugyanis kénytelen volt egy igen kellemetlen békát lenyelni: 2021 negyedik negyedévében először lett az Apple a legnépszerűbb okostelefon-márka Kínában. Nem mellesleg ezzel egyidejűleg a világ vezető okostelefon-szállítójává is vált, minden ötödik eladott okostelefon iPhone volt.

Lei Junt, a Xiaomi alapítóját a South China Morning Post idézi. Jun élet-halál harcnak nevezte a csúcskategóriás telefonok arénájában folyó versenyt, amit a Xiaominak meg kell nyernie ahhoz, hogy tovább növekedhessen. Azt is elmondta a kínai mikroblogplatformon, a Weibón, hogy a vállalata kifejezetten a globális okostelefon-piac csúcskategóriás szegmensére fog összpontosítani, hogy közvetlenül rivalizáljon az Apple-lel, és megpróbálja betölteni a Huawei által hagyott űrt. Lei azt is megosztotta, hogy cége három éven belül a világ legnagyobb okostelefon-szállítójává kíván válni.

© Xiaomi Today

És ez nem is annyira lehetetlen küldetés. Mert bár sok más vállalathoz hasonlóan a Xiaomi is gyakran került szembe az ellátási lánc problémáival az elmúlt két évben, ami hátráltatta a cég terjeszkedését, 2021 második negyedévében azért sikerült megelőznie egy rövid időre az akkor harmadik Apple iPhone-eladásait, és a világ második legnagyobb okostelefon-szállítójává vált (a Samsung mögött). Az akkori 17 százalékos globális piaci részesedését az Európában, Dél-Amerikában és Afrikában megnövekedett okostelefon-szállítások gerjesztették.

Mi több, 2021 júniusában egy rövid időre Európa első számú okostelefon-gyártójává vált. Azóta viszont a Xiaomi részesedése zuhanásnak indult, miközben az Apple hatalmasat nőtt, a Samsung pedig stabilizálta helyzetét a kontinensen.

A Xiaomi állítólag azzal kíván több ügyfelet szerezni, hogy egyértelműen megkülönböztetné magát a többi nagy kínai androidos okostelefon márkától, amelyek szintén az Apple jövedelmező csúcskategóriás szegmensét célozzák meg a felhasználói élményre összpontosítva. Ehhez kapcsolódóan ambiciózus kiskereskedelmi infrastrukturális programot jelentett be, amelynek keretében 20 ezer új kiskereskedelmi üzletet nyitnának Kínában az elkövetkező három évben, ami hozzáadódik a jelenleg az országban működő 10 ezer üzlethez. A következő öt évben pedig közel 16 milliárd dollárnak megfelelő összeget fektetnének be kutatásba és fejlesztésbe.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

9 iPhone-os gesztus, amit talán nem is ismersz

Használd még hatékonyabban az iPhone-od ezekkel a mozdulatokkal, amik több bonyolult műveletet is leegyszerűsíthetnek! Az utóbbi években megszokhattuk, hogy az utolsó fizikai gombok is...

Az esetek harmadában működhet az AirTag riasztása

Tipikusan kikosarazott férfiak használják az exeik követésére az Apple kütyüjét. A másokat valamilyen oknál fogva titokban követni próbálók már hosszú ideje hozzáférhetnek a célra megfelelő...

Ha a techóriások országok lennének, az Apple és a Microsoft a 10 leggazdagabb között volna

A brit Real Business Rescue pénzügyi szakértőcég a világ leggazdagabb vállalatainak piaci értékét az országok GDP-jéhez hasonlította, hogy megmutassa, milyen nagyok lettek ezek a...

Egy kudarc az Apple AirPods 3?

Az Apple a jelentések szerint több mint 30 százalékkal csökkentette az AirPods 3-rendeléseket.  Az Apple...

Recent Comments