„Jó pozícióban vagyunk” – mondta el az üggyel kapcsolatban most a Facebook-vezér. Zuckerberg szerint a változtatásból még profitálhat is a Facebook, ha több vállalat úgy dönt, hogy közvetlenül a Facebookon vagy az Instagramon kezd el termékeket értékesíteni. „Lehetséges, hogy még erősebb pozícióban leszünk, ha az Apple lépései azt váltják ki, hogy többen értékesítenek majd a platformunkon azután, hogy nehezebb lett a vásárlóik megtalálása, azzal, hogy a felhasználók adatait nem használhatják hozzá” – nyilatkozta Mark Zuckerberg a CNBC tudósítása szerint.
A Facebook vezetősége azonban nem volt mindig ilyen optimista az Apple adatvédelmi változtatásaival kapcsolatban. 2020 júliusában a Facebook pénzügyi igazgatója, David Wehner azt nyilatkozta, hogy az iOS 14 változásai érezhetően negatív hatással lesznek a hirdetések targetálására. A Facebook a legutóbbi, negyedik negyedéves gyorsjelentésében azt jósolta, hogy már 2021 első negyedévének számain nyomot hagyhat az Apple lépése.
De a Facebook nem hagyta a dolgot annyiban és készült, újabb terméket fejlesztett ki a kereskedelmi platformjára. Ilyen volt például a 2020-ban elindított Facebook Shops és Instagram Shops, amivel közvetlenül értékesíthetik termékeiket a vállalatok a Facebook alkalmazásán. Mark Zuckerberg hozzátette, hogy 250 millió fő használja aktívan vásárlásra a Facebookot.
A témában podcastot készítettünk Keleti Arthurral, az Informatikai Biztonság Napja, az ITBN alapítójával, ami itt hallgatható meg:
A Facebook részvényeinek árfolyama tavaly nagyot ment, szeptemberben történelmi csúcsot döntött, jelenleg mintegy 8 százalékkal marad el a rekordtól az árfolyam.
Címlapkép: Shutterstock