A legfontosabb elemzések és exkluzív tartalmak a fa alá. Akár az utolsó pillanatban is megajándékozhatsz valakit egy éves Portfolio Signature előfizetéssel. Ha pedig egyszerre több ismerősnek, barátnak, családtagnak vásárolsz éves előfizetést, akkor van lehetőség mennyiségi kedvezményre is. Így azon túl, hogy az ünnepekre hasznos ajándékkal készülsz, még a minőségi gazdasági tartalomgyártást is támogathatod. Tudj meg többet
Korábban írtuk, hogy a Reuters bennfentesektől származó információkat szellőztetett meg az Apple autófejlesztéséről, aminek része lehet egy forradalmi új akkumulátor kifejlesztése is, ez pedig alaposan megmozgatta több részvény árfolyamát is.
Az Apple papírja például 5 százalékot emelkedett a hír hatására, illetve a tech-óriás önvezető tesztjárműveihez lidart szállító Velodyne Lidar árfolyama 25 százalék pluszban is állt a múlt hétfői kereskedésben, a szintén lidar szállítással foglalkozó Luminar papírja pedig 27 százalékot ralizott. Ezzel szemben az iparág úttörőjének számító Tesla részvénye 4 százalékot veszített értékéből, részben amiatt, mert
a befektetők egy része az Apple-ben az amerikai autógyártó egyik jövőbeni kihívóját láthatja.
Nem mindenki osztja persze a lelkesedést az Apple 2024-re betervezett elektromos autóival és az új hype-pal kapcsolatban, a TFI neves Apple-elemzője, Ming-Chi Kuo például nemrég óvatosságra intette a befektetőket – így vélekedett a guru:
Úgy véljük, hogy a hír hatására nagyot ralizó cégek csupán lehetséges beszállítói az Apple új autóinak, az árfolyamok megugrása csupán a piac spekulációjának köszönhető. Továbbá azt is gondoljuk, hogy mivel az elektromos és önvezető autók műszaki jellemzői még folyamatosan fejlődnek, egyelőre korai az Apple autójának utolsó specifikációiról beszélni.
Kuo szerint a piac túl optimista az Apple új autójával kapcsolatban, a tech-óriás ellátási láncát közelről figyelő szakember nem lenne meglepve,
ha csak 2028-ban vagy azután jönne ki a cég a járművekkel
– legkorábban 2025-re várja az Apple elektromos autóit Kuo.
Emellett azért is szkeptikus a hírrel kapcsolatban a guru, mert szerinte az Apple komoly lemaradásban lehet a mesterséges intelligencia területén a versenytársakhoz képest. Kuo szerint ha sikereket akarnak elérni az EV-szektorban, akkor a Big Datára és a mesterséges intelligenciára kell helyezniük a hangsúlyt a fizikai termékek helyett, a guru számításai szerint
a komolyabb versenytársaknak akár öt éves előnyük is lehet az Apple-el szemben ezen a téren.
A koronavírus-válság kimondottan kedvezett egyébként idén az Apple-nek, egészen komoly, 86 százalékos ralit tudott produkálni a vállalat részvénye 2020-ban.
Címlapkép: Jeremy Moeller/Getty Images