vasárnap, augusztus 1, 2021
Home Apple hírek Hanglejátszó jön a Facebookba, az Apple és a Spotify is a podcastekre...

Hanglejátszó jön a Facebookba, az Apple és a Spotify is a podcastekre fogad

Az Apple és a Spotify után a Facebook is közzétette podcastcsatornákat támogató terveit. Utóbbi két vállalat össze is dolgozik.

Az “online rádióműsorként” régóta létező podcastek népszerűsége sosem ért fel a hangra és képre egyaránt építő YouTube-videókéhoz. De valami most történik, talán a Clubhouse alkalmazás sikere miatt egyre több cég próbál erősíteni hangban.

A Facebook és a Spotify Boombox nevű kezdeményezésének lényege, hogy a Facebookba beépítenek egy Spotify-lejátszót, így a közösségi oldal felhasználói úgy hallgathatják meg a Spotify rendszerében lévő tartalmakat, hogy ehhez nem kell elhagyniuk a Facebookot. Persze már eddig is szólhatott a Spotify a háttérben, azonban ha listát vagy zeneszámot akart váltani, át kellett lépni a másik alkalmazásba.

© Synchtark

És úgy tűnik, hogy a Facebook nem áll meg itt: a Spotifyról történő beágyazás mellett a tartalomgyárosok közvetlenül a Facebookra is feltölthetik, és ott terjeszthetik hanganyagaikat. A Facebookba épített hanglejátszó azokat is viszi majd.

Egyelőre annyit lehet tudni, hogy a tartalomgyártók Facebook-oldalukon keresztül terjeszthetik a műsorukat. További részletek nem derültek még ki.

© Facebook

A Facebook nem véletlenül nem akar lemaradni a podcastvonatról. A cég szerint több mint 170 millió felhasználó kedvel valamilyen podcastoldalt a Facebookon, és mintegy 35 millió olyan felhasználó van a közösségi oldalon, amely a műsorok által létrehozott csoportokhoz csatlakoztak. Márpedig ebben már komoly hirdetési potenciál van, hiszen a Facebook pontosan tudja, hogy ki milyen podcastek iránt érdeklődik, ez pedig újabb célcsoportot jelent a reklámok számára.

A pluszbevételtől egyébként az Apple sem akar elesni: Tim Cook nemrég bejelentette a Podcasts előfzetéses rendszerét, ami lehetővé teszi a podcasterek számára, hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. (Az ingyenes podcastek természetesen ezután is megmaradnak.) Ezért cserébe az első évben a bevételek 30, a másodikban pedig a 15 százalékát kéri az Apple.

A Spotify inkább arra törekszik, hogy a legnagyobb podcastterjesztő legyen: ez a cég is lehetővé teszi majd az előfizetéses podcastcsatornák indítását, de az Apple módszerével ellentétben a bevétel 100 százalékát az alkotóknál hagyja. Szinte biztos, hogy ez a döntés jelentős részben pr-alapú, mert az utóbbi időben a Spotifyt sok támadást érte a zenészektől az átláthatatlan jogdíjfizetési rendszere miatt. Nemrég az is kiderült, az Apple – azonnal átlátható, minden zenelejátszást azonos összeggel díjazó rendszerében – zenehallgatásonként kétszer annyit fizet ki a művészeknek, mint a Spotify.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

Kamu, hogy a Tesla-vezér Elon Musk lehetett volna az Apple vezérigazgatója

Érdekes történet látott napvilágot, ugyanis a jövő hónapban jelenik meg a The Wall Street Journal újságírójának egy új könyve, mely a Power Play: Tesla, Elon...

Nem jó az Apple AirTagbe a rosszízű gombelem

Vagy legalábbis a gyártó nem vállal garanciát a megfelelő működésére. Elemeket nyelni potenciálisan életveszélyes móka, a probléma megtörténte esetén a szerencsétlenül jártakat haladéktalanul a sürgősségi...

Besúgásra próbálja rávenni az Apple az egyik szivárogtatót

Minden évben menetrendszerú, hogy különböző szivárogtatóktól kikerülnek az új iPhone-ok prototípusai, így sokszor már hónapokkal a megjelenés előtt tudjuk, hogy mire is lehet számítani....

Többek közt iPhone forgalmazásába kezd az LG

Hivatalos a partnerség, jönnek az Apple termékei a dél-koreai boltjaiba. Az elmúlt hetekben szórakoztató pletykák érkeztek az LG háza tájáról, az okostelefonos piacról való kilépéssel...

Recent Comments