Home Apple hírek Hanglejátszó jön a Facebookba, az Apple és a Spotify is a podcastekre...

Hanglejátszó jön a Facebookba, az Apple és a Spotify is a podcastekre fogad

Az Apple és a Spotify után a Facebook is közzétette podcastcsatornákat támogató terveit. Utóbbi két vállalat össze is dolgozik.

Az “online rádióműsorként” régóta létező podcastek népszerűsége sosem ért fel a hangra és képre egyaránt építő YouTube-videókéhoz. De valami most történik, talán a Clubhouse alkalmazás sikere miatt egyre több cég próbál erősíteni hangban.

A Facebook és a Spotify Boombox nevű kezdeményezésének lényege, hogy a Facebookba beépítenek egy Spotify-lejátszót, így a közösségi oldal felhasználói úgy hallgathatják meg a Spotify rendszerében lévő tartalmakat, hogy ehhez nem kell elhagyniuk a Facebookot. Persze már eddig is szólhatott a Spotify a háttérben, azonban ha listát vagy zeneszámot akart váltani, át kellett lépni a másik alkalmazásba.

© Synchtark

És úgy tűnik, hogy a Facebook nem áll meg itt: a Spotifyról történő beágyazás mellett a tartalomgyárosok közvetlenül a Facebookra is feltölthetik, és ott terjeszthetik hanganyagaikat. A Facebookba épített hanglejátszó azokat is viszi majd.

Egyelőre annyit lehet tudni, hogy a tartalomgyártók Facebook-oldalukon keresztül terjeszthetik a műsorukat. További részletek nem derültek még ki.

© Facebook

A Facebook nem véletlenül nem akar lemaradni a podcastvonatról. A cég szerint több mint 170 millió felhasználó kedvel valamilyen podcastoldalt a Facebookon, és mintegy 35 millió olyan felhasználó van a közösségi oldalon, amely a műsorok által létrehozott csoportokhoz csatlakoztak. Márpedig ebben már komoly hirdetési potenciál van, hiszen a Facebook pontosan tudja, hogy ki milyen podcastek iránt érdeklődik, ez pedig újabb célcsoportot jelent a reklámok számára.

A pluszbevételtől egyébként az Apple sem akar elesni: Tim Cook nemrég bejelentette a Podcasts előfzetéses rendszerét, ami lehetővé teszi a podcasterek számára, hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. (Az ingyenes podcastek természetesen ezután is megmaradnak.) Ezért cserébe az első évben a bevételek 30, a másodikban pedig a 15 százalékát kéri az Apple.

A Spotify inkább arra törekszik, hogy a legnagyobb podcastterjesztő legyen: ez a cég is lehetővé teszi majd az előfizetéses podcastcsatornák indítását, de az Apple módszerével ellentétben a bevétel 100 százalékát az alkotóknál hagyja. Szinte biztos, hogy ez a döntés jelentős részben pr-alapú, mert az utóbbi időben a Spotifyt sok támadást érte a zenészektől az átláthatatlan jogdíjfizetési rendszere miatt. Nemrég az is kiderült, az Apple – azonnal átlátható, minden zenelejátszást azonos összeggel díjazó rendszerében – zenehallgatásonként kétszer annyit fizet ki a művészeknek, mint a Spotify.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

Hanglejátszó jön a Facebookba, az Apple és a Spotify is a podcastekre fogad

Az Apple és a Spotify után a Facebook is közzétette podcastcsatornákat támogató terveit. Utóbbi két vállalat össze is dolgozik. Az "online rádióműsorként" régóta...

Frissítse az iPhone-ját, hogy utána akár arcmaszkban is fel tudja oldani a lezárt képernyőt

Már letölthető az Apple mobilos rendszerének legújabb verziója, az iOS 14.5. Érdemes minél hamarabb telepíteni a kompatibilis telefonokra. Egyik legérdekesebb újdonsága napjaink gyakran...

Meglépte az Apple, amitől a Facebook hónapok óta rettegett

Elérhetővé tette az Apple az iOS operációs rendszer új, 14.5-ös frissítését, amelynek érkezése hónapok óta kiemelt figyelmet kapott a felhasználók és a hirdetésekből élő...

Még mindig nagyon népszerű az iPhone 11

Amerikában az eladások 61 százalékát az iPhone 12 széria teszi ki, de a legnépszerűbb modell még mindig az iPhone 11. Az Apple legfontosabb piaca továbbra...

Recent Comments