szombat, május 28, 2022
Home Apple hírek Hanglejátszó jön a Facebookba, az Apple és a Spotify is a podcastekre...

Hanglejátszó jön a Facebookba, az Apple és a Spotify is a podcastekre fogad

Az Apple és a Spotify után a Facebook is közzétette podcastcsatornákat támogató terveit. Utóbbi két vállalat össze is dolgozik.

Az “online rádióműsorként” régóta létező podcastek népszerűsége sosem ért fel a hangra és képre egyaránt építő YouTube-videókéhoz. De valami most történik, talán a Clubhouse alkalmazás sikere miatt egyre több cég próbál erősíteni hangban.

A Facebook és a Spotify Boombox nevű kezdeményezésének lényege, hogy a Facebookba beépítenek egy Spotify-lejátszót, így a közösségi oldal felhasználói úgy hallgathatják meg a Spotify rendszerében lévő tartalmakat, hogy ehhez nem kell elhagyniuk a Facebookot. Persze már eddig is szólhatott a Spotify a háttérben, azonban ha listát vagy zeneszámot akart váltani, át kellett lépni a másik alkalmazásba.

© Synchtark

És úgy tűnik, hogy a Facebook nem áll meg itt: a Spotifyról történő beágyazás mellett a tartalomgyárosok közvetlenül a Facebookra is feltölthetik, és ott terjeszthetik hanganyagaikat. A Facebookba épített hanglejátszó azokat is viszi majd.

Egyelőre annyit lehet tudni, hogy a tartalomgyártók Facebook-oldalukon keresztül terjeszthetik a műsorukat. További részletek nem derültek még ki.

© Facebook

A Facebook nem véletlenül nem akar lemaradni a podcastvonatról. A cég szerint több mint 170 millió felhasználó kedvel valamilyen podcastoldalt a Facebookon, és mintegy 35 millió olyan felhasználó van a közösségi oldalon, amely a műsorok által létrehozott csoportokhoz csatlakoztak. Márpedig ebben már komoly hirdetési potenciál van, hiszen a Facebook pontosan tudja, hogy ki milyen podcastek iránt érdeklődik, ez pedig újabb célcsoportot jelent a reklámok számára.

A pluszbevételtől egyébként az Apple sem akar elesni: Tim Cook nemrég bejelentette a Podcasts előfzetéses rendszerét, ami lehetővé teszi a podcasterek számára, hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. (Az ingyenes podcastek természetesen ezután is megmaradnak.) Ezért cserébe az első évben a bevételek 30, a másodikban pedig a 15 százalékát kéri az Apple.

A Spotify inkább arra törekszik, hogy a legnagyobb podcastterjesztő legyen: ez a cég is lehetővé teszi majd az előfizetéses podcastcsatornák indítását, de az Apple módszerével ellentétben a bevétel 100 százalékát az alkotóknál hagyja. Szinte biztos, hogy ez a döntés jelentős részben pr-alapú, mert az utóbbi időben a Spotifyt sok támadást érte a zenészektől az átláthatatlan jogdíjfizetési rendszere miatt. Nemrég az is kiderült, az Apple – azonnal átlátható, minden zenelejátszást azonos összeggel díjazó rendszerében – zenehallgatásonként kétszer annyit fizet ki a művészeknek, mint a Spotify.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

9 iPhone-os gesztus, amit talán nem is ismersz

Használd még hatékonyabban az iPhone-od ezekkel a mozdulatokkal, amik több bonyolult műveletet is leegyszerűsíthetnek! Az utóbbi években megszokhattuk, hogy az utolsó fizikai gombok is...

Az esetek harmadában működhet az AirTag riasztása

Tipikusan kikosarazott férfiak használják az exeik követésére az Apple kütyüjét. A másokat valamilyen oknál fogva titokban követni próbálók már hosszú ideje hozzáférhetnek a célra megfelelő...

Ha a techóriások országok lennének, az Apple és a Microsoft a 10 leggazdagabb között volna

A brit Real Business Rescue pénzügyi szakértőcég a világ leggazdagabb vállalatainak piaci értékét az országok GDP-jéhez hasonlította, hogy megmutassa, milyen nagyok lettek ezek a...

Egy kudarc az Apple AirPods 3?

Az Apple a jelentések szerint több mint 30 százalékkal csökkentette az AirPods 3-rendeléseket.  Az Apple...

Recent Comments