Home Apple hírek Hosszú idő után újra az Apple nyerte az okostelefon-piac értékesítési harcát |...

Hosszú idő után újra az Apple nyerte az okostelefon-piac értékesítési harcát | Igényesférfi.hu online férfi életmód magazin

A dél-koreai Samsung Electronics Co. megőrizte vezető szerepét tavaly az okostelefonok világpiacán, a negyedik negyedévben az Apple Inc. azonban a lista élére lépett előre a Strategy Analytics piackutató vállalat kimutatása alapján.

A 2019-es negyedik negyedévben 374,5 millió okostelefon kelt el világszerte a 2018 negyedik negyedévi 376,0 millió után, a forgalom tehát alig változott.

Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 70,7 millió okostelefont értékesített, a piaci forgalom 18,9 százalékát, és ezzel maga mögé utasította a hosszú ideje piacvezető dél-koreai Samsungot. A 2018 negyedik negyedévi 65,9 milliós értékesítéshez képest elért 7 százalékos növekedés az Apple legjobb teljesítménye 2015 óta. A 2018-as negyedik negyedévben az Apple piaci részesedése 17,5 százalék volt.

A Samsung 68,8 millió okostelefont értékesített a negyedik negyedévben, ami 18,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg és ezzel a piaci rangsorban a második helyet biztosította magának. A 2018 negyedik negyedévi 69,3 milliós értékesítéssel kiérdemelt szintén 18,4 százalékos piaci részesedés még az első helyezést jelentette a Samsungnak.

A harmadik helyre a Huawei került a negyedik negyedévben 15,0 százalékos piaci részesedéssel 56,0 millió készülék értékesítése után. Egy évvel korábban a Huawei részesedése magasabb, 16,1 százalék volt 60,5 millió okostelefon értékesítésével. A 2019-es év egészében a Samsung piaci részesedése 20,9 százalék volt, a Huawei részesedése 17,0 százalék, az Apple részesedése 14,0 százalék.

Összességében a piaci értékesítések 1,412 milliárdra csökkentek tavaly a 2018-as 1,431 milliárdról, a Huawei azonban az amerikai korlátozások ellenére is jelentős mértékben növelte eladásait, míg a Samsung eladásai csak szerény mértékben nőttek, az Apple éves eladásai viszont csökkentek. A Samsung tavaly 295,1 millió készüléket értékesített az előző évi 291,3 milliónál többet, piaci részesedése 20,3 százalékról 20,9 százalékra emelkedett. A Huawei a 2018-as 205,8 millió után jóval több, 240,5 millió okostelefont adott el tavaly és ezzel 14,4 százalékról 17,0 százalékra növelte éves piaci részesedését.

Az Apple 2018-as piaci részesedése szintén 14,4 százalék volt 2018-ban, bár kissé több készüléket értékesített mint a Huawei, 206,3 milliót. 2019-ben ennél kevesebb, 197,4 millió okostelefont adott el az Apple 14,0 százalékos piaci részesedéssel. (MTI)

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Most Popular

Keresztbe tett az Apple a Facebooknak

Az Apple előírta, hogy az adatgyűjtést és a követést a felhasználóval közölni kell és egy felugró ablakban jóvá is kell velük hagyatni.Ha ez nem...

Kamu iPhone-bemutatóval loptak el 20 millió forintnyi bitcoint

A tolvajok az iPhone 13-ra húztak fel egy kampányt, azt is ígérve, hogy az adakozók még több pénzt kapnak vissza – nem így...

Ettől félt az Apple: az EU-ban kötelező lesz az USB-C a mobilokon | 24

Az Európai Bizottság sajtóközleményben jelentette be, hogy előterjesztik azt az új jogszabályt, ami megszabná a telefongyártók számára, hogy egységesen USB-C töltőporttal lássák el az...

Brüsszel ma dönt az iPhone-töltők sorsáról – Napi.hu

Az Európai Bizottság csütörtökön javaslatot terjeszt elő arra vonatkozóan, hogy az elektronikus eszközök gyártói egységes töltőket forgalmazzanak mobiltelefonokhoz, táblagépekhez, kamerákhoz és fejhallgatókhoz –...

Recent Comments