Home Apple hírek Idén is az Apple a világ legértékesebb márkája | Igényesférfi.hu online férfi...

Idén is az Apple a világ legértékesebb márkája | Igényesférfi.hu online férfi életmód magazin

Tavalyhoz hasonlóan – amikor is először lépte át egy márka értéke a 200 milliárd dolláros lélektani határt – idén is az Apple vezeti a Forbes legértékesebb világmárkáit rangsoroló 100-as listáját.

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló 100-as listáján az első helyen szereplő Apple márkaértéke 241,2 milliárd dollár, 17 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. Az Apple felhasználók olyan erősen kötődnek a márkához, hogy a tech óriás legtöbb újítását bizalommal fogadják és adoptálják azokat, ahogyan tettét ezt a Mac után az iPod, majd az iPhone, iPad, Apple Watch vagy például az Apple specifikus szolgáltatások esetében. Az Apple szolgáltatásaira dedikált divízió, amely magába foglalja többek között az App Store, Apple Pay, iTunes és a felhő alapú szolgáltatásokat, a cég második legfontosabb lába lett.

A második helyen a Google (207,5 milliárd dollár, +24 százalék) áll, a harmadikon pedig a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30 százalék). A lista negyedik helyén az Amazon található 135,4 milliárd dollárral, ami 40 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Az illusztris lista ötödik helyére a Facebook került 70,3 milliárd dolláros globális márkaértékkel, de 21 százalékos csökkenéssel.

A világ legértékesebb márkáinak első tíz helyére a Coca-Cola (64,4 milliárd dollár, +9 százalék), a Disney (61,3 milliárd dollár, +18 százalék), a Samsung (50,4 milliárd dollár, -5 százalék), a Louis Vuitton (47,2 milliárd dollár, +20 százalék) és a McDonald’s (46,1 milliárd dollár, +5 százalék) fért még fel.

A Toyota, amely tavaly még a tízes élboly tagja volt kilencedikként, idén már csak a 11. a listán, márkaértéke 7 százalékkal, 41,5 milliárd dollárra csökkent.

A Forbes honlapján szereplő adatok szerint tavalyhoz képest a Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, összesen 72 százalékkal 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került.

A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi 2330 milliárd dollárról.

A százas listán az információs-technológiai cégek száma 20, a pénzügyi szolgáltatóké 11, az autóipari vállalatoké szintén 11, a kiskereskedelmieké pedig 8. A százas listán a legértékesebb világmárkák közül több mint 50 amerikai, 10 német, 9 francia, 6 japán és 5 svájci.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Megerősítették: ezek az iPhone-ok mehetnek a kukába, nincs több frissítés – Pénzcentrum

2021. szeptember 24. 16:49 Megérkezett a legújabb iPhone-frissítés, a felhasználók már hozzáférnek az iOS 15-höz. Kiderült többek között az is, hogy...

Hazudott az Apple – állítja a fortnite-os Epic Games első embere

Bár az Epic Games és az Apple közötti per bírói döntése azt sugallhatta, hogy visszatérhet a népszerű Fortnite játék az App Store-ba (bíztak...

Azon dolgozik az Apple, hogy az iPhone-unk felismerje, ha depressziósak vagyunk

Az Apple szerint az iPhone képes lehet felismerni a szorongást, a depressziót és a kognitív hanyatlást. Az iPhone figyelné...

Sokkolóan amatőr az Apple hibajavítása

Abszurd okból továbbra is támadható távolról a macOS. Kellemetlen biztonsági hibára derült nemrég fény az Apple számítógépes operációs rendszerében, támadók .inetloc kiterjesztésű állományok megnyittatásával kódfuttatást...

Recent Comments