Home Apple hírek Idén is az Apple a világ legértékesebb márkája | Igényesférfi.hu online férfi...

Idén is az Apple a világ legértékesebb márkája | Igényesférfi.hu online férfi életmód magazin

Tavalyhoz hasonlóan – amikor is először lépte át egy márka értéke a 200 milliárd dolláros lélektani határt – idén is az Apple vezeti a Forbes legértékesebb világmárkáit rangsoroló 100-as listáját.

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló 100-as listáján az első helyen szereplő Apple márkaértéke 241,2 milliárd dollár, 17 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. Az Apple felhasználók olyan erősen kötődnek a márkához, hogy a tech óriás legtöbb újítását bizalommal fogadják és adoptálják azokat, ahogyan tettét ezt a Mac után az iPod, majd az iPhone, iPad, Apple Watch vagy például az Apple specifikus szolgáltatások esetében. Az Apple szolgáltatásaira dedikált divízió, amely magába foglalja többek között az App Store, Apple Pay, iTunes és a felhő alapú szolgáltatásokat, a cég második legfontosabb lába lett.

A második helyen a Google (207,5 milliárd dollár, +24 százalék) áll, a harmadikon pedig a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30 százalék). A lista negyedik helyén az Amazon található 135,4 milliárd dollárral, ami 40 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Az illusztris lista ötödik helyére a Facebook került 70,3 milliárd dolláros globális márkaértékkel, de 21 százalékos csökkenéssel.

A világ legértékesebb márkáinak első tíz helyére a Coca-Cola (64,4 milliárd dollár, +9 százalék), a Disney (61,3 milliárd dollár, +18 százalék), a Samsung (50,4 milliárd dollár, -5 százalék), a Louis Vuitton (47,2 milliárd dollár, +20 százalék) és a McDonald’s (46,1 milliárd dollár, +5 százalék) fért még fel.

A Toyota, amely tavaly még a tízes élboly tagja volt kilencedikként, idén már csak a 11. a listán, márkaértéke 7 százalékkal, 41,5 milliárd dollárra csökkent.

A Forbes honlapján szereplő adatok szerint tavalyhoz képest a Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, összesen 72 százalékkal 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került.

A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi 2330 milliárd dollárról.

A százas listán az információs-technológiai cégek száma 20, a pénzügyi szolgáltatóké 11, az autóipari vállalatoké szintén 11, a kiskereskedelmieké pedig 8. A százas listán a legértékesebb világmárkák közül több mint 50 amerikai, 10 német, 9 francia, 6 japán és 5 svájci.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Tízből kilenc: ennyire nagy a frissítési kedv az iPhone-osoknál

Bár még csak néhány hónapja érhető el az iOS 14, az alkalmas okostelefonok 90 százaléka már azt futtatja. Markáns különbség az iOS-es és...

Samsung Galaxy felület kipróbálása iPhone-on, egyszerűen | Techwok

Ha valaki folyamatosan olvas minket, bizonyára belefutott már néhány olyan cikkbe, amelyben régi játékok, és különféle operációs rendszerek (például DOS, Windows 98, BeOS stb.) böngészőben történő kipróbálásáról...

Az iPhone 12 5G menti meg az Apple-t? – Telefonguru hír

Az iPhone 12 5G segíthet az Apple-nek, hogy 2021-ben 240 millió iPhone-t adjon el. 2020 negyedik negyedévében az Apple rekordszámú iPhone-t szállított, és úgy...

Hangra induló mini hangrögzítő és Voice Memo applikáció az Apple-től

Ebben a cikkben bemutatunk egy méltán kedvelt hangrögzítő vagy mini diktafon eszközt, és az Apple szintén népszerű Voice Memo alkalmazását. Bár...

Recent Comments