szombat, január 22, 2022
Home Apple hírek Idén is az Apple a világ legértékesebb márkája | Igényesférfi.hu online férfi...

Idén is az Apple a világ legértékesebb márkája | Igényesférfi.hu online férfi életmód magazin

Tavalyhoz hasonlóan – amikor is először lépte át egy márka értéke a 200 milliárd dolláros lélektani határt – idén is az Apple vezeti a Forbes legértékesebb világmárkáit rangsoroló 100-as listáját.

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló 100-as listáján az első helyen szereplő Apple márkaértéke 241,2 milliárd dollár, 17 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. Az Apple felhasználók olyan erősen kötődnek a márkához, hogy a tech óriás legtöbb újítását bizalommal fogadják és adoptálják azokat, ahogyan tettét ezt a Mac után az iPod, majd az iPhone, iPad, Apple Watch vagy például az Apple specifikus szolgáltatások esetében. Az Apple szolgáltatásaira dedikált divízió, amely magába foglalja többek között az App Store, Apple Pay, iTunes és a felhő alapú szolgáltatásokat, a cég második legfontosabb lába lett.

A második helyen a Google (207,5 milliárd dollár, +24 százalék) áll, a harmadikon pedig a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30 százalék). A lista negyedik helyén az Amazon található 135,4 milliárd dollárral, ami 40 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Az illusztris lista ötödik helyére a Facebook került 70,3 milliárd dolláros globális márkaértékkel, de 21 százalékos csökkenéssel.

A világ legértékesebb márkáinak első tíz helyére a Coca-Cola (64,4 milliárd dollár, +9 százalék), a Disney (61,3 milliárd dollár, +18 százalék), a Samsung (50,4 milliárd dollár, -5 százalék), a Louis Vuitton (47,2 milliárd dollár, +20 százalék) és a McDonald’s (46,1 milliárd dollár, +5 százalék) fért még fel.

A Toyota, amely tavaly még a tízes élboly tagja volt kilencedikként, idén már csak a 11. a listán, márkaértéke 7 százalékkal, 41,5 milliárd dollárra csökkent.

A Forbes honlapján szereplő adatok szerint tavalyhoz képest a Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, összesen 72 százalékkal 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került.

A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi 2330 milliárd dollárról.

A százas listán az információs-technológiai cégek száma 20, a pénzügyi szolgáltatóké 11, az autóipari vállalatoké szintén 11, a kiskereskedelmieké pedig 8. A százas listán a legértékesebb világmárkák közül több mint 50 amerikai, 10 német, 9 francia, 6 japán és 5 svájci.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Az iPhone volt a legkelendőbb mobil 2021 végén

Az Apple okostelefonja lett 2021 negyedik negyedévének legnépszerűbb okostelefonja, de közel a konkurencia. Az ünnepi szezon megy a legerősebben általában az Apple-nél,...

Őrzi elsőségét az Apple

A tavalyi negyedik negyedévben is az Apple vált a globális okostelefon-piac vezető gyártójává, megismételve ezzel az egy évvel korábbi sikert – derül ki a...

Ismét az Apple adta el a legtöbb telefont

Az almás cég az év legforgalmasabb időszakában fordította meg a mérkőzést. A tavalyi év egyik nagy kérdése volt, hogy a dinamikus növekedést produkáló Xiaomi...

A holland bíróság beleállt az Apple pénzbeszedésébe

Bár viták és bírósági tárgyalások kereszttüzében áll az App Store, illetve az Apple üzletpolitikája, már vannak országok, ahol a fejlesztőknek nem kell „Apple-adót”...

Recent Comments