Az Apple az idei év elején elérte a 3000 milliárd dolláros piaci értéket, és bár az elmúlt hetekben a kapitalizációja csökkent, az iPhone gyártója még így is kimagaslik a világ legértékesebb cégeinek rangsorában. Egy összesítés megvizsgálta, hogy aránylik az Apple értéke az egyes földrészek legértékesebb vállalatainak értékéhez.
A világ legnagyobb piaci értékével rendelkező vállalatainak listáját az észak-amerikai cégek vezetik, és az Apple értéke messze kimagaslik a rangsorból. A technológiai óriás az idei év elején már a 3000 milliárd dolláros álomhatárt is átlépte, ám az elmúlt hetekben csökkent némileg az értéke, visszacsúszva a 2850 milliárd dolláros szintre.
Ezzel azonban az iPhone gyártója továbbra is stabil globális éllovasnak számít. A Statista most azt is megvizsgálta, hogy az egyes földrészek legértékesebb vállalatai hogy állnak az Apple értékéhez viszonyítva.
Az egyetlen cég, amely egyáltalán meg tudja közelíteni az Apple értékét, a Saudi Aramco szaúdi állami olajóriás, 1980 milliárd dolláros piaci kapitalizációval. Ezt követően azonban már jelentős a leszakadás. Európa legértékesebb cége, az LVMH luxusóriás például csak 408 milliárd dolláros értékkel bír, ami az Apple kapitalizációjának mindössze 14,3 százaléka.
Ausztrália és Óceánia legértékesebb cége, a BHP bányavállalat 240,7 milliárd dolláros értékkel áll a harmadik helyen, míg Dél-Amerikai legértékesebb társasága, a Petrobras 86,7 milliárd dolláros értékkel bír. A lista végén az afrikai éllovas, a Naspers kiadóvállalat áll, 34,3 milliárd dolláros piaci értékkel. Ez utóbbi az Apple értékének csupán 1,2 százaléka.
A fentiekből tehát jól látszik, hogy az Apple globális előnye egyelőre behozhatatlannak tűnik, legalábbis az Észak-Amerikán kívüli cégek számára.