A tradíció és a digitalizáció közötti átmenetet jelenti az E-osztály új generációja, aminek ugyan nincs tisztán elektromos hajtású változata, hiszen azt önálló modellsorozatként az EQE kínálja, de tölthető hibridet és számtalan korszerű megoldást találunk a Mercedes új limuzinjában.
1946 óta már több mint 16 millió felső-középkategóriás limuzint gyártott a Mercedes-Benz, ezzel az E-osztály és elődjei a márka legkelendőbb modellsorozatának számítanak. A típus öröksége a márka kezdeti napjaira nyúlik vissza, a Daimler és a Benz ugyanis már az 1926-os egyesülésük előtt kínáltak a luxuskategória alá pozícionált modelleket.
Az évtizedek során olyan legendás típusokat kínált ebben a kategóriában a Mercedes, mint a „ponton”, a „fecskefarkú” és az „állólámpás”. Megjelentek a további karosszériaváltozatok, mint a kupé és a kombi, majd a nyolcvanas évek közepétől gyártott W124-es sorozat viselte először az E-osztály nevet 1993-tól.
Az 1995-ben bevezetett generáció ikerfényszórós dizájnja először meglepetést keltett, majd az E-osztály arcává vált, ami a mai napig meghatározza a Mercedes nagyautójának stílusát.
A most bemutatkozó vadonatúj E-osztály átmenetet jelent a tradíció és a digitalizáció között,
ezzel a klasszikus értékeket és modern megoldásokat keresőknek is érdekes lehet.
Formaterve ápolja a hagyományokat, elegáns limuzinkarosszériája pedig nemcsak kimondottan áramvonalas – a légellenállási együtthatója 0,23 –, hanem átmenetet jelent a Mercedes tisztán elektromos EQ modelljei felé is, például a hűtőmaszk fekete keretével, vagy a stilizált háromágú csillagként világító hátsó lámpákat összekötő sávval.
Exclusive és Avantgarde változatban is készül az új E-osztály,
az előbbi tradicionális hűtőmaszkkal, és a hagyományok szerint a motorháztetőre állított háromágú csillaggal, míg utóbbi sportos stílusú lökhárítókkal és a hűtőrács közepére került méretes márkajelzéssel. A karosszériába simuló kilincsek is hozzájárulnak a kitűnő alaktényezőhöz.
A tisztán elektromos hajtáslánc tehát az EQE kiváltsága, de az E-osztály minden változata villamosított. A benzinesek és dízelek mild hibrid vagy plug-in hibrid rendszert kapnak, az utóbbiaknál jelentősen megnövelték az akkumulátor kapacitását, így
egy feltöltéssel akár 100 kilométert is képesek megtenni elektromosan, mégsem kell félni a lemerüléstől.
Műszaki téren a csúcsot képviseli az új E-osztály, amelynek alapmodellje még acélrugós, de elérhető a légrugózás automatikus csillapítással és szintszabályzással, valamint a hátsókerék-kormányzás, ami maximum 4,5 fokos szögben képes elfordítani a hátsó kerekeket, ezzel kisebb sebességnél fordulékony, nagyobb tempónál stabilabb lesz az autó.
Berendezése is átmenetet jelent a múlt és a jövő között,
hiszen a vezető elé hagyományos kiosztású műszerfal került, amit azonban a legmodernebb digitális kijelzők alkotnak. A kormánykerék mögött képernyő vetíti a számlapokat, minden mást a középső érintőkijelzőn lehet kezelni, és még az első utas elé is került egy extra képernyő.
A harmadik képernyőn az elöl ülő utas akár filmet is nézhet utazás közben,
hiszen a képe egyrészt nem látszik a vezető irányából, másrészt ha egy kamera érzékeli, hogy a sofőr mégis arrafelé néz, akkor automatikusan leveszi a kijelző fényerejét. A Burmester hifi 4D változata a tökéletes hangzáson felül az ülésbe épített elemekkel teszi lehetővé, hogy érezzük is a mély hangokat.
A legújabb trendeket mutatja, hogy a fedélzeti kamerával szelfit is lehet készíteni, persze csak az autó álló helyzetében, és ezt meg is oszthatjuk az érintőképernyős rendszer beépített TikTok alkalmazásán, az autóban töltött unalmas perceket videojátékokkal üthetjük el, az pedig
az üzleti felhasználóknak lehet érdekes, hogy Zoom-hívásokat is bonyolíthatunk az autóból.
A digitális megoldásoknak ezzel még nincs vége, és némiképp hasznosabbnak hangzik, hogy
iPhone készülékkel vagy Apple Watch okosórával is lehet nyitni az ajtókat,
ráadásul ezzel meg is oszthatjuk az autó használatát más felhasználókkal, különböző jogosultságokat adva nekik. Az ülésmasszázs és klíma összhangjával különféle energizáló vagy relaxációs programokat indíthatunk.
A vadonatúj E-osztályt a legmodernebb vezetéstámogató asszisztensekkel szerelték fel, egyben pedig felkészítették arra, hogy egyszer majd elküldhetjük teljesen önállóan beparkolni egy parkolóházban. A Mercedes limuzinja ezzel a jövő megoldásait kínálja egy kortalanul klasszikus karosszériába csomagolva, ami továbbra is a kategória élére teszi.
Ez is érdekelhet:
luxusautó | limuzin | mercedes | mercedes-benz | mercedes-benz e osztály
FOLYTASD EZZEL
Kihagyhatatlan ínyencségek – Két premier a Bartók Tavasz bemutatói közül, amin ott kell lenni
Fenntartható működéssel és nemzetközi sztárokkal várja az őszt a Müpa
Rendeld meg a Roadster magazin 11. számát!
Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.