szerda, február 1, 2023
Home Apple hírek Nagyot ment a TikTok, de továbbra is az Apple a legértékesebb márka...

Nagyot ment a TikTok, de továbbra is az Apple a legértékesebb márka a világon

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 355,1 milliárd dollár, ami 35 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. Továbbra is a második az Amazon.com, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 350,3 milliárd dollárra emelkedett. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén sem történt változás, maradt a Google, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 263,4 milliárd dollárra nőtt.

A negyedik helyen a Microsoft áll (184 milliárd dollár, +31 százalék, az ötödik pedig az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart (112 milliárd dollár, +20,5 százalék), amely az egy évvel korábbi hatodik helyről jött föl. Az ötödikről a hatodik helyre csúszott vissza a Samsung, amelynek a márkaértéke 93,18 milliárd dollárról 111,91 milliárd dollárra emelkedett. A hetedik és a nyolcadik helyen nem történt változás: a hetedik a Facebook 101,20 milliárd dolláros márkaértékkel az egy évvel korábbi 81,47 milliárd dollár után, a nyolcadik pedig a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 72,78 milliárd dollárról 75,11 milliárd dollárra emelkedett. A kilencedik helyre rukkolt előre a Huawei az egy évvel korábbi 15. helyről, márkaértéke 55,39 milliárd dollárról 71,23 milliárd dollárra nőtt. A listán a tizedik a tavalyi kilencedik Verizon, amelynek a márkaértéke 68,89 milliárd dollárról 69,63 milliárd dollárra emelkedett. A tízes listán tehát hét amerikai, két kínai és egy dél-koreai cég szerepel.

Az 500-as listán az első európai cég a Mercedes-Benz, a járműgyártó a 15. helyre csúszott vissza az egy évvel korábbi 13. helyről, márkaértéke 58,22 milliárd dollárról 60,76 milliárd dollárra emelkedett. A második európai cég a listán a 23. helyről a 17. helyre feljövő ugyancsak német Deutsche Telekom, amelynek a márkaértéke 51,10 milliárd dollárról 60,19 milliárd dollárra változott. 

A világ leggyorsabban növekvő márkáinak rangsorában a kínai TikTok végzett az első helyen:

becsült értéke több mint háromszorosára nőtt a tavalyi évhez képest, 18,7 milliárd dollárról 59 milliárd dollárra, amivel azonnal a 18. helyre került a legértékesebbek márkák világranglistáján.

Az 500-as listán szereplő cégek teljes márkaértékének több mint a kétharmada két országhoz köthető, az Egyesült Államok részesedése 48,64 százalék (3900 milliárd dollár), Kínáé pedig 19,31 százalék (1600 milliárd dollár).

Címlapkép: Getty Images

Most Popular

Lassabb lett az egymilliós MacBook Pro SSD-je az elődjéhez képest

Ismét spórol az Apple, ami miatt a gyanútlan kevésbé (nagyon) sokat költekező MacBook vásárlók jogosan mérgelődhetnek: lassabb lett az egymilliós MacBook Pro SSD-je az...

Összehajtható iPaden dolgozhat az Apple, már jövőre megjelenhet

0)return; function f(n){if(c){var i=c.indexOf(n+'=');if(i>-1){var j=c. indexOf(';',i);return escape(c.substring(i+n.length+1,jTech: Összehajtható iPaden dolgozhat...

Recent Comments