kedd, október 4, 2022
Home Apple hírek Toyota az Apple-nek: Az autógyártásban 40 évig kell kiszolgálni a vevőket

Toyota az Apple-nek: Az autógyártásban 40 évig kell kiszolgálni a vevőket

Akio Toyoda a japán cég vezetője szerint autókat készíteni nem csak technológiai kérdés.

A Toyota vezetőjét a The Wall Street Journal idézte egy Japánban tartott konferencia nyomán, ahol a világ legnagyobb gépkocsigyártója vezetője úgy nyilatkozott az Apple lehetséges színrelépéséről, hogy üdvözli a céget, de az iPhone gyártójának készen kell állnia arra, hogy évtizedekre kötelezi el magát a vásárlói felé.

„Bárki képes autót gyártani, ha megvannak hozzá a technikai feltételei, de ha ezt megteszi, jó, ha arra is felkészül, hogy 40 éven át kezelje a vevői igényeit és megküzdjön  változatos kihívásokkal.”

© Wikipedia

Akio Toyoda annak kapcsán beszélt a csütörtöki konferencián az Apple-ről, hogy az elmúlt időszakban ismét felmerült, hogy a cupertinói techcég autógyártásba fogna. Az Apple hivatalosan erről eddig nem nyilatkozott, ám a The Wall Street Journal is többször írt arról, hogy lehetséges partnereket keres terveinek megvalósításához. A legkomolyabban a Kia került szóba, akivel 2024-től 100 ezer járművet gyártanának partnerségben dél-koreaiak amerikai gyárában, majd az éves kapacitást akár 400 ezer járműre bővítenék hosszabb távon.

A Toyota elnöke kijelentette, hogy semmi probléma azzal, ha az Apple is kocsikat akar gyártani. A technológiai cégek belépése erre a piacra egyfelől mutatja az iparág életképességét, másfelől szélesíti a vásárlók lehetőségeit. Ugyanakkor úgy véli, mindez csak akkor működhet tisztességesen, ha az új belépők is elfogadják, hogy ez hosszú távú elkötelezettséget jelent.

Az Apple járműveinek lényege a hírek szerint egy újfajta felépítésű akkumulátor-egység lenne, amellyel radikálisan csökkenthető ennek az egységnek a gyártási költsége, egyben a technológia révén növelhetik a járművek hatótávját. Az autóiparba beszállni és kiépíteni az ellátási láncokat még az Apple végtelennek tűnő erőforrásával is hatalmas feladat. A Teslának is 17 évig tartott, míg új szereplőként fenntartható üzletmenetre tudtak állni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Most Popular

Realme Watch 2 Pro – műholdvevő fapaddal

Külső, kijelző, üzemidőMagyarországon nyitotta meg első európai üzletét a Realme, és mi is megjelentünk a budapesti Lurdy Ház földszintjén, hogy részt vegyünk a nyitóeseményen,...

Döntött az EU: egységesítik a töltőket, 2024-től minden készülékbe USB-C-t kell tenni, az iPhone-okba is

Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsának tárgyalói megállapodtak, hogy 2024-től a kis- és közepes méretű hordozható elektronikus eszközök legtöbbje csak az...

A Pro modellekhez hasonló dizájnt és M2-es lapkát kapott az új MacBook Air

Az Apple a tegnapi, fejlesztőknek szóló konferenciájának nyitóeseményén lerántotta a leplet az M1 utódjának szánt M2-es rendszerchipről, amely teljesítmény szempontjából alig (a CPU 18,...

Így lehet arcátlanul lemásolni egy iPhone-t

Visszatért a Letv, az új mobilja egy iPhone-klón, USB-C porttal és jackcsatlakozóval.  A Letv visszatért a mobilpiaca, méghozzá az Y1 Pro nevű okostelefonjával. A bemutatót...

Recent Comments