A Foxconntól, amely a legjelentősebb elektronikai bérgyártóként vált ismertté, évek óta hallani, hogy belépne a villanyautók piacára. Korábban már mutattak egy villanyautó-padlólemezt, most pedig három teljesnek tűnő járművet is lelepleztek.
3
Galéria: Foxtron villanyautó-prototípusok 2021
Természetesen nem arról van szó, hogy a cégnél magától kialakult az autótervezéshez szükséges tapasztalat: a Foxconn Taiwan egyetlen autógyártójával, a Yulon Motorsszal együttműködve kezdte el kialakítani a három első Foxtron modellt, amelyek egyelőre prototípus-fázisban vannak.
3
Galéria: Foxtron villanyautó-prototípusok 2021
A Model C egy terepjárós fazonú jármű, amelyben akár hét ülésnek is van hely, a Model E egy viszonylag nagy szedán – ennek a kialakításába állítólag a Pininfarina is besegített – illetve a Model T autóbuszt. A névválasztás sokak szerint nem csak a Teslával lehet konfliktusforrás, de a Forddal is, amely korábban megakadályozta a Teslát, hogy Model E néven mutassa be kisebb típusát, így lett abból végül Model 3.
Az egyes típusokról csak töredék-információkat közöltek eddig. A Model E szedánról például azt lehet tudni, hogy 750 lóerős hajtáslánca van, és 2,8 másodperc alatt gyorsulhat százra. A Foxconn szerint mindkét magánhasználatra szánt típusuk hatótávja 640 km felett lesz, bár azt például nem tudni, hogy milyen szabvány szerint mérve, ami elég fontos részlet. Állítólag a Model T busz áll a legközelebb a szériagyártáshoz: erről egyelőre annyit mondtak, hogy a végsebessége 120 km/h, a maximális hatótávja pedig 400 km.
3
Galéria: Foxtron villanyautó-prototípusok 2021
A Model T gyártását már jövőre el szeretnék kezdeni, a Model C pedig 2023-tól kerülhet gyártásba. A Foxtrontól egyébként elég komoly pénzügyi sikert várnak: a cégvezetés becslései szerint a villanyautó-gyártás öt éven belül 35 miliárd dolláros üzletté nő, és ebből szeretne jelentősebb szeletet a Foxconn.