Home Blog

Hangra induló mini hangrögzítő és Voice Memo applikáció az Apple-től

0
voicememo apple watch diktafon

Ebben a cikkben bemutatunk egy méltán kedvelt hangrögzítő vagy mini diktafon eszközt, és az Apple szintén népszerű Voice Memo alkalmazását. Bár az utóbbit biztosan sokan használják, a DC 140 mini hangrögzítő egyedülálló tulajdonságaival és megjelenésével ideális választás lehet speciális esetekben. Sok oka lehet annak, ha valaki egy hangra aktiválódó mini hangrögzítő diktafon segítségét veszi igénybe.

Ha általános dologra szeretnénk használni, és nem jelent gondot, hogy nagyobb odafigyelést igényel a telefonunkról nyújtotta lehetőség erre, akkor valóban megoldást nyújthat akár egy telefonra letölthető alkalmazás is.

Lássuk is mit tud a DC-140 profi mini hangrögzítő, melynek előnyei:

  • Egyszerűen használható mini diktafon
  • Akár 30 napos üzemidő
  • 10-15 méter hatótávval rendelkezik, tökéletes hangfelvételeket készít
  • Egy töltéssel, 10-30 napig üzemképes(opcionális külső töltővel akár 3 hónapig!).
  • Memóriakapacitása 8GB
  • Nem igényel semmilyen extra beállítást a tökéletes működéshez
  • Időbélyeggel látja el a felvételt év/hó/nap/perc/mp
  • Kizárólag hang érzékelésekor rögzíti a hanganyagot.

Gyufásdoboz méretű mini hangrögzítő, akár rejtett lehallgató készülék formájában?

Hát persze, és nem is akármilyen akkumulátor üzemidővel! A rendkívül egyszerű használat mellett, tökéletes minőség. Plusz pont azért, hogy amennyiben nem látványosan szeretnénk használni, akkor igazán tökéletes választás, mert szinte észrevétlenül végez eredményes munkát számunkra.

Az évek folyamán egyre nagyobb a kereslet a kiváló minőségű hangrögzítő illetve lehallgató készülékek iránt. Nem ritka, hogy speciális esetekben – főként azok körében akiknek a hivatásához szükséges – a rejtett hangrögzítő készülékek és az egyéb beépített termékek iránt nőtt az érdeklődés. 

Számtalan gyártó van a piacon, így a kínálat széles palettát nyújt mindazoknak akik rejtett kamerák, mini hangrögzítők, vagy GSM alapú lehallgató készülékek stb. iránt érdeklődnek. 

Hangjegyzetek rögzítése, szerkesztése és szinkronban tartása az iOS és a macOS rendszeren

A hangjegyzetek rögzítése és szinkronizálása az összes eszközön az iCloudon keresztül egyszerűvé vált az iOS 14 alkalmazással. Ezáltal a felvételek javításának új módja vált lehetségessé.

voicememo apple watch diktafon

Az elmúlt évek során az Apple jelentősen továbbfejlesztette a hangjegyzetek alkalmazást, lehetővé téve az iCloud-on keresztül a több eszközzel történő szinkronizálást, továbbfejlesztett hangfelvételt és az alkalmazást az összes mikrofont tartalmazó Apple platformra (beleértve az Apple Watchot is).

Felvétel a hangjegyzetek alkalmazásban

Új hangfelvétel megkezdéséhez a hangjegyzetek alkalmazásban kövesse a következő lépéseket:

Nyissa meg a hangjegyzetek alkalmazást és koppintson a piros felvétel gombra!

Miután megérintette a piros gombot, a Voice Memo megkezdi a felvételt az eszköz alapértelmezett mikrofonjával, vagy egy külső mikrofonnal, ha USB-C vagy Lightning segítségével csatlakozik. Ha az eszközhöz AirPod-ok vannak csatlakoztatva, akkor az az AirPod-ok mikrofonját (vagy más Bluetooth vagy Lightning headsetet) használja.

A kezelőfelületen szüneteltetheti és folytathatja a felvételt a szünet / folytatás gomb megérintésével.

Felvétel és cím szerkesztése a hangjegyzetekben

Az Enhanced Voice használata és a hang kivágása a hangjegyzetekben.

A továbbfejlesztett hangrögzítés új funkció az iOS 14 rendszerben, és a felvételi képernyőn a pálca ikon megérintésével engedélyezhető. Ha ezt bekapcsolja, valós időben megszüntetheti a visszhangot, és más háttérzajt a felvételeiről. Ezt a továbbfejlesztett hangrögzítési funkciót a meglévő felvételekre is alkalmazhatja:

  • Érintse meg az ellipszis ikont egy meglévő felvételen
  • Koppintson a „Felvétel szerkesztése” elemre
  • Koppintson a pálca ikonra
  • Még egy koppintás, és kész

A Felvétel szerkesztése módban a felvételt levághatja úgy is, hogy megérinti a felhasználói felület jobb oldalán található vágás gombot a hangfelvétel-megjelenítő felett. Ennek megérintésével megnyílik a hangvágó, amely lehetővé teszi a hangfelvétel elejének vagy végének vágását, így a felvételnek csak azt a részét kaphatja meg, amelyet szeretne.

Hogyan lehet szerkeszteni a rögzített anyag címét a hangjegyzetek között?

Amíg ebben a felvétel szerkesztése nézetben tartózkodik, a címet is szerkesztheti. Alapértelmezés szerint a Hangjegyzetek a felvétel helyét használják címként, ami nagyon jó, ha éppen kint tartózkodik, és emlékezni akar arra, hogy hol volt, amikor a felvétel történt, dekevésbé hasznos, ha mindig ugyanazon a helyen rögzít.

Szerencsére a hangjegyzet címét felvétel közben szerkesztheti úgy, hogy megérinti a helynév címét, amely automatikusan felkerül a felvételi vagy szerkesztési képernyő tetejére.

A hangjegyzetek szinkronizálása:

Ha előfizetője az iCloudnak, akkor automatikusan megkapja a tárhely kiosztását. Ezzel a tárolóval nemcsak fájlokat tárolhat az iCloud Drive és a fotók alkalmazásban, hanem a hangjegyzetet is. A szolgáltatás engedélyezésének biztosításához hajtsa végre a következő lépéseket:

  • Nyissa meg a beállítások alkalmazást
  • Koppintson a “Apple ID, iCloud, média és vásárlások” elemre a felső részben
  • kattintson az iCloud elemre és
  • engedélyezze a hangjegyzetek opciót.

Ha ezt az összes eszközén engedélyezi, a hangjegyzetek alkalmazás szinkronizálni kezdi az összes eszközével készült felvételeket. Ezeket a felvételeket iOS, iPadOS, macOS rendszereken érheti el. A watchOS-on hangjegyzetet rögzíthet, és szinkronizálhatja az eszközével, de nem hallgathatja vissza a korábban rögzített jegyzeteket.

Cikk by: Timewriter

Forrás: https://www.techrepublic.com/

Keresztbe tett az Apple a Facebooknak

0

Az Apple előírta, hogy az adatgyűjtést és a követést a felhasználóval közölni kell és egy felugró ablakban jóvá is kell velük hagyatni.

Ha ez nem történik meg, akkor bezárul az ajtó a folyton visszatérő reklámok előtt. Bár a nyomkövetés menüpont kilövésével eleve le lehet tiltani vagy szűrni lehet felhasználói szokásokat monitorozó alkalmazásokat, a tapasztalat szerint rengetegen nem élnek ezzel a lehetőséggel.

Fotó: Shutterstock

A mobilreklám-elemzők viszont úgy vélik, hogy ha az applikáció közvetlenül kezdeményezi a nyomkövetés engedélyezését, az háromból két felhasználónál azonnali elutasító reakciót vált ki, de az sem garantált, hogy a „maradék” egy ember automatikusan az igen gombot nyomja meg. Mindez komoly nyomást gyakorol a Facebook hirdetési bevételére, amely 98 százalék feletti arányt képvisel a teljes árbevételben. A negatív hatás már a második negyedévben is jelentkezett, de a most záruló harmadik negyedévben az akkorinál is erősebben érvényesül. Konkrét számadatokat erről nem tett közzé a Facebook, de mivel fél Amerika iPhone-t használ, a helyzet komolyan veendő.

A Facebook rossz előérzete mindenesetre beigazolódott, a cég még az Apple szoftverfrissítése előtt arra panaszkodott, hogy nehézkesebb lesz a fogyasztói célcsoport elérése a nála hirdető vállalatok számára. Az viszont furán jött ki, hogy épp a Facebook fenyegetőzött perrel az Apple ellen, piaci erőfölénnyel való visszaéléssel vádolva őket, a kisvállalkozások ellehetetlenítését a számlájukra írva. A kereset beadásáról már nem érkezett hír. A nyomkövetés engedélyezését követő felhasználói aktivitás – ami vásárlásba vagy applikációk letöltésébe torkollik – megváltozását 15 százalékkal elmérte a Facebook, de hogy mihez képest és ez milyen anyagi hatással jár, annak kiszámításához nem adott támpontot a cég. Hogy nem pozitívval, az az egy biztos.

A hirdetők is panaszkodnak, hogy sokkal nehezebben találják meg a vevőiket, ráadásul a Facebooknál a kis- és közepes vállalkozások alkotják a hirdetők derékhadát, náluk pedig minden egyes dollár hatékony elköltése alapvető fontosságú.

A Facebook a második negyedévet 28,58 milliárd dolláros hirdetési bevétellel zárta, ez 56 százalékkal volt magasabb a pandémia 2020 tavaszi kitörésének időszakához képest. A júliusi gyorsjelentés után mégis 4,4 százalékkal ereszkedett az árfolyam, miután Dave Wehner pénzügyi igazgató utalt arra, hogy gondjaik lehetnek majd az iPhone-os hirdetésekkel. A profitfigyelmeztetéssel felérő mondatok mostani felmelegítése egy blogbejegyzésben történt, a következményeire az október végén esedékes harmadik negyedéves gyorsjelentés ad majd választ.

Váratlan hír volt az is, hogy 13 éves szolgálat után bejelentette távozását Mike Schroepfer, a Facebook technológiai fejlesztéseiért felelős igazgatója. A virtuális valóság, mesterséges intelligencia és blokklánc technológiák alkalmazásában és fejlesztésében elismert szakember az utóbbi fél évtizedben a legnagyobb név, aki a felmondott Mark Zuckerbergnél. Igaz, úgy megy, hogy marad: tanácsadói szerepkört tölt be a jövő évtől.

Kamu iPhone-bemutatóval loptak el 20 millió forintnyi bitcoint

0

A tolvajok az iPhone 13-ra húztak fel egy kampányt, azt is ígérve, hogy az adakozók még több pénzt kapnak vissza – nem így lett.

A bitcoinos csalások eddig sem voltak ritkák, de a digitális pénz magas árfolyama miatt egyre több ilyennel találkozni. Egy csoport a nemrég bemutatott iPhone 13-at használta fel egy átveréshez, és sajnos bőven akadtak, akik pórul jártak.

A csalás alapját egy olyan weboldal jelentette, amit a készítők Apple-videókkal raktak tele. A felvételeken a cég vezérigazgatója, Tim Cook is látható volt, emellett képeket is mutattak, elsősorban iPhone-okról. A néző ezáltal abban a hitben lehetett, hogy egy termékbemutatóba csöppent, de ilyenről nem volt szó.

A portálon idővel megjelent egy felhívás, melyben azt ecsetelték, hogy egy soha vissza nem térő alkalom miatt most minden befizető pénzét megduplázzák. Az Apple-től származó felvételek láttán pedig sokaknak tűnt úgy, hogy az akciót maga az iPhone-gyártó hirdeti, de ez sem volt igaz.

A csalók bitcoint kértek, és többen adakoztak is. Pénzt azonban senki nem kapott vissza.

A Zscaler jelentése szerint mire bárki gyanakodni kezdett, a bűnözők összesen 69 ezer dollárnyi valutát gyűjtöttek. Ez nagyjából 20 millió forintnyi kriptovalutát jelent, melyet valószínűleg soha nem kapnak vissza.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Ettől félt az Apple: az EU-ban kötelező lesz az USB-C a mobilokon | 24

0

Az Európai Bizottság sajtóközleményben jelentette be, hogy előterjesztik azt az új jogszabályt, ami megszabná a telefongyártók számára, hogy egységesen USB-C töltőporttal lássák el az EU-ban forgalomba kerülő telefonokat. A jogszabály a gyártók közül főleg az Apple-t érinti, hiszen minden más cég már egy ideje szinte kizárólag USB-C csatlakozóval dob piacra mobilokat, ezzel szemben a cupertinói vállalat továbbra is ragaszkodik a saját, Lightning névre hallgató megoldásához.

Az Európai Parlament még 2020 januárjában, fölényes többséggel, 582 igen és 40 nem szavazattal döntött úgy, hogy előírják az elektronikus eszközök gyártói számára az egységes töltőkábelek használatát. Az EP akkor ugyan nem szabta meg, hogy a gyártóknak az USB-C szabványt kell használni, de a frissen bejelentett jogszabályban már ez a technológia szerepel, és az is kiderült, hogy az elfogadást követően a gyártóknak 24 hónap áll majd rendelkezésre, hogy megfeleljenek ennek az előírásnak – a rendelet ugyanakkor nemcsak a telefonokra vonatkozik, de tabletekre, kamerákra, fülhallgatókra, hangszórókra és játékkonzolokra is.

A jogszabály emellett kimondja, hogy a gyártóknak biztosítani kell, hogy a felhasználók akár töltő nélkül is vásárolhassanak készülékeket, továbbá a gyorstöltés is sztenderdé válik, tehát a cégek nem limitálhatják az USB-C porton keresztül történő töltési sebességet.

Arról még nincs információ, hogy az Európai Parlament mikor szavazhat az ügyben, de figyelembe véve, hogy korábban mekkora többséggel támogatták az egységes töltőkábelek használatát, a jogszabály elfogadása aligha lehet kérdéses. Amennyiben ez bekövetkezik, onnantól számítva az Apple-nek két éve lesz, hogy kitalálja, milyen módon feleljen meg az új előírásnak: minden telefonján átálljon az USB-C-re, az EU piacra külön gyártson olyan modelleket, amikre ilyen csatlakozók kerülnek, esetleg két különböz porttal dobja piacra a telefonjait.

Az új jogszabály alapvetően az elektronikus hulladékok visszaszorítását szolgálja, az Európai Bizottság abban bízik, hogy az egységesített töltési megoldással visszaszorul az extra kiegészítők vásárlása, és évi több ezer tonna elektronikus szemét keletkezése előzhető meg.

Brüsszel ma dönt az iPhone-töltők sorsáról – Napi.hu

0

Az Európai Bizottság csütörtökön javaslatot terjeszt elő arra vonatkozóan, hogy az elektronikus eszközök gyártói egységes töltőket forgalmazzanak mobiltelefonokhoz, táblagépekhez, kamerákhoz és fejhallgatókhoz – írja a Politico.

Az Európai Unió végrehajtó testülete és jogalkotói már több mint egy évtizede szorgalmazzák ennek létrehozását, mivel környezetkímélőbb és kényelmesebb a felhasználók számára. Emellett a vezetékes töltők eladását függetlenítenék a készülékektől, valamint minden vállalatot köteleznének arra, hogy kizárólag USB-C csatlakozókat használjanak.

Kapcsolódó

Ezen új jogszabály fő célpontja az Apple, amely eddig is visszaverte a töltők kötelező szabványosítására irányuló uniós kísérleteket. Az amerikai techóriás szerint – melynek iPhone termékei ettől eltérő, Lightning kábeleket használnak – a készülő szabályozás hátráltatná az innovációt, a visszahívott töltők miatt pedig nagymennyiségű elektronikai hulladékot termelne, valamint a vásárlók sem örülnének neki. A cég helyzetértékelésben az is közrejátszik, hogy a rivális Android-alapú eszközök már az említett USB-C csatlakozókat részesítik előnyben. Az új szabályok nem érintik közvetlenül az összes terméket, csak azoknak töltőpontjait, továbbá az e-book olvasókra sem vonatkoznak.  

A Bizottság jövőre kívánja elfogadni a javaslatot, és az üggyel szorosan foglalkozó tisztviselő szerint 2024 közepére lenne esedékes a gyakorlatban. A gyártóknak emellett fel kell hagyniuk azzal, hogy minden okostelefonhoz új töltőt adnak, amely szintén támogatná a mérhetetlen mennyiségű elektronikai hulladékok visszaszorítását. Számításaik szerint a javaslat végrehajtása 980 tonnával csökkentené az e-szemét mértékét éves szinten. 

Húzódoznak az iPhone-osok az iOS 15-től, nem olyan népszerű, mint az iOS 14

0

A Mixpanel elemzőcég gyorselemzése szerint egyelőre jóval kevesebben telepítették az iOS 15-öt, mint egy éve az iOS 14-et indulásakor.

Az Apple júniusban mutatta be az iOS 15-öt, amely számos új funkciót hozott az iPhone-okra (ezekről részletesebben itt olvashat). A vállalat végül szeptember 20-án tette elérhetővé az operációs rendszert. Az új iOS-ek esetében megszokhattuk, hogy az első néhány nap telepítési rekordokat hoz, úgy tűnik azonban, hogy idén ez nem jött össze.

A Mixpanel elemzőcég gyors jelentése alapján a Macrumors azt írja, hogy magyar idő szerint szerdán este 18 óráig – vagyis nagyjából szűk 24 órával a szoftver kiadása után – az iPhone-felhasználók csupán 8,5 százaléka telepítette a rendszert. Ez jócskán elmarad az iOS 14 népszerűségétől, amelyet a kiadástól számított ugyanennyi időn belül már a felhasználók 14,5 százaléka használt.

A jelentős különbség arra utal, hogy az iPhone-felhasználókat nem különösebben hozta lázba az új operációs rendszer. Az elemző ugyanakkor megjegyezte: az adatok nem hivatalos forrásból származnak, így nem is biztos, hogy teljesen pontosak. Igaz, ugyanazzal a módszertannal jött ki a számítás, mint egy évvel korábban.

Ha a fenti trend helyes, akkor arról az Apple valószínűleg nem fog beszámolni. Az iOS 14 kapcsán a cég júniusban beszélt arról, hogy az iPhone-felhasználók 85 százaléka telepítette már a rendszert.

A mostani kevésbé intenzív frissítési kedvhez valószínűleg az is hozzájárult, hogy a felhasználók dönthettek úgy is, inkább maradnak az iOS 14-nél.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

A Fortnite nem kerülhet vissza az Apple boltjába

0

Az Apple úgy döntött, hogy nem állítja vissza az Epic fejlesztői fiókjait, és ezen nem is változtat, amíg a két cég peres ügye le nem zárul – üzente az Apple jogi képviselőjével. 

A népszerű Fortnite játékot is fejlesztő Epic maga kérte, hogy engedjék vissza a cupertinói óriásvállalat alkalmazásboltjába, az App Store-ba. Azután kérték ezt, hogy a hónap elején egy kaliforniai bíróság döntése értelmében az Apple többé nem tilthatja meg, hogy a fejlesztők az App Store-tól független fizetési lehetőségeket kínáljanak a felhasználóknak. 

Mint ismert, a két cég közötti konfliktust is az robbantotta ki, hogy a játékfejlesztő egy weboldal segítségével megkerülte az akkor még 30 százalékos jutalékot levonó Apple fizetési rendszert. A Tim Cook vezette nagyvállalat emiatt tavaly augusztusban kirúgta az alkalmazásboltból a hatalmas népszerűségnek örvendő fejlesztőt, amely válaszul beperelte.

Az Epic piaci erőfölénnyel való visszaéléssel vádolta az Apple-t. A kitiltás fenntartásáról született döntésről az Epic vezérigazgatója, Tim Sweeney adott hírt a Twitteren, és egyben „az Apple újabb, rendkívül versenyellenes húzásának” nevezte azt.

Sweeney felidézte korábbi megegyezésüket, amely szerint az Epicet visszaengedik, ha hajlandó betartani a minden fejlesztőre vonatkozó szabályokat.

Tim Sweeney, az Epic vezérigazgatója épp a bíróságra igyekszik

Tim Sweeney, az Epic vezérigazgatója épp a bíróságra igyekszik

Fotó: Philip Pacheco / Getty Images Hungary

Az Apple hazudott. Az Epic belement a feltételekbe, és az Apple felülírta a megegyezést, visszaélve a felhasználók milliárdjai feletti monopóliumhatalmával

– fogalmazott a vezérigazgató, aki hozzátette, hogy folytatják a küzdelmet.

A pereskedés akár öt évig is tarthat, ha nem változik, az Apple döntése hosszú évekre elvághatja a potenciális játékosoktól a Fortnite fejlesztőjét.

(CNN)

Eltűnhet a szenzorsáv az iPhone 14 Pro mobilokról

0

Sok érdekességet tudott meg a jövő évi iPhone-okkal kapcsolatos tervekről a legendás Ming-Chi Kuo.

Sok éve szállít már többségében hiteles információkat az Apple-re szakosodott elemző, Ming-Chi Kuo. Bár az iPhone 13 széria csak nemrég debütált, Kuo máris arról beszél, hogy mire készül az Apple jövőre, az iPhone 14 szériával. Értelemszerűen az Apple jó előre tervez, így alaptalan szó-beszédekről van szó, de az is igaz, hogy addig még bármi változhat, többször is.

iPhone 13 ProForrás: tom’s guide

Kuo szerint mindenesetre az iPhone 14 Pro és az iPhone 14 Pro Max az eddigi legnagyobb átalakításon esnek át, konkrétan eltűnik a képernyő tetejéről a szenzorsáv. Ehelyett fúrt kamerára lehet számítani.

A Pro modelleken ezen felül 48 megapixeles fő kamerára válthat az Apple, ugyanakkor a kijelzőbe ágyazott ujjlenyomat-olvasó nem jön, azt állítólag 2023-ra halasztották. Átalakulnak a méretek is, a mini modellt egy 6,7 hüvelykes, sima iPhone váltja, ami a normál iPhone 14-et kísérné.

7,5 millió forint a legdrágább iPhone 13, csupa arany az egész

0

Az orosz Caviar ezúttal a Rolex különböző óramodelljei alapján dolgozta ki az iPhone 13 Pro és Pro Max készülékek kinézetét.

Mostanra szinte hagyománnyá vált, hogy ha a Samsung vagy az Apple kijön a legújabb csúcsmobiljával, abból az orosz Caviar nevű cég készít egy luxusverziót. Nincs ez másként az iPhone 13 esetében sem, amelynek dizájnját ezúttal a Rolex ihlette meg.

A cég az iPhone 13 Pro és 13 Pro Max modelleket módosította. A mobilokból öt különböző verziót készített el, amelyek mindegyike magán hordozza egy-egy Rolex jellegzetességét. Az Olive Rayst például a Rolex Datejust kollekciójáról mintázta a Caviar.

A Yacht Club telefont a Rolex Yacht-Master II ihlette.

A Dark Sky a Rolex Sky-Dwellerből merítkezett.

A Meteorite pedig a Roles Cosmograph Daytona alapjaira építkezett.

A cég a négy különböző telefont nagyjából 6000 és 8500 dollár, vagyis 1,8-2,5 millió forint közötti áron kínálja majd attól függően, hogy a 13 Pro vagy a 13 Pro Max modellt vásárolja-e meg valaki, illetve hogy mekkora tárhellyel rendelkezik az eszköz.

A fentiek mellett készült még egy különleges iPhone. Ez lett a Benvenuto, amit a Rolex Cellini órája alapján készítette el. Ezen van 18 karátos fehér és 18 karátos rózsaarany, a hátlap pedig valódi krokodilbőr. Emiatt a készülékért 25 ezer dollárt, vagyis 7,5 millió forintot kér el a Caviar.

Mindegyik telefonból csak 99 darab készül, így nemcsak egyedi lesz, hanem valódi ritkaság is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Nagy meglepetések jöhetnek az Apple-től

0

Az Apple csak pár napja bemutatott készülékei nem sokban különböznek az előző generáció modelljeitől. Egy elemző szerint nem véletlenül: az igazi változást a jövőre érkező termékeknél vehetik észre a vásárlók.

Az Apple már megtartotta szokásos őszi sajtóeseményét, ahol több új eszközt is bemutattak. Ezek közé tartozik az iPhone 13 és az Apple Watch 7-es kiadása is. (Ide kattintva megnézheti, pontosan mit tudnak.) Bár a készülékek erősebbek/gyorsabbak a most kapható termékeknél, egy dologban alig változtak: szinte ugyanúgy néznek ki, mint a tavalyiak. Emiatt többen kritikákat fogalmaztak meg.

A Bloomberg hírügynökség Power On hírlevelét is szerkesztő Apple-elemző szerint a cég szándékosan alakíthatta így, és a komolyabb (dizájnbéli) eltéréseket a jövőre érkező kütyüknél lehet majd felfedezni. Mark Gurman azt sem tartja kizártnak – írta erről az iMore –, hogy a vállalat több termékénél is nagy horderejű változásra kell számítani.

Gurman elemzésében kitért rá, hogy a koronavírus-járvány több céget is nehéz helyzetbe hozott, de 2022-re tovább mérséklődhet a problémák súlya. Így az Apple is nekiláthat az újratervezésnek, és nem kell biztonsági játékhoz folyamodniuk. (Amellett ugyanis, hogy több munkavállalójuk még most is otthonról látja el a feladatát, az iparágat sújtó chiphiány is érezteti a hatását.)

Gurman azt sem tartja lehetetlennek, hogy az Apple első AR-terméke is jövőre mutassa meg magát, és a cég éppen ehhez igazodva kezd bele a hardveres megújulásba. Az elemző egyébként máshogy kinéző iPadekre, MacBookokra és okosórára is számít.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Nézze csak meg, milyen widgetek kerültek az iPhone-jára

0

Az androidos világban megszokott widgetektől éveken át ódzkodott az Apple, de tavaly beadták a derekukat, és az iOS 14-ben ezek is helyet kaptak. Az eggyel újabb rendszerverzióban még több lesz.

Hat új widgettel bővíti a már elérhető kínálatot a szeptember 20-án megjelenő iOS 15-ben az Apple – írta meg a Lifehacker. A widgetek amolyan kiegészítő „ablakok”, amik hasznos információkat tudnak megjeleníteni a hozzájuk kapcsolódó alkalmazásból. Ilyen például a hőmérséklet.

Az Apple évekkel korábban még ódzkodott az Androidban hosszú ideje elérhető funkciótól, de a tavaly megjelent rendszerük, az iOS 14 ezt is megkapta. A hamarosan érkező iOS 15 pedig tovább bővíti a gyári widgetek számát.

Külön csempét kap például az Apple Find My nevű szolgáltatása, ami az elveszett holmik megtalálásában segít, de általa egy másik Apple-eszköz használója is felkutatható. Szintén egy új widget lesz a kontaktokhoz kötődő, amivel azokat tudjuk gyorsabban felcsörgetni, akikkel gyakrabban beszélünk.

Ezenkívül külön widgetet kap az Apple-ös Game Center nevű játékszolgáltatás, a gyári levelező, illetve az úgynevezett Today fül, ami az App Store aktualitásait igyekszik összefoglalni. Akik nyomon követik, hogy mennyi időt töltenek alvással, szintén örülhetnek: egy ilyen ablak is elérhető lesz az új iOS-ben.

Az iOS 15-öt – ahogy tehát fentebb írtuk – szeptember 20-ától tölthetik le a felhasználók. Ugyanezen napon jelenik meg a cég következő iPadOS, macOS, illetve watchOS rendszere is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.