Tizennégy éve mutatta be a Steve Jobs az első iPhone-t. Azóta nagyon sok minden történt, de az iPhone továbbra is a mobilpiac egyik legmeghatározóbb márkája. Népszerűsége azonban igencsak különbözik a világ egyes országaiban – írja a hirado.hu.
Japán, Kanada, USA – mind-mind olyan ország, ahol a mobiltelefonoknak több, mint a fele iPhone. Ezzel szemben a fejlődő országokban sokkal kisebb részesedéssel bír a mobilpiacon az Apple telefonja. Kínában a 18 százalékát, Brazíliában a 14 százalékát, Nigériában a 7 százalékát, Indiában pedig csak a 3 százalékát adják az iPhone-ok a helyi mobilpiacnak.
Még Európában is hatalmas különbségek vannak az egyes országok között ezen a téren. Ha megnézzük kontinensünk országainak mobilpiacait, akkor számos érdekességet láthatunk.
Gondolta volna, hogy az iPhone Lengyelországban alig érzékelhető a mobilpiacon? Az ottani 7 százalékos eredmény messze a legalacsonyabb Európában.
Hazánkban 21 százalékos részesedéssel bírnak az Apple telefonjai, ez nagyjából az európai középmezőnynek mondható. Spanyolországban, Csehországban, Szlovákiában és Romániában szinte ugyanilyen sikeres az almás márka.
Van azonban Európában is egy, igencsak jelentős ország, ahol a mobilok többsége a ma születésnapos telefon.
Az Egyesült Királyságban minden második telefon iPhone.
Az egyik legérdekesebb ország még ebből a szempontból Albánia. A Balkánon egyáltalán nem mondható vezető telefonnak az iPhone, ugyanakkor Albánia mégis a kontinens élmezőnyében található.
Borítókép: illusztráció