Európában a sport és a szórakoztatóipar lépett elsőként, a Manchester United visszavonta az orosz légitársaság, az Aeroflot szponzori jogait, a Nemzetközi Autómobil Szövetség lemondta az idei orosz nagydíjat, az UEFA döntött arról, hogy nem Oroszországban rendezik meg a BL-döntőt és Oroszország nem vehet részt az 2022-es Eurovíziós dalfesztiválon.
Tegnap amerikai nagyvállalatok is léptek, az amerikai számítástechnikai óriásvállalat, a Dell bejelentette, hogy felfüggeszti az Ukrajnába és Oroszországba irányuló értékesítéseit és szoros figyelemmel követi az eseményeket, hogy mi legyen a következő lépés. A vállalatnál a negyedik negyedévben megközelítőleg 6 százalékot tettek ki az oroszágországi értékesítések az IDC adatai szerint.
Az amerikai legnagyobb amerikai légitársaság, a Delta Air Lines közölte, hogy felfüggeszti a codeharing-megállapodását az AeroFlottal.
A Facebook közölte, hogy az orosz állami média nem jeleníthet meg hirdetéseket a Meta platformjain, és nem használhatja pénzszerzésre a felületeket, a Twitter pedig ideiglenesen felfüggesztette a hirdetéseket Ukrajnában és Oroszországban, hogy a reklámok ne vonják el a figyelmet a közbiztonsági jellegű információkról.
A Bloomberg értesülései szerint Ukrajna miniszterelnök-helyettese, Mykhailo Fedorov arra kérte levélben az Apple vezérigazgatóját, Tim Cookot, hogy állítsák le a termékértékesítéseket Oroszországban és kapcsolják le az alkalmazásboltot. Az Apple jelenleg online értékesít Oroszországban, közvetlenül a fogyasztóknak, iPhone-okat, Macintoshokat, iPadeket, AirPodokat és még több terméket. Fedorov szerint ha nem juthatnak hozzá az orosz fiatalok az Apple termékeihez, az arra motiválhatja őket, hogy elítéljék a katonai agressziót.
Címlapkép: Getty Images