Nem túl biztató jelentés látott napvilágot az Apple következő nagy dobásáról.
Több szivárogtató is arra tippel, hogy idén végre leleplezi az Apple az első VR-headsetét, amelyről eddig talán Mark Gurman osztotta meg a legtöbb jóslatot. A Bloomberg elemzője szerint az AR/VR eszközt a nyári WWDC fejlesztői konferencián fogják bemutatni, a boltokba viszont csak az év vége környékén futhat be, kifejezetten prémium termékként pozicionálva, ami 3000 dollár körüli árat jelent majd.
Ez önmagában is nagy kockázat, Gurman pedig a legutóbbi hírlevelében már arról írt, hogy a cupertinóiaknak azért is nehéz lesz a dolguk, mert a korábbi sikertermékeikkel (pl. iPod, iPhone, AirPods) ellentétben a Reality Pro néven emlegetett headset nem egy meglévő igényt fog hatékonyabb módon kiszolgálni, hanem el kell majd magyarázni a vásárlóknak, hogy miért van szükségük rá. Ha viszont hihetünk egy új jelentésnek, erre még az Apple-nél sem igazán tudják a választ.
A The New York Times legalábbis nyolc különböző belsős forrásra hivatkozva azt állítja, hogy az alkalmazottak egy részének komoly aggályai vannak a termék sikere kapcsán. A lap szerint a kétkedők Gurmanhez hasonlóan nem biztosak benne, hogy a headset egy létező igényre nyújt megoldást:
„…az iPoddal ellentétben, amely digitális zenéket rakott az emberek zsebébe, vagy az iPhone-nal ellentétben, amely egyesítette a zenelejátszó és a telefon képességeit, a headsetet nem ugyanez a tisztaság vezérli.”
– írja a lap. A beszámoló alapján egyes munkatársak annyira nem hisznek a sikerben, hogy emiatt már ott is hagyták a projektet, míg másokat kirúgtak, mert nem sikerült elérniük a kívánt előrelépést bizonyos funkciókkal. A fejlesztés állítólag az Apple vezetésében lezajlott változásokat is megsínylette, amikor 2019-ben távozott a cég meghatározó formatervezője, Jony Ive, idén pedig az utódja, Evans Hankey is továbbállt.
Mindezek alapján nem túl rózsásak az almás prémium headset kilátásai, de fontos kiemelni, hogy csak pletykákról beszélünk. Amennyiben viszont tényleg 3000 dolláros árcédulával fut be az újdonság, az valóban próbára teszi majd az almás logó vonzerejét, így sok múlik rajta, hogy sikerül-e eladható funkciókat pakolni mögé.