A kínai Xiaomi a globális okostelefon-piac második legnagyobb szereplőjévé lépett elő 2021 második negyedévében, miután 17 százalékos piaci részesedésével megelőzte az Apple 14 százalékát. A képzeletbeli dobogó első fokára ezúttal is a Samsung állhatott fel 19 százalékos piaci részesedéssel.
A világ vezető technológiai piacelemző cége, a Canalys kutatási menedzsere azzal magyarázza a Xiaomi sikerét, hogy a kínai gyártó rendkívüli ütemben képes növelni üzleti tevékenységét a tengerentúlon.
“Latin-Amerikában mintegy 300 százalékkal, Nyugat-Európában pedig évről évre 50 százalékkal növelte szállításait a Xiaomi”
teszi hozzá Ben Stanton. A kínai gyártó globálisan 83 százalékos növekedést tudott éves szinten produkálni, szemben a Samsung 15 százalékos és az Apple 1 százalékos növekedésével. A szakértő azt is fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a Xiaomi készülékek átlagos eladási ára 75 százalékkal olcsóbb, mint például az Apple okostelefonok ára.
A tömegpiac meghódítása után a pekingi székhelyű vállalat most a csúcskategóriás piacra próbál betörni.
Ez év elején a Xiaomi piacra dobta az Mi 11 Ultra prémium kategóriás okostelefont, amelynek ára 5 999 jüan és bemutatta első összecsukható készülékét is, az Mi Mix Fold árát 9999 jüanra pozícionálták.
Ebben az árkategóriában már jóval erősebb a verseny és a technológia mellett a márkaépítésre is komoly hangsúlyt kell fektetnie a gyártónak, ha a csúcskategóriás piacon az Apple és a Samsung babérjaira szeretne törni. Eközben hazai pályán is meg kell küzdenie riválisaival, az Oppo és a Vivo is igyekszik minél nagyobb szeletet kiszakítani magának a prémium szegmensből.
“Ez egy kemény csata lesz, az Oppo és a Vivo célkitűzései is hasonlóak, viszont mindkét vállalat hajlandó nagy összegeket költeni a marketingre, hogy úgy építsék a brandet, ahogyan a Xiaomi eddig nem tette” – mondta Stanton. “Eközben pedig minden gyártó keményen küzd az alkatrészellátás globális akadozásával, de a Xiaominak mindezzel együtt is megvan az esélye arra, hogy a Samsungot kiszorítva a világ legnagyobb gyártója legyen” – teszi hozzá a szakértő.
A Xiaomi profitált a Huawei hátrányából.
A Huawei egykor a világ egyik legnagyobb játékosa volt a globális okostelefon piacon, de az amerikai szankciók elzárták a kínai vállalatot a kritikus eszközöktől, beleértve a szoftvereket és a chipeket is, ami jelentősen visszavetette az értékesítést is.
Noha továbbra is az okostelefonok jelentik a Xiaomi fő bevételi lábát, a vállalat új területek meghódítására törekszik. Márciusban a technológiai cég bejelentette, hogy 10 milliárd dollárral beszáll az elektromos autógyártás versenyébe.