A világ legértékesebb vállalatává avanzsáló cupertinói techóriás nemrégiben kizárólag a neve miatt indított pert egy indie zenésszel szemben, aki összesen havi két Spotify-hallgatóval rendelkezett.
A cég által benyújtott dokumentumok szerint az Apple úgy gondolja, az angol „Apple” és „Pineapple”, vagyis az alma és az ananász túlságosan hasonlítanak egymáshoz, ezért ez utóbbi azt a benyomást keltheti az emberekben, hogy egy hamisítványról van szó, netalán köze van magához a logóhoz.
Az érintett Stephanie Carlisi, aki Pineapple művésznéven szerepel Spotify-on, nem is érti, mi történt körülötte:
„Ez nem egy alma. Egyszerűen elképesztőnek találom, hogy olyan óriáscégek, mint például az Apple kisajátíthatnak maguknak egy gyümölcsnevet, holott tudtommal az angol nyelv részének kell tekinteni.”
Nem ez az első eset, hogy az Apple már-már nevetséges indokkal támad meg egy kisvállalkozást, projektet vagy márkát – a The New York Times értesülései szerint a sértettek gyakran inkább feladják, mert nincs elég pénzük és energiájuk ahhoz, hogy egy ekkora vállalattal pereskedjenek.
Carlisi szerencsére ki tudott állni igazáért: az Apple azzal az engedménnyel elengedte az ügyet, hogy ha a művésznő megváltoztatja nevét Franki Pineapple-re, nem folytatódik a jogi huzavona, ő pedig így is tett.
Jelentkezz, és légy Te is a Liner.hu csapatának tagja