Még a 2018-as esztendő elején érkezett meg – meglehetősen furcsa módon – a Vulkan az Apple platformokra. Mivel a cupertinói cég csak a Metal API-t kínálja a fejlesztőknek, így erre kell implementálni az egyetlen platformfüggetlen explicit grafikus API-t, így született meg a MoltenVK nevű projekt.
Az egész igen nagy siker, mivel számos alkalmazás így fut az Apple termékeken, de azt tudni kell, hogy a fejlesztések még nem számítanak véglegesnek, noha így is nagyon sok segítséget jelent a koncepció az iparágon belül.
Mára elkészült a MoltenVK 1.1-es verziója, amely végre teljes egészében implementálja a Vulkan 1.1 specifikációit, továbbá tartalmazza a VK_KHR_portability_subset kiterjesztést, ami portolást egyszerűsíti le. Ennek a tesztre szánt elődje, vagyis a VK_EXTX_portability_subset eltávolításra került a rendszerből.
A fentieken túl támogatás készült a VK_KHR_create_renderpass2, a VK_KHR_depth_stencil_resolve, a VK_KHR_external_fence, a VK_KHR_external_fence_capabilities, a VK_KHR_external_semaphore, a VK_KHR_external_semaphore_capabilities, a VK_KHR_shader_subgroup_extended_types és a VK_KHR_multiview kiterjesztésekhez is.
A MoltenVK 1.1 újításaival az egész projekt egy rendkívül használható formát öltött, ráadásul a macOS-en jelentősen javultak az alkalmazásfejlesztési lehetőségek. Mindennek nagy jelentősége van, mert ultramobil szinten talán még megfontolandó a Metal API natív támogatása, de a Mac gépeknél erre nincs különösebb fejlesztői akarat, sokkal kedvezőbb a PC-ről az esetlegesen már megírt Vulkan leképezőt portolni, a MoltenVK-val pedig ez igen minimális munkával jár, miközben a kódfuttatás teljesítménye rendkívül jó szinten marad.