Másfél hónapja számoltunk be arról, hogy túlmelegednek a 2015-ös, 15 hüvelykes Macbook Pro gépek akkumulátorai, amelyet az Apple jelentett be hivatalosan, így természetesen az érintett sorozaton belül visszahívják a 2015-ös év szeptembere, illetve a 2017-es esztendő februárja között eladott modelleket. Az efféle visszahívásokkal az szokott lenni a baj, hogy nem jut el az érintettek egy részéhez, vagy bizonyos felhasználók nem vesznek róla tudomást, így nem akarják szervizbe vinni a problémás terméket.
A túlmelegedés azonban esetenként tűzveszélyes is lehet, ami valószínűleg egy ritka szövődménye a problémának, de nem zárható ki az előfordulása, és emiatt az az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Igazgatósága, valamint az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége értesítette a légitársaságokat az Apple által visszahívott Macbook Pro gépekről, és az adott régióra vonatkozó biztonsági előírásoknak megfelelő eljárást javasoltak. Ez azt jelenti, hogy a terméket csak teljesen kikapcsolt állapotban, vagy sehogy sem lehet felvinni a gépre.
Bizonyos légitársaságok már bejelentették, hogy az érintett Macbook Pro gépeket nem engedik majd fel a repülőre sem a poggyász részeként, sem pedig az utastérbe. Erről egyébként az utasokat tájékoztatják a legtöbb légitársaság weboldalán, illetve végső védvonalként a beszállókapunál. A TUI Group Airlines szóvivője szerint az érintett, de már megjavított Macbook Pro gépek természetesen nem részei a tiltásnak.