Az amerikai techóriás a Goldman Sachsot, az Apple Card hitelkártya 2019 óta működő partnerét fogja használni hitelezőként a kölcsönök nyújtásához – jelentette a Bloomberg az ügyet ismerő forrásokra hivatkozva.
Az ausztrál tőzsdén jegyzett Afterpay, az ország legnagyobb BNPL-szolgáltatójának részvényei közel 10 százalékot estek a szerdai kereskedésben.
A kisebb rivális Zip Co árfolyama 11,4 százalékkal csökkent.
A Sezzle árfolyama szintén meredeken, 10,3 százalékkal esett.
A Nasdaqon jegyzett Affirm Holdings több mint 14 százalékot zuhant kedden, mielőtt 10,5 százalékos mínuszban zárt.
Nem volt kétséges, hogy a bejelentések az APT (Afterpay) és a Z1P (Zip) részvényeinek árfolyamát esésre késztetik, de az új versenynek időbe telik, amíg ki fog alakulni
– írták a Jefferies elemzői. Szerintük a BNPL penetrációja az Egyesült Államokban az online eladásoknak mindössze 2 százaléka, ami arra utal, hogy van még hely a növekedésre.
A BNPL-iparág az elmúlt évben fellendült az online vásárlás világjárvány okozta térnyerésének köszönhetően. A trend olyan mainstream cégek figyelmét is felkeltette, mint a PayPal.
Az a forgatókönyv, hogy egy Apple méretű céggel, valamint más valószínű belépőkkel kell megküzdeniük, komoly próbatétel elé állítja a tiszta piaci BNPL-cégeket, amelyek eddig viszonylag kevés versenytársat kaptak.
A Bloomberg szerint az Apple Pay felhasználói négy hónapos kamatmentes részletre, vagy több hónapos kamatos részletre oszthatják majd a fizetést.
Egy ilyen ajánlat a Klarna, az Afterpay, a Zip féle Quadpay és az Affirm hasonló szolgáltatásaival vetekedne az Egyesült Államokban, az ágazat kulcsfontosságú növekedési piacán, ahol a verseny intenzív.
A PayPal szerdán indította el BNPL szolgáltatását Ausztráliában, kihívás elé állítva az ágazatot azzal, hogy megszünteti a késedelmi díjakat, amely területen az Afterpay közel 70 millió ausztrál dollárt keresett a 2020-as pénzügyi évben.
Az Afterpay közleményében közölte, hogy „számos BNPL szereplő van, amelyek mindegyike más-más modellt működtet és más-más módon termel bevételt”, miközben „a verseny megerősíti az ágazat szignifikanciáját”.
A Zip szóvivője szerint az Apple lépése „megerősítése annak, hogy a Zip tevékenységét az ügyfelek és a kereskedők is elismerik”, és hogy az ügyfélszám a megnövekedett verseny ellenére is növekszik.
(Reuters)
Címlapkép: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images