csütörtök, december 26, 2024
Home Apple hírek Új piacra léphet be az Apple, csúnyán meg is ütötték a leendő...

Új piacra léphet be az Apple, csúnyán meg is ütötték a leendő versenytársak részvényeit

Az amerikai techóriás a Goldman Sachsot, az Apple Card hitelkártya 2019 óta működő partnerét fogja használni hitelezőként a kölcsönök nyújtásához – jelentette a Bloomberg az ügyet ismerő forrásokra hivatkozva.

Az ausztrál tőzsdén jegyzett Afterpay, az ország legnagyobb BNPL-szolgáltatójának részvényei közel 10 százalékot estek a szerdai kereskedésben.

A kisebb rivális Zip Co árfolyama 11,4 százalékkal csökkent.

A Sezzle árfolyama szintén meredeken, 10,3 százalékkal esett.

A Nasdaqon jegyzett Affirm Holdings több mint 14 százalékot zuhant kedden, mielőtt 10,5 százalékos mínuszban zárt.

Nem volt kétséges, hogy a bejelentések az APT (Afterpay) és a Z1P (Zip) részvényeinek árfolyamát esésre késztetik, de az új versenynek időbe telik, amíg ki fog alakulni

– írták a Jefferies elemzői. Szerintük a BNPL penetrációja az Egyesült Államokban az online eladásoknak mindössze 2 százaléka, ami arra utal, hogy van még hely a növekedésre.

A BNPL-iparág az elmúlt évben fellendült az online vásárlás világjárvány okozta térnyerésének köszönhetően. A trend olyan mainstream cégek figyelmét is felkeltette, mint a PayPal.

Az a forgatókönyv, hogy egy Apple méretű céggel, valamint más valószínű belépőkkel kell megküzdeniük, komoly próbatétel elé állítja a tiszta piaci BNPL-cégeket, amelyek eddig viszonylag kevés versenytársat kaptak.

A Bloomberg szerint az Apple Pay felhasználói négy hónapos kamatmentes részletre, vagy több hónapos kamatos részletre oszthatják majd a fizetést.

Egy ilyen ajánlat a Klarna, az Afterpay, a Zip féle Quadpay és az Affirm hasonló szolgáltatásaival vetekedne az Egyesült Államokban, az ágazat kulcsfontosságú növekedési piacán, ahol a verseny intenzív.

A PayPal szerdán indította el BNPL szolgáltatását Ausztráliában, kihívás elé állítva az ágazatot azzal, hogy megszünteti a késedelmi díjakat, amely területen az Afterpay közel 70 millió ausztrál dollárt keresett a 2020-as pénzügyi évben.

Az Afterpay közleményében közölte, hogy „számos BNPL szereplő van, amelyek mindegyike más-más modellt működtet és más-más módon termel bevételt”, miközben „a verseny megerősíti az ágazat szignifikanciáját”.

A Zip szóvivője szerint az Apple lépése „megerősítése annak, hogy a Zip tevékenységét az ügyfelek és a kereskedők is elismerik”, és hogy az ügyfélszám a megnövekedett verseny ellenére is növekszik.

(Reuters)

Címlapkép: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments