Bizonyos esetekben alaposan meggyűlhet a felhasználók baja az Apple vezeték nélküli fülesével.
Becslések szerint az első generációs AirPods 2016-os bemutatása óta az Apple már több mint 150 millió darabot adott el az egyre népesebbé váló termékcsalád tagjaiból, amely nem utolsósorban a kényelmes használata miatt élvezi a vásárlók bizalmát.
Normál esetben ebbe az észrevétlen firmware frissítés is beletartozik, amihez az AirPodsnak csupán egy másik almás eszköz közelében kell tartózkodnia, és beavatkozás nélkül végzi el az aktuális csomagok telepítését. Ez a módszer ugyanakkor bizonyos esetekben súlyos galibákat is okozhat, amire az Apple-nek sincs elegáns megoldása.
A 9to5Mac nemrég felhívta rá a figyelmet, hogy a cupertinóiak egy hivatalos támogatási dokumentumban a legközelebbi Apple Store, vagy szerződött szervizpartner (Magyarországon csak az utóbbit találjuk meg) meglátogatását tanácsolják annak, akiknek nincs párosítható almás eszközük a firmware frissítés végrehajtásához.
Vélhetően nem sok ilyen AirPods-vásárló van, de azért akadhatnak páran, ahogyan az sincs kizárva, hogy valamiért beragad a frissítési folyamat, s ilyenkor ismét csak a szervizlátogatás marad. Az AirPods esetében ugyanis a felhasználó semmilyen módon nem eszközölheti a teljesen automatizált frissítési procedúra el- vagy újraindítását, az egyetlen lehetőség az aktuális firmware meglétének ellenőrzése.
Az iOS esetében ez a Bállítások > Bluetooth > Info almenüben végezhető el a párosított füleseknél, míg a macOS Venturán a Rendszerbeállítások > Bluetooth > Info almenüben kell keresgélni. Az aktuális firmware-verziószám szinte minden AirPods-modellnél 5E133, kivéve az első generációt, amelyen a 6.8.8-as jelölésű csomag fut.