Elon Musk, a Twitter vezérigazgatója szerdán perrel fenyegette meg a Microsoftot, és azzal vádolta meg a szoftveróriást, hogy törvénytelenül használta fel a közösségimédia-vállalat adatait mesterséges intelligenciák kiképezéséhez – írta a BBC.
Fotó: Getty Images
A Tesla-vezér fenyegetése nem sokkal azt követően érkezett, hogy a Microsoft bejelentette: kizárja a Twittert a marketingplatformjáról, amely eddig lehetővé tette a hirdetők számára, hogy egy helyen kezeljék az összes közösségimédia-fiókjukat.
A Twitter adatainak a törvénytelen felhasználásával képeztek ki mesterséges intelligenciákat. Ez teljes mértékben elfogadhatatlan és illegális, találkozunk a bíróságon
– írta egy tweetben Musk. A közösségi média hónapok óta küzd a hirdetési bevételeinek a csökkenésével, így valószínű, hogy a két dolog összefügg.
A SpaceX alapítójának a fenyegetése a legújabb jele annak, hogy az adatkezelés feszült csatatérré vált a pár hónapja tartó mesterségesintelligencia-rohamban. A nagy technológiai vállalatok olyan élvonalbeli AI-modellek kifejlesztésén dolgoznak, mint az OpenAI GPT-je, ezek képezéséhez azonban óriási mennyiségű adatra van szükség, amit a tulajdonosok nem szívesen adnak ki a kezükből – legalábbis nem ingyen.
Januárban a Getty Images képmegosztó szolgáltatás szerzői jogi pert indított a képalkotó mesterséges intelligencia, a Stable Diffusion fejlesztője ellen, mivel szerintük az AI-kiképzéshez az ő fotóikat használták, amit illegálisan tettek meg.
Bár az AI-kérdés reális indok lenne Musk számára, valószínű, hogy a hirdetések elvesztése sokkal égetőbb probléma számára. Arról nem is beszélve, hogy ő is mesterséges intelligenciákat fejleszt.
Miután októberben 44 milliárd dollárért megvásárolta a közösségimédia-platformot, Musk a Twitter dolgozóinak a 80 százalékát leépítette, és rengeteg költségcsökkentő intézkedést hajtott végre, amellyel megpróbált javítani a vállalat pénzügyein. Ám a Google-höz és a Facebookhoz, a legnagyobb versenytársaihoz hasonlóan a hirdetésekből származik a cég bevételeinek a jelentős része.
A reklámpénzek kiesése katasztrofális következményekkel járhat, és a tulajdonosváltás óta a cég hatalmas bevételkiesést tapasztalt: olyan hirdetők hagyták ott a platformot, mint az Apple, a Coca-Cola és az Unilever.
A Microsoft lépése azt jelentené, hogy a kisebb cégek és vállalkozók számára nehezebb lenne a Twitteren hirdetni, és a nagyvállalatok után ők is otthagyhatják a platformot. Nem meglepő, hogy Musk felháborodott a döntésen.
Igaz, a SpaceX alapítója gyakran oszt meg olyan terveket a közösségi médiában, amelyek soha nem valósulnak meg, és ez a perre is igaz lehet, ugyanis az eljárást a bejelentés ellenére még mindig nem indították el.