csütörtök, május 30, 2024
Home Apple hírek A Bingre cserélheti a Google-t az egyik népszerű böngésző

A Bingre cserélheti a Google-t az egyik népszerű böngésző

A Microsoft minden lehetőséget megragad, hogy lendületben tartsa a mesterséges intelligenciával felturbózott keresőjét.

Pár hónapja még senki sem gondolta, hogy a Bing valaha is növekedési pályára állhat, hiszen a Microsoft keresője már közel 14 éve jelen van a piacon, de sosem sikerült kitörnie a nagy rivális Google árnyékából. Aztán novemberben megérkezett a ChatGPT az OpenAI-tól, s vele egy 10 milliárdos partnerség, melynek révén a Bingben is elérhetővé vált a mesterséges intelligenciás chatbot és a DALL-E képgenerátor.

A fejlesztések hatására ha csekély mértékben is, de már kimutatható a sokáig lenézett kereső népszerűségének növekedése, így sorra érkeznek a pletykák arról, hogy a redmondiak új szerződésekkel szeretnék megtámogatni a hirtelen jött lendületet.

Néhány hete vetődött fel, hogy a világ vezető okostelefon-gyártója, a Samsung a Bingre cserélheti a Google kereső alapértelmezését a készülékein, melynek kapcsán arról is elindult a spekuláció, hogy akár az Apple-nél is kopoghatnak a Microsoft salesesei, amikor jövőre lejár a cupertinóiak szerződése a nagy riválissal.

Most pedig a Firefox böngészőt sikerült hírbe hozni a redmondiakkal. A The Information értesülései szerint az idén kifut a Mozilla Foundation és a Google egyezsége a Google Search alapértelmezéséről, így a Microsoft is beszállhat a megújításért folyó licitbe. Ha a vállalatnak sikerül rálicitálnia a vetélytársra, a Bing lehet az előre beállított keresőmotor a rókás böngészőben. A jelentés emellett megismétli, hogy a redmondiak az Apple-nél is kilincselni szeretnének az ügyben, ami több millió iPhone-ra és iPadre engedne utat az MI-vel turbózott keresőjüknek.

Az viszont erősen kérdéses, hogy mindebből mekkora haszna származhat a szolgáltatásnak. A Firefox ugyanis eleve nagyon kis szeletet, 2,59 százalékot birtokol a globális böngészős piacon, ha pedig a Bingnek sikerül is megvetnie a lábát a jóval több emberhez eljutó Samsung- és Apple-mobilokon, még akkor is ott a lehetőség, hogy a felhasználók az első mozdulattal átváltsanak a jól megszokott Google-re.

Pláne, hogy eközben a keresőóriásnál sem lazsálnak, és már gőzerővel dolgoznak mesterséges intelligencia beépítésén a saját szolgáltatásaikba. A jelek szerint tehát egy elhúzódó és többfrontos háborúra számíthatunk a keresőmotorok piacán, amelyről a rivalizáló chatbotokat illetően ebben a cikkünkben olvashatsz bővebben.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Source

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments