szombat, január 22, 2022
Home Apple hírek Amazon, Apple, Google - a világ három legértékesebb márkája

Amazon, Apple, Google – a világ három legértékesebb márkája

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands” felmérése szerint az Amazon értéke tavaly 64 százalékkal, 683,85 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 612 milliárd dollárral (+74 százalék).

A tavalyi negyedik helyről az idén a harmadikra jött fel a Google, amelynek a márkaértéke 42 százalékkal, 458 milliárd dollárra emelkedett. Eközben a harmadik helyről a negyedikre csúszott vissza a Microsoft 410,27 milliárd dollár márkaértékkel, ami 26 százalék növekedés 2020-hoz viszonyítva. A lista további hat helyezettje között van a kínai Tencent, amely két helyet javítva az ötödik helyre erősödött (204,93 milliárd dollár, +60 százalék), és szintén két helyet javítva a hatodik a Facebook (226,74 milliárd dollár, +54 százalék).

A hetedik az Alibaba (196,91 milliárd dollár, +29 százalék), a nyolcadik pedig a Visa (191,285 milliárd dollár, +2 százalék). A tízes lista kilencedik helyezettje a McDonlad’s (154,92 milliárd dollár, +20 százalék), a tizedik pedig a MasterCard (112,88 milliárd dollár, +4 százalék).

A százas listán a Tesla márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 275 százalékkal, 43 milliárd dollárra, ami a 47. helyre volt elég. A listára 13 cég került fel először, rögtön a 12. helyet szerezte meg a Nvidia (105 milliárd dollár), az 52. a Zoom (37 milliárd dollár), az Advanced Micro Devices az 57. lett (33 milliárd dollár), a Spotify pedig a 99. (19 milliárd dolláros márkaértékkel).

A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 42 százalékkal, 7000 milliárd dollárra nőtt. A BrandZ Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta, akkor a 100 vezető márka értéke 1400 milliárd dollár volt.

Most Popular

Az iPhone volt a legkelendőbb mobil 2021 végén

Az Apple okostelefonja lett 2021 negyedik negyedévének legnépszerűbb okostelefonja, de közel a konkurencia. Az ünnepi szezon megy a legerősebben általában az Apple-nél,...

Őrzi elsőségét az Apple

A tavalyi negyedik negyedévben is az Apple vált a globális okostelefon-piac vezető gyártójává, megismételve ezzel az egy évvel korábbi sikert – derül ki a...

Ismét az Apple adta el a legtöbb telefont

Az almás cég az év legforgalmasabb időszakában fordította meg a mérkőzést. A tavalyi év egyik nagy kérdése volt, hogy a dinamikus növekedést produkáló Xiaomi...

A holland bíróság beleállt az Apple pénzbeszedésébe

Bár viták és bírósági tárgyalások kereszttüzében áll az App Store, illetve az Apple üzletpolitikája, már vannak országok, ahol a fejlesztőknek nem kell „Apple-adót”...

Recent Comments