csütörtök, július 18, 2024
Home Apple hírek Az Apple nem kér Zuckerberg metaverzumából

Az Apple nem kér Zuckerberg metaverzumából

Hiába fejlesztenek VR-headsetet, egy friss jelentés szerint a cupertinóiaknak eszük ágában sincs teljesen kiragadni az embereket a valóságból.

A Facebook még októberben jelentette be, hogy a továbbiakban Meta néven folytatja a tevékenységét, amellyel azt kívánja érzékeltetni, hogy már a metaverzum kiépítése a cég új prioritása. A vezérigazgató Mark Zuckerberg értelmezésében ez egy virtuális valóság alapú platformot takar, ahol a felhasználók az avatárjukon keresztül élhetik alternatív életüket: bevásárolhatnak, dolgozhatnak, bulizhatnak és találkozhatnak egymással.

A sokak számára egyenesen rémisztő koncepció az emberek teljes „bekebelezése” miatt egyedülállónak mondható, ugyanakkor a bejelentés óta több nagy cég, köztük a Tencent, a Microsoft és a Unity Technologies is jelezte, hogy saját metaverzumot épít. Egy nemrég napvilágot látott beszámoló szerint viszont az Apple egyáltalán nem kér a dologból.

A jelentés forrása a Bloomberg többnyire jól értesültnek bizonyuló elemzője, Mark Gurman, aki a Power On című hírlevele legfrissebb számában osztotta meg a tudását az Apple metaverzumos terveiről. A cupertinóiakról régóta pletykálják, hogy nemcsak egy kibővített valóságra épülő szemüveget, de saját VR-headsetet is fejlesztenek, így adná magát a következtetés, hogy akár egy Zuckerbergéhez hasonló metaverzummal is előállhatnának, ám Gurman szerint nem kell ettől tartanunk.

Az elemző ugyanis arról ír, hogy a belsős forrásai szerint az Apple tiltott területként tekint az efféle virtuális világokra, ezért ő megdöbbenne, ha az almás headset bemutatóján egyáltalán szóba kerülne a „metaverzum” kifejezés. Ha hihetünk neki, a cupertinóiak csak rövidebb felhasználásra (pl. tartalomfogyasztás, játékok, kommunikáció) szánják a VR-headsetet, a valódi prioritásuk pedig az AR-szemüveg, mivel azt egész nap természetesen lehet hordani anélkül, hogy kiszakítaná a viselőjét a valódi környezetéből.

Összességében nem lenne meglepő, ha Gurman előrejelzése pontosnak bizonyulna, hiszen az Apple már most is látványosan igyekszik a Facebook ellenpontjaként feltüntetni magát, ami a felhasználók magánéletét tiszteletben tartó megoldásokban ölt testet. Emlékezetes példa erre a felek tavalyi csörtéje, amely azon pattant ki, hogy némi halasztás után az Apple bevezette a követés elleni védelmet az iOS operációs rendszerben, nagyban megnehezítve a hirdetések célzását a Facebook és a digitális reklámpiac más szereplői számára.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments