szombat, július 27, 2024
Home Apple hírek Az Apple-t sem sújtotta különösebben a koronavírus

Az Apple-t sem sújtotta különösebben a koronavírus

Aprócska növekedést könyvelhetett el a vállalat 2020 első negyedévében, ami nem tekinthető rossznak a mostani válsághelyzetben.

Az almás cég elsők között ismerte el, hogy a járvány komoly negatív hatással lesz a bevételére, egyelőre azonban nem mondható katasztrofálisnak a helyzet.

Nézzük akkor a számokat! Az idei év első három hónapjában az Apple bevétele 58,3 milliárd dollárt tett ki, ami szerény 1 százalékkal, de mégiscsak több az egy évvel ezelőttinél. Ez a halvány többlet a viselhető eszközök és a szolgáltatások üzletágak rekord teljesítményének köszönhető. A bevételek termékcsoportok szerinti bontásban, dollárban:

  • iPhone: 7,5 százalékos csökkenés 31 milliárdról 28,9 milliárdra
  • iPad: 10 százalékos csökkenés 4,9 milliárdról 4,4 milliárdra
  • Mac: közel 3 százalékos csökkenés 5,5 milliárdról 5,35 milliárdra
  • Viselhető eszközök: 22 százalékos növekedés 5,1 milliárdról 6,3 milliárdra
  • Szolgáltatások: 17 százalékos növekedés 11,5 milliárdról 13,4 milliárdra

További jelentős eredmény az Apple számára, hogy aktív felhasználói bázisa minden idők legnagyobbika lett az időszakban, méghozzá az összes régióban és az összes termékkategóriában.

Az negyedéves bevétellel kapcsolatban Tim Cook, az Apple vezérigazgatója megjegyezte, hogy január első heteiben a vállalat jó úton haladt a rekord bevétel elérése felé, azonban közbeszólt a koronavírus-járvány, amely negatív hatással volt a keresletre és az eladásokra. 

Cook szerint az Apple hatalmas erőfeszítéseket tett a koronavírus-járvány negatív hatásainak a mérséklésére. A nehéz helyzetben a cég termékeit használók új módokon próbálnak meg kapcsolatban maradni, információhoz jutni és hatékonyan dolgozni. Az Apple munkatársait nem csupán az motiválja és inspirálja, hogy innovatív módon feleljenek meg az új típusú igényeknek, hanem több tízmilliónyi maszkkal és egyedi kialakítású arcvédővel segítik világszerte az egészségügyi alkalmazottak munkáját, valamint több millió dollárt adományoznak segélyszervezeteknek, hangsúlyozta a vezérigazgató.

Cook ugyancsak kiemelte, hogy a gyártás március végén visszatért a normális szintre, és gyümölcsöző partnerkapcsolatok révén több százezer iPadet szállítanak Kanadába, Skóciába, Los Angelesbe és New Yorkba.

Kínában – ahol elsőként kényszerültek bezárásra az üzletek – az eladások jelentősen csökkentek: itt a bevétel 9,5 milliárd dollár volt, ami 12 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ugyanakkor az Egyesült Államokban szinte pontosan megegyezett a bevétel az előző évivel: 25,5 milliárd dollár, szemben a tavalyi 25,6 milliárd dollárral. 

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments