Home Apple hírek Az Apple ügyvédjei kiosztották az Epic Gamest

Az Apple ügyvédjei kiosztották az Epic Gamest

Szerintük az egész per arra megy ki, hogy valahogyan visszatornázzák a Fortnite népszerűségét.






Néhány héttel ezelőtt kirobbant a gamer világ 2020-as évének egyik, ha nem a legnagyobb botránya. Az App Store-ról és a Google Playről eltűnt a Fortnite, mert az Epic Games egy olyan fizetési lehetőséget vezetett be, mely megkerüli ezen platformok rendszerét. A levételt követően az Epic beperelte mindkét felület üzemeltetőjét, az igazi bál azonban az Apple körül áll, az Epic ugyanis az App Store szigorú irányelveinek változását szeretné elérni.

Ehhez nem csupán a jogi utat választották, a #freeFortnite kampánnyal a játékosokat is bevonták, közösségi nyomást akartak helyezni az Apple-re. Nemrég az első bírósági döntés is megszületett, mely természetesen csak a jéghegy csúcsa, viszont a jogi perpatvar elkezdődött.

Most az Apple ügyvédjei egy új dokumentumot nyújtottak be, melyben azt taglalják, hogy az Epic Games részéről ez az egész semmi más, mint egy marketingkampány. A dokumentum szerint a Fortnite népszerűsége 2020 júliusára 70%-kal esett vissza 2019 októberéhez képest, ez pedig elég nyomós érv egy ilyen “nagyszabású” kampányhoz. Kitérnek arra is, hogy annak ellenére, hogy az Epic Games rendszeresen érvel a helyzet ellen azzal, hogy ez árt az ő brandjüknek, előszeretettel hirdetik azt, például a #freeFortnite mozgalommal. Végül pedig felhozzák a Free Fortnite Cup nyereményeit is, mely szerintük egyértelműen bizonyítja, hogy az App Store egyáltalán nincs abban a monopol helyzetben, amit az Epic hangoztat, hiszen könnyen leváltható más platformokkal.

Az ügyvédek legutolsó állítása nem teljesen helytálló, ugyanis az Epic Games tulajdonosa és vezérigazgatója, Tim Sweeney az App Store monopol helyzete alatt arra gondolt korábban, hogy a fejlesztőknek semmilyen más terjesztési lehetőségük nincsen ezen a platformon. Az Android készülékek esetében nem feltétlenül van szükség a Google Playre, az iPhone készülékek viszont csakis az App Store-ból letöltött alkalmazásokat futtatják.

Ettől eltekintve viszont tagadhatatlan, hogy a Fortnite 2019 októberében, a Chapter 2 kiadásakor elindult egy lejtőn. Bár a kiadott számadatok szerint a játékosbázis folyamatosan növekszik, más kérdés, hogy az aktív játékosok száma milyen magasra rúg. 2019 októberéig a Fortnite nagy erőssége volt, hogy a játékosok minden héten, vagy minden második héten kaptak valamilyen új tárgyat, rendszeresen változott a térkép, mindig tett valamit annak érdekében az Epic, hogy fenntartsa az érdeklődést. A Chapter 2 megjelenésekor váltottak, elkezdték követni azt az irányt, amit a kompetitív játékosok akartak, kevesebb frissítés, kevesebb metát felborító újdonság, viszont lehet, hogy túlságosan is visszavettek.

Bárhogyan is, a per továbbra is zajlik, akár színjáték ez, akár nem.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

<!–

–>

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Itt az iPhone legnagyobb konkurense: megérkezett az Samsung Galaxy S21 széria

Az új Samsung Galaxy S21 széria három verzióját mutatták be (alap S21, S21+ és S21 Ultra), ezek a dél-koreai...

Az Apple-től átigazoló Dobó Mátyás a Vodafone új vezérigazgató-helyettese

Március 31-én távozik a Vodafone Magyarországtól Király István, aki 2014 óta töltötte be a Vodafone Vállalati Szolgáltatások Üzletág vezérigazgató-helyettesi pozícióját – közölte a...

Összeállt az Apple tajvani gyártója és Kína egyik legnagyobb autógyára

Közös vállalatot hoz létre a kínai Geely és a tajvani Foxconn. A két vállalat az együttműködés révén autóipari vállalatok számára készítene akár kész autókat, alkatrészeket...

Mennyivel kerül többe az Apple-nek az iPhone 12, mint az iPhone 11?

Több hasonló vizsgálatot követően a Counterpoint Research is górcső alá tette az iPhone 12 anyagköltségeit, és összehasonlította az iPhone 11 hasonló számaival. A...

Recent Comments