A modern korban rendkívüli módon felértékelődött a marketing fontossága. Ennek következtében lehetséges az, hogy átlagos minőségű, jól promotált termékek nagy sikereket érnek el, egyes kifogástalan termékek mégis a süllyesztőben végzik. Marketing terén kevés olyan professzionális cég van, mint az Apple, elég csak az iPhone, vagy a MacBookok sikerére gondolni. Azt azonban kevesebben tudják, milyen háttérrel rendelkeznek a cég korszakalkotó elnevezései – írja a SlashGear.
Mint kiderült, az Apple-rajongók által Safari néven ismert böngésző esetében nagyon kevesen múlott, hogy teljesen más néven ismerje meg a világ. A történet az Apple egyik volt mérnökétől, Don Meltontól – akit a Safari-projekt mögött álló csapat vezetőjeként tartanak számon – származik, aki szerint 2002-ben, a tervezőcsapat egyik ülésén az Apple akkori vezérigazgatója, Steve Jobs kiabálni kezdett vele, hogy olyan nevet találjanak, ami jól hangzik, mégis könnyű kiejteni.
Az egyik lehetőség, ami Jobsnak nagyon tetszett, a Freedom (magyarul Szabadság) volt.
Melton szerint a név arra utalt, hogy az Apple böngészője meg akarja szabadítani az embereket az Internet Explorer használatától. Akkoriban ugyanis messze ez volt a legelterjedebb választás a felhasználók körében. Hosszas vita után aztán a nevet elvetették, és sokáig Alexander kódnéven futott a projekt, Nagy Sándor után. Egyes Apple-alkalmazottak gyakran iBrowse-ként emlegették viccesen a projektet – utalva az angol eyebrows szóra, amely szemöldöket jelent.
Végül, több hónapig tartó viták után Jobs a Safari nevet választotta a böngésző végleges elnevezéseként. A Safari legelső verzióját 2003. június 23-án mutatták be a San Franciscóban megrendezett Worldwide Developers Conference során. Ez volt az alapértelmezett böngésző a szintén az eseményen bejelentett új Macintosh számítógépcsaládhoz – amellyel évek múltán az Internet Explorer valódi kihívójává vált. Napjainkban a Safari természetesen az Apple ökoszisztéma alapvető része, és elérhetősége messze túlmutat a Mac számítógépeken.