hétfő, január 18, 2021
Home Apple hírek Ismét az Apple a világ legértékesebb márkája | 24.hu

Ismét az Apple a világ legértékesebb márkája | 24.hu

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában – írja az MTI.

A 100 vállalatot rangsoroló „Best Global Brands” globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, ami 38 százalékkal több a tavalyi értékhez képest. Némi mozgás azért történt:

  • a tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett;
  • a negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt;
  • a tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökken;
  • a tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett;
  • a tavaly ötödik Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke 10 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött.

A következő négy helyen viszont nincs változás: 7. a Toyota, a 8. a Mercedes-Benz, a 9. a McDonald’s, a 10. pedig a Disney.

A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).

A Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt.

A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett. Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel.

Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott. A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.

(Kiemelt kép: GettyImages)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Az iPhone 13 kijelzője alatt térhet vissza a Touch ID

Az Apple 2017 óta nem tett ujjlenyomat-olvasót az iPhone-okba, de ez idén megváltozhat. Ráadásul úgy, ahogy azt a rajongók is évek óta szeretnék. ...

Alaposan átszabhatja a MacBookokat az Apple, látványos változásokról pletykálnak

Szögletesebbek lehetnek az idei évben érkező MacBook Prók, de nem ez lesz az egyetlen szembeötlő változás az eszközökön. Már hallani pletykákat, hogy mivel...

Csinosabbá válhatnak az Apple számítógépei

Többek közt búcsúzhat a Touch Bar a laptopokról, megújulhat végre az iMac. A rendre jól értesültnek bizonyuló Ming-chi Kuo piacelemző szerint nem csak a saját...

Újabb cég fordult az EU-hoz az Apple adó miatt

Újabb tartalomterjesztő platform fordult panasszal az Európai Bizottság versenyügyi szervéhez az Apple által az App Store piactéren keresztül végzett értékesítések kapcsán számított jutalékrendszere miatt....

Recent Comments