szerda, május 25, 2022
Home Apple Watch Meglépte az Apple, amitől a Facebook hónapok óta rettegett

Meglépte az Apple, amitől a Facebook hónapok óta rettegett

Elérhetővé tette az Apple az iOS operációs rendszer új, 14.5-ös frissítését, amelynek érkezése hónapok óta kiemelt figyelmet kapott a felhasználók és a hirdetésekből élő alkalmazásfejlesztők, többek között a Facebook részéről is, mivel egy olyan változtatást eszközöl a friss operációs rendszer az adatvédelmi beállításoknál, ami nagyobb transzparenciát ad a felhasználóknak és lehetőséget annak kontrollálására, hogy az egyes alkalmazások milyen tevékenységeiket tudják követni a hirdetések testreszabása céljából. A valóságban ez úgy fog kinézni, hogy az iPhone-felhasználók az alkalmazások megnyitásánál egy felugró ablakkal találkoznak, ahol beállíthatják, hogy az adott alkalmazás követheti-e a készüléket. Feltehetően az alkalmazásfejlesztők felhívják majd a figyelmet arra, hogy jobb hirdetési élményt tesz lehetővé, ha a felhasználó engedélyezi a követést.

Az úgynevezett „App Tracking Transparency” keretrendszer nagyban megnehezítheti az online hirdetésekből élő alkalmazásfejlesztők dolgát a hirdetések targetálására az iPhone-felhasználók esetén, ami pedig az olyan közösségi oldalak, mint a Facebook nagy előnye volt eddig a hirdetők szemében, hiszen már-már félelmetes mennyiségű információval rendelkezik a felhasználóiról.

Ezeket az információkat sikeresen monetizálta a Facebook az elmúlt években, masszív bevétel-és profitnövekedést felmutatva. Az, hogy ez mennyire fontos a Facebooknak, jól látszik abból, hogy a vállalat a legutóbbi, januárban publikált negyedéves gyorsjelentésében kiemelte, hogy az Apple lépése nem fog kedvezni a hirdetési bevételeiknek, szemmel látható hatásai lehetnek a számaikra.

Az érintettek a bíróságon is nekimennek az Apple-nek az adatvédelmi beállítások változtatása miatt, a napokban egy német bíróságon nyújtott be keresetet az Apple ellen kilenc, média, technológiai és hirdetési cégeket képviselő iparági szervezet (amelynek például tagja a Facebook és az Axel Springer is) versenykorlátozással vádolva az amerikai technológiai óriást.

A témában podcastot is készítettünk Keleti Arthurral, az Informatikai Biztonság Napja, az ITBN alapítójával, ami itt hallgatható meg:

A legnagyobb port kavart változtatás az adatvédelmi beállításokkal kapcsolatos, de számos újítást hoz még az iOS 14.5, például a Face ID, ami eddig nem működött, ha maszk volt a felhasználón, a járványos időszakhoz igazítva már beállítható lesz, hogy az Apple Watch segítségével feloldható legyen a telefon úgy is, hogy ne kelljen hozzá levenni a maszkot.

A Facebook árfolyama mindezek ellenére 10 százalékot emelkedett idén, elemzők szerint inkább az év második felétől lesznek érezhető a cég számain az Apple lépése, de nehéz megsaccolni, hogy mekkora lesz a hatása.

Címlapkép: Chip Somodevilla/Getty Images

Most Popular

9 iPhone-os gesztus, amit talán nem is ismersz

Használd még hatékonyabban az iPhone-od ezekkel a mozdulatokkal, amik több bonyolult műveletet is leegyszerűsíthetnek! Az utóbbi években megszokhattuk, hogy az utolsó fizikai gombok is...

Az esetek harmadában működhet az AirTag riasztása

Tipikusan kikosarazott férfiak használják az exeik követésére az Apple kütyüjét. A másokat valamilyen oknál fogva titokban követni próbálók már hosszú ideje hozzáférhetnek a célra megfelelő...

Ha a techóriások országok lennének, az Apple és a Microsoft a 10 leggazdagabb között volna

A brit Real Business Rescue pénzügyi szakértőcég a világ leggazdagabb vállalatainak piaci értékét az országok GDP-jéhez hasonlította, hogy megmutassa, milyen nagyok lettek ezek a...

Egy kudarc az Apple AirPods 3?

Az Apple a jelentések szerint több mint 30 százalékkal csökkentette az AirPods 3-rendeléseket.  Az Apple...

Recent Comments