A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet
Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Apple új termékeket és szolgáltatásokat mutatott be kedden, többek között az előfizetéses szolgáltatásokat tömörítő Apple One-t. A Spotify azonnal reagált a bejelentésre, a fogyasztók és fejlesztők megkárosítására hivatkozva keresték fel a szabályozó szerveket.
Az Apple ismét visszaél domináns pozíciójával, és tisztességtelen eszközökön keresztül okoz kárt a versenytársainak és a fogyasztóknak
– áll a Spotify közleményében. A streaming szolgáltató felkérte a versenyhivatalt, hogy sürgősen reagáljanak az Apple versenyellenes viselkedésére – ha ez nem történik meg, úgy a Spotify vezetői szerint súlyosan sérülni fog a fejlesztői közösség lehetősége és szabadsága.
Az Apple a Reutersnek tett közleményben reagált a Spotify üzenetére – elmondásuk szerint a fogyasztók továbbra is könnyedén felfedezhetik és élvezhetik az Apple szolgáltatások alternatíváit. Az Apple One bevezetését azzal indokolták, hogy a szolgáltatáson keresztül értéket teremtenek a felhasználóik számára, a One-on keresztül ugyanis jóval egyszerűbben tudják majd elérni a keresett Apple szolgáltatásokat a fogyasztók.
A mostani nem is az első alkalom arra, hogy nekiment a Spotify a tech-óriásnak, 2019 márciusában az európai régióban támadták az App Store versenyellenes beállításait.
Az Apple árfolyama elképesztő száguldáson van túl a március végi, eladási hullám okozta visszaesés óta – a múlt heti 134,3 dolláros rekord magas záróértékig 140 százalékot emelkedett a papír árfolyama. A múlt héten tapasztalt, leginkább a technológiai szektor papírjait érintő korrekció során 16 százalékot veszített az Apple részvénye az értékéből – a héten egyelőre oldalazik az árfolyam.
A koronavírus-válság kimondottan jót tett a streaming szolgáltatást nyújtó Spotify-nak is, március óta közel 150 százalékos szárnyalással érte el a múlt héten a 291,75 dolláros csúcsot a cég részvényárfolyama. A múlt heti eladási hullám a Spotify-nak sem kegyelmezett, a csúcsról 18,5 százalékkal esett vissza az árfolyam.
Címlapkép: © 2020 SOPA Images