A vállalat biztonságosan tartaná folyamatosan nyitva az üzleteit.
Az Apple sem szeretné a továbbiakban a járványügyi helyzet miatt előre nem látható módon kinyitogatni és bezárogatni az üzleteit, helyette a 9to5Mac beszámolója alapján előállt az Express névre keresztelt bolt koncepciójával. Az elképzelés lényege, hogy a nomál bolton belül felhúz egy paravánszerű elválasztófalat, az ügyfelek az ezekbe épített, plexiüveges pultoknál tudják felvenni az interneten már megrendelt termékeket, intézni a garanciális ügyeiket.
Apple Express StoreForrás: 9to5Mac
Az expresszé alakított boltokat meglátogatni kívánó ügyfelek időpontra mehetnek, a bolt elé kitett QR-kódokon keresztül is lehetőségük van ezek foglalására. Az üzlethelyiségekben kizárólag az ügyeiket épp intézők tartózkodhatnak, szimplán besétálni vagy várakozni nem lehet bennük. A megoldás tesztelését a kaliforniai Burlingame városában kezdte meg az Apple, és ha beválik, akkor feltehetően a boltjainak egy részét átállíthatja rá a szükséges ideig.
Az elképzelés észszerű hatékonysággal védheti az ügyfeleket és a dolgozókat, miközben lehetővé tenné a megszokotthoz hasonlító ügyintézés és forgalom bonyolítását, ez különösen fontos az iPhone 12 mobilok piacra dobása előtt.
Hazánkban egyes bankok vezettek be hasonló rendszereket az elmúlt időszakban, csak nekik nem kellett pluszban pultokat és elválasztófalakat építeniük, hiszen más koncepció alapján épül fel a belső terük.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!
A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is. A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet
A jelen sztárjai, azaz a FAAMG részvények
Az talán már sokak számára ismerős lehet, hogy a FAAMG, vagyis a Facebook, Apple, Amazon, Microsoft és az Alphabet (Google) részvényei mennyire jól teljesítettek az elmúlt időszakban és gyakorlatilag ezen cégek a jelen és az elmúlt évtized sztárjai. Ennek az öt cégnek az együttes piaci kapitalizációja az S&P 500-nak a 23 százalékát teszi ki és például az Apple már önmagában nagyobb, mint a kisvállalatokat magában foglaló Russell 2000 index. A vállalatok papírjai hatalmasat raliztak idén.
Ennek ellenére azonban a befektetők már keresik az örökösöket, akik a jövő potenciális sztárjai lehetnek. Ennek azonban nagyon praktikus okai vannak, mivel sok befektetési alapnak nem haladhatja meg egy-egy papír a portfólió egészének 5 százalékát kockázatkezelési szempontok miatt. Márpedig a FAAMG ralijának köszönhetően sok portfólióban meghaladta ezt a limitet az egyes papírok értéke, így kénytelen-kelletlen más papírok után kezdtek el nézelődni a menedzserek.
A 10-es szabály
A Goldman elemzői a jövő papírjainak keresése során abból indultak ki, hogy mik azok a markáns jellemzők, ami miatt a mostani nagy részvények, a Facebook, az Apple, az Amazon, a Microsoft és Google ide kerültek. A közös jellemzője ezeknek a cégeknek a gyors árbevétel növekedés volt és ezt egy viszonylag alacsony növekedési környezetben is képesek voltak fenntartani. A FAAMG vállalatok árbevételének 20 százalék feletti éves növekedési üteme messze meghaladta az S&P 500 tagjainak hasonló adatát az elmúlt 10 évben.
Ebből kiindulva a befektetési bank elemzői a következő két kritériumot használták az S&P 500 vállalatainak leszűkítésére, hogy megtalálják a jövő trónkövetelőit:
Legalább 10 százalékos realizált éves árbevétel növekedés az elmúlt két évben
Legalább 10 százalékos becsült éves árbevétel növekedés a következő két évben
Az így kialakult listán 21 vállalat szerepel, ami megfelel a fenti kritériumoknak, amik nem tagjai a FAAMG csoportnak. Ezeknek a cégeknek a részvényei még láthatóan alulteljesítik a jelenlegi sztárokat:
Íme, a Fantasztikus Ötös
Az elemzők tovább szűkítették a 21 vállalatot tartalmazó listát, mégpedig úgy, hogy besorolták őket öt nagyobb tematika köré, amikre egyre nagyobb hangsúly fog esni a jövőben:
Az egészségügy digitalizációja: a technológia berobbant a mindennapi életbe és ez alól az egészségügy sem kivétel.
Az üzleti szféra digitális transzformációja: a vállalatok egyre nagyobb mértékben támaszkodnak modern szoftveres platformokra a technológiai szektoron kívül is.
Munkafolyamatok automatizálása: egyre több üzlet igyekszik kiváltani az emberek által végzett munkafolyamatokat, mint a HR, bérszámfejtés, IT és költségmenedzsment.
E-kereskedelem és digitális fizetési módszerek: a koronavírus csak felgyorsította ezt a trendet, egyre jobban elmozdulunk az elektronikus fizetések és online vásárlások felé.
Fejlődés az élettudományok területén: olyan egészségügyi vállalatok, amelyek különböző modern orvosi eljárásokra és új kezelési módszerekre fókuszál.
Az így leszűkített listából pedig utána a Goldman elemzői minden felsorolt területről kiválasztották azt, amelyik szerintük a leginkább eredményes lehet további kritériumok alapján. A Fantasztikus Ötösbe pedig az alábbi részvények kerültek be:
Vertex Pharmaceuticals: a részvények árfolyama idén 22 százalékot nőtt már.
Autodesk: a részvények árfolyama idén 26 százalékot nőtt.
PayPal: a részvények árfolyama idén már 67 százalékot nőtt.
Intuitive Surgical: a részvények árfolyama idén már 17 százalékot emelkedett.
ServiceNow: a részvények árfolyama idén már közel 62 százalékot nőtt.
Látható, hogy ezek a részvények az elmúlt években fokozatosan nőttek piaci kapitalizáció szempontjából és egyre előrébb kerülnek az S&P 500-ban.
A jövő sztárjai közül egyik papír sem szerepel az S&P 500 legnagyobb 15 tagja között, de a legnagyobb 20-ba is csak a PayPal fér bele épphogy.
Drága részvények, de attól függ honnan nézzük
A vállalatok nem olcsóak, hiszen 42-szeres előretekintő medián P/E szorzó mellett lehet velük kereskedni az S&P 500 20-szoros és a FAAMG 28-szoros szorzóihoz képest. Másfelől ugyanakkor, ha a növekedési potenciállal arányosítjuk az eredményeket, akkor ezek a papírok csak 1,8-szoros PEG rátával rendelkeznek, ami alacsonyabb mind az S&P 500, mind pedig a FAAMG részvényekhez képest.
Ez nem véletlen, mivel a Fantasztikus Ötös medián egy részvényre jutó eredménye (EPS) 35 százalékos hosszú távú medián növekedési rátával rendelkezik.
Ez jóval magasabb a FAAMG 15 százalékos becsült növekedési üteméhez képest és mintegy 4,5-szerese az S&P 500-nak.
Az idei évet tekintve pedig kifejezetten jól szerepeltek a Goldman elemzői által választott papírok, mivel egy egyenlő súlyozással rendelkező portfólióban:
a Fantasztikus Ötös 38 százalékot hozott, míg a FAAMG 39 százalékot. Ez jóval magasabb, mint az S&P 500 mínusz 4 százalékos teljesítménye.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a trónkövetelők is nagyon erősen korrelálnak a FAAMG részvényekkel, tehát hasonló megfontolások alapján nőhetnek a jövőben, bár sokkal gyorsabban, mint a jelenlegi nagyok. Tehát egy technológiai részvényekkel kapcsolatos összeomlás esetén ezek sem fognak fedezéket jelenteni a befektetőknek.
Már csak a tavalyinál magasabb árcédula miatt is vár el az ember egy aktuálisan új csúcstelefontól új szintre emelt csúcsteljesítményt, ám érdemes megjegyezni, hogy pár éve az ultragyors chipek és tárolók érkezése óta nagyobb hatással van a mindennapos működésre a megfelelő optimalizálás, mint a nyers erő. Az Apple mindkettőben az élen van, hiszen együtt fejleszti A-szériás Bionic chipjeit és operációs rendszerét, az új iPad Airrel egyidejűleg befutott és az iPhone 12 családba várt A14 Bionic pedig szintet lépett a TSMC 5 nm-es node-jára váltva.
[+]
Az AnandTech az Apple sajtóanyagából az A13 Bionichoz viszonyítva 16%-os processzoros előrelépést vár a 2 + 4 magos folytatástól, illetve 8,3%-os fejlődést az új grafikus gyorsítótól, míg 83%-kal erősebb működést az NPU-tól. Az A14 Bionic igazi ereje a várhatóan alacsonyabb fogyasztásban lesz, és ha az iPhone 12 több tagja valóban 120 Hz-es OLED panellel érkezik, a hardver ügyesen kompenzálhat a kijelző oldaláról jelentkező extra fogyasztáson. Ezzel nagyjából egybecseng az IceUniverse által publikált Apple A14 AnTuTu pontszám (572 333), amelyet állítólag az iPhone 12 Pro Max gurított, közvetlen elődjével összemérve erejét (524 436 pont).
AnTutu exposed the results of the iPhone 12 Pro Max, and the performance of the Apple A14 was disappointing. This score is even lower than Snapdragon 865+. pic.twitter.com/7x5feZ0GPo
Jelentősebb előrelépést hardverre lebontva a memória ért el (100 808 vs. 82 712 pont, ebbe a RAM és a tároló együttesen értendő). Míg a CPU némileg előrelépett (167 525 vs. 143 546 pont), addig a GPU csak egész keveset (222 071 vs. 214 456 pont), a felület sebessége pedig picit elmarad éves összevetésben (81 927 vs 83 715 pont), bár ebbe éppenséggel az Apple A14-es eszköz korai szoftververziója is beleszólhat. Akárhogy is: ezeket a pontszámokat a legújabb androidos telefonok még mindig megirigyelhetik, és ha valóban alacsony lesz a fogyasztás, úgy kitartóbb iPhone-ok érkezhetnek valamikor októberben.
Az Apple teljesen új szolgáltatáscsomagot kínál előfizetéses konstrukcióban, összefogva az eddigi kínálatot.
A már ismert négy Apple szolgáltatást tartalmazó kombinált előfizetéssel, az Apple One-nal a lehető legegyszerűbben, egyetlen kedvező havi díjért fizethetsz elő szolgáltatásokra. Az Apple One-nal iCloud-tárhelyet is kapsz fotóid, fájljaid és más adataid tárolására. A csomag tartalmazza az Apple Musicot 70 millió dallal, az Apple TV+-t filmekkel és sorozatokkal, az Apple Arcade játékcsomagot és az iCloud tárhelyet.
Az Apple One előfizetőjeként a csomagban foglalt szolgáltatásokat minden olyan platformon eléred, ahol a szolgáltatások egyébként is elérhetőek, így a weben (Apple Music és Apple TV+), egyes okostelevíziókon (Apple Music és Apple TV+), androidos eszközökön (Apple Music), illetve külső gyártók egyéb streamelő eszközein is (Apple Music és Apple TV+).
Ha az Apple One családi csomagjára fizetsz elő, a Családi megosztás funkcióval akár öt családtagodat is meghívhatod, hogy összesen hatan használjátok a csomag szolgáltatásait. Mindegyik felhasználó a saját Apple ID-jával jelentkezhet be ugyanabba a Családi csomagba. Így mindegyik szolgáltatáshoz privát hozzáférésük van, és személyre szabott javaslatokat kapnak.
[embedded content]
A két csomag közti különbség az iCloud tárhely méretében rejlik, egyedi felhasználó 50, családi csomag esetén viszont már felhasználónként 200 gigabájt jár. Ha kevésnek bizonyulna, bármikor lehet mindkét csomaghoz extra tárhelyet vásárolni.
Az Apple TV+ és az Apple Arcade minden esetben megosztható a Családi megosztással – akkor is, ha az Apple One egyéni csomagjában fizetsz elő rájuk. Az Apple One egy hónapig ingyenesen kipróbálható azokra a szolgáltatásokra, amikre még nincs előfizetésed. Kötelezettség nincs, bármikor lemondhatod. Alapvetően mindkét konstrukció megéri már akkor is, ha csak két szolgáltatást használ ki az ember, többnél pedig egyértelműen jobb a One ajánlat. Az Apple One az ősz folyamán érkezik.
Nem tetszik a Spotify csapatának az Apple One, szerintük az Apple visszaél a piaci fölényével.
A héten hivatalosan is bemutatkozott az Apple One szolgáltatáscsomag, amelynek három csomagjából kettő Magyarországon is elérhető lesz. A csomagok segítenek spórolni azoknak, akik az Apple Music és az Apple TV+ mellett az Apple Arcade és az iCloud szolgáltatásokat is használják, továbbá segítenek az Apple-nek is, hogy a fogyasztókat még jobban a saját szolgáltatásai felé terelje és azokhoz kösse az embereket.
Forrás: pocket-lint
Talán mondani sem kell, hogy mindez a riválisoknak nem igazán tetszik, az Apple Music legfőbb ellenfelének, a Spotify fejlesztőinek kiváltképp nem. A Spotify egy közleményben tudatta, hogy szerintük az Apple megint visszaél a piaci fölényével, és tisztességtelen módon, szándékosan hátrányba hozza a versenytársakat, a fogyasztókat pedig a saját szolgáltatásai felé tereli.
A Spotify arra kéri a hatóságokat, hogy az Apple versenyellenes magatartása ellen azonnal lépjenek fel, ellenkező esetben a fejlesztők visszafordíthatatlanul károsodnak, és sérül a kollektív szabadságunk. Az Apple One az Apple felhasználói számára valóban kedvező ajánlat, és sokan dönthetnek úgy, hogy inkább egyben és kevesebbet fizetnek – ekkor azonban lesznek, akik többé nem fizetnek a Spotify-ért. A Spotify viszont nem tud mivel visszavágni, mert nincs videós streamingje, sem felhője vagy játékai – maximum a Netflix segítségével tudna összeállni.
A Telekom már biztosan felveszi kínálatába az Apple héten bejelentett új készülékeit, az új órákat és tableteket.
A Telekomnál hamarosan elérhetők lesznek az Apple most bemutatott termékei, köztük az Apple Watch Series 6, amelyet friss wellness és fitness képességekkel láttak el, a dizájn, a funkcionalitás és az érték kiváló kombinációját megtestesítő, avagy megfizethető Apple Watch SE, valamint az iPadOS 14-gyel felszerelt új, nyolcadik generációs iPad továbbfejlesztett kamerákkal és egy egész napig kitartó akkumulátorral, továbbá az új dizájnnal ellátott iPad Air, amely 10.9 colos Liquid Retina kijelzővel és a legújabb A14 Bionic chippel, vagyis turbó fokozatra kapcsolt teljesítménnyel érkezik.
Az Apple Watch Series 6, az Apple Watch SE és az iPad8 online értékesítését szeptember 23-án kezdi meg a Telekom, a kijelölt üzletek kínálatába pedig október 6-án kerülnek a termékek. Az iPad OS 14-gyel érkező iPad Air, amely az eddigi legerősebb, legváltozatosabb és színesebb iPad Air modell, ötféle pompás kivitelben lesz elérhető október folyamán a Telekomnál. A termékek a Telekom honlapján, a Watch, illetve az iPad linkeken vásárolhatók meg a fent megadott időpontoktól kezdve.
A jelenleg éppen a világ legnépszerűbb videójátékát, a Fortnite-ot kiadó Epic Games-szel perben álló Apple-t ezúttal a Spotify vádolja azzal, hogy a kaliforniai vállalat piaci pozícióját kihasználva próbálja meg ellehetetleníteni a vetélytársakat. A zenei streaming szolgáltató vádjai nyomán két trösztellenes vizsgálat is indult az Apple ellen az Európai Unióban.
Az Apple a hét elején jelentette be, hogy új szolgáltatást indítanak Apple One néven, amely 14,99 dolláros havidíjért egy csomagban kínálja gyakorlatilag a cég minden előfizetéses termékét, beleértve az Apple Musicot, a Newst, a TV Plust és az iCloudot.
Magyarországon az Apple News jelenleg még nem elérhető, azt viszont már tudni, hogy mennyibe fog kerülni a szolgáltatáscsomag nálunk. Globálisan három árazású csomag lesz elérhető, nálunk viszont csak az egyéni és családi, vagyis kimarad a prémium kategóriás előfizetési lehetőség.
A Magyarországon elérhető Apple One csomagokForrás: Apple/Screenshot
A Spotify azt nehezményezi, hogy az Apple annyira olcsón kínálja saját szolgáltatásait a One csomagban, hogy ezzel szinte ellehetetleníti vetélytársait, hiszen gyakorlatilag egy havi Spotify előfizetés áráért kínálnak sorozatokat, filmeket, zenét, felhő alapú tárhelyet és külföldön még hírszolgáltatást is.
Azt viszont meg kell jegyezni, hogy az Apple Music az elmúlt időszakban kínálatban megközelítette a Spotify-t, azonban például az Apple TV még messze van a Netflix streaming szolgáltatásától, ezért természetesen sokkal olcsóbban kínálja azt az Apple.
A Spotify közleménye szerint az Apple One egy újabb kísérlet arra, hogy az Apple saját ökoszisztémáját kihasználva csábítsa a felhasználókat saját felületei irányába. Az Apple szerint viszont semmi ilyen nem történik, a vásárlók továbbra is dönthetnek a vetélytársak termékei mellett.
Ez viszont nem teljesen igaz, hiszen például az Apple Homepod, a vállalat okoshangfala hangparancsra még két évvel megjelenése után is csak az Apple Music-ból tud lejátszani zenéket. Az már egy másik kérdés, hogy végső soron ez is vezetett a termék bukásához annak ellenére, hogy az egyik legjobb hangminőséggel rendelkezik a piacon termékkategóriájában.
Szerintük az egész per arra megy ki, hogy valahogyan visszatornázzák a Fortnite népszerűségét.
Néhány héttel ezelőtt kirobbant a gamer világ 2020-as évének egyik, ha nem a legnagyobb botránya. Az App Store-ról és a Google Playről eltűnt a Fortnite, mert az Epic Games egy olyan fizetési lehetőséget vezetett be, mely megkerüli ezen platformok rendszerét. A levételt követően az Epic beperelte mindkét felület üzemeltetőjét, az igazi bál azonban az Apple körül áll, az Epic ugyanis az App Store szigorú irányelveinek változását szeretné elérni.
Ehhez nem csupán a jogi utat választották, a #freeFortnite kampánnyal a játékosokat is bevonták, közösségi nyomást akartak helyezni az Apple-re. Nemrég az első bírósági döntés is megszületett, mely természetesen csak a jéghegy csúcsa, viszont a jogi perpatvar elkezdődött.
Most az Apple ügyvédjei egy új dokumentumot nyújtottak be, melyben azt taglalják, hogy az Epic Games részéről ez az egész semmi más, mint egy marketingkampány. A dokumentum szerint a Fortnite népszerűsége 2020 júliusára 70%-kal esett vissza 2019 októberéhez képest, ez pedig elég nyomós érv egy ilyen „nagyszabású” kampányhoz. Kitérnek arra is, hogy annak ellenére, hogy az Epic Games rendszeresen érvel a helyzet ellen azzal, hogy ez árt az ő brandjüknek, előszeretettel hirdetik azt, például a #freeFortnite mozgalommal. Végül pedig felhozzák a Free Fortnite Cup nyereményeit is, mely szerintük egyértelműen bizonyítja, hogy az App Store egyáltalán nincs abban a monopol helyzetben, amit az Epic hangoztat, hiszen könnyen leváltható más platformokkal.
Az ügyvédek legutolsó állítása nem teljesen helytálló, ugyanis az Epic Games tulajdonosa és vezérigazgatója, Tim Sweeney az App Store monopol helyzete alatt arra gondolt korábban, hogy a fejlesztőknek semmilyen más terjesztési lehetőségük nincsen ezen a platformon. Az Android készülékek esetében nem feltétlenül van szükség a Google Playre, az iPhone készülékek viszont csakis az App Store-ból letöltött alkalmazásokat futtatják.
Ettől eltekintve viszont tagadhatatlan, hogy a Fortnite 2019 októberében, a Chapter 2 kiadásakor elindult egy lejtőn. Bár a kiadott számadatok szerint a játékosbázis folyamatosan növekszik, más kérdés, hogy az aktív játékosok száma milyen magasra rúg. 2019 októberéig a Fortnite nagy erőssége volt, hogy a játékosok minden héten, vagy minden második héten kaptak valamilyen új tárgyat, rendszeresen változott a térkép, mindig tett valamit annak érdekében az Epic, hogy fenntartsa az érdeklődést. A Chapter 2 megjelenésekor váltottak, elkezdték követni azt az irányt, amit a kompetitív játékosok akartak, kevesebb frissítés, kevesebb metát felborító újdonság, viszont lehet, hogy túlságosan is visszavettek.
Bárhogyan is, a per továbbra is zajlik, akár színjáték ez, akár nem.
A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is. A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet
Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Apple új termékeket és szolgáltatásokat mutatott be kedden, többek között az előfizetéses szolgáltatásokat tömörítő Apple One-t. A Spotify azonnal reagált a bejelentésre, a fogyasztók és fejlesztők megkárosítására hivatkozva keresték fel a szabályozó szerveket.
Az Apple ismét visszaél domináns pozíciójával, és tisztességtelen eszközökön keresztül okoz kárt a versenytársainak és a fogyasztóknak
– áll a Spotify közleményében. A streaming szolgáltató felkérte a versenyhivatalt, hogy sürgősen reagáljanak az Apple versenyellenes viselkedésére – ha ez nem történik meg, úgy a Spotify vezetői szerint súlyosan sérülni fog a fejlesztői közösség lehetősége és szabadsága.
Az Apple a Reutersnek tett közleményben reagált a Spotify üzenetére – elmondásuk szerint a fogyasztók továbbra is könnyedén felfedezhetik és élvezhetik az Apple szolgáltatások alternatíváit. Az Apple One bevezetését azzal indokolták, hogy a szolgáltatáson keresztül értéket teremtenek a felhasználóik számára, a One-on keresztül ugyanis jóval egyszerűbben tudják majd elérni a keresett Apple szolgáltatásokat a fogyasztók.
A mostani nem is az első alkalom arra, hogy nekiment a Spotify a tech-óriásnak, 2019 márciusában az európai régióban támadták az App Store versenyellenes beállításait.
Az Apple árfolyama elképesztő száguldáson van túl a március végi, eladási hullám okozta visszaesés óta – a múlt heti 134,3 dolláros rekord magas záróértékig 140 százalékot emelkedett a papír árfolyama. A múlt héten tapasztalt, leginkább a technológiai szektor papírjait érintő korrekció során 16 százalékot veszített az Apple részvénye az értékéből – a héten egyelőre oldalazik az árfolyam.
A koronavírus-válság kimondottan jót tett a streaming szolgáltatást nyújtó Spotify-nak is, március óta közel 150 százalékos szárnyalással érte el a múlt héten a 291,75 dolláros csúcsot a cég részvényárfolyama. A múlt heti eladási hullám a Spotify-nak sem kegyelmezett, a csúcsról 18,5 százalékkal esett vissza az árfolyam.
Kedvenc háttérkép készítőnk (AR7), akinek munkáiról itt írtunk bővebben, a korábbi, különleges macOS Big Sur háttérképe után most azoknak szolgál gyors megoldással, akiknek megtetszett a tegnap bejelentett új iPadek alapértelmezett háttérképe. Így az új iPad Air háttérképei iPhone-ra optimalizálva, kicsit újragondolt változatban is letölthetők.
Az új iPad Air háttérképei iPhone-ra, újragondolt verzióban
Miként az lenni szokott, a művész most is Twitter üzenetben tette elérhetővé háttérképeit, amelyeket az új iPad hátterei ihlettek. Letölteni ezúttal is a készítő Google Drive mappájából lehet őket, többféle felbontásra optimalizálva.
További hasznos cikkek
Fontos, hogy a Drive-ról a teljes méretű képet töltsük le, amely mehet is egyenesen az iOS Fotók alkalmazásába, ahonnan pár mozdulattal beállíthatjuk háttérképként a telefonra. Több színvariációt kapunk, így mindenki kiválaszthatja az ízlésének leginkább megfelelőt.
Aki esetleg nem tudná, miként lehet egy letöltött képet háttérképként beállítani az iOS rendszeren, annak érdemes elolvasnia korábbi tippünket, ahol ezt is részletesen elmeséltük. A linkelt cikkben azt is megtalálja, hogy Androidon miként megy ez a folyamat. Ez már csak azért is fontos, mert az említett háttérképek adott esetben akár az androidos okostelefonokon is beüzemelhetők.
Természetesen az új iPad Air nem csak új háttérképekkel, hanem kiváló hardveres tulajdonságokkal is dicsekedhet: 10.9”-os Liquid Retina kijelző, a felső gombba épített Touch ID ujjlenyomat olvasó, A14 Bionic chip (5 nanométeres gyártási folyamat, 6 magos processzor, 4 magos grafikus vezérlő), s persze Apple Pen és Magic Keyboard támogatás. De mielőtt elfelejtenénk, örömteli újítás, hogy végre USB-C csatlakozót is találunk benne. Egyszóval szép, gyors, kényelmesen használható iPaddel bővült a kínálat.