Home Apple hírek Továbbra is az Apple a világ legértékesebb márkája - A hírek főutcája

Továbbra is az Apple a világ legértékesebb márkája – A hírek főutcája

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.

A 100 vállalatot rangsoroló “Best Global Brands” globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.

A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.

A tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett. A tavaly ötödik Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke 10 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött.

Nincs változás a következő négy helyen: 7. a Toyota (az 51,6 milliárd dolláros márkaértéke 8 százalékkal esett) a 8. a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dolláros márkaértéke 3 százalékkal cöskkent), a 9. a McDonald’s, (a 42,8 milliárd dolláros márkaértéke 6 százalékkal esett vissza) és a 10. a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel, ami 8 százalékkal alacsonyabb tavalyhoz képest.

Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.

A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).

A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.

Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel.

Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott.

A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.

Kapcsolódó cikkek

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Tízből kilenc: ennyire nagy a frissítési kedv az iPhone-osoknál

Bár még csak néhány hónapja érhető el az iOS 14, az alkalmas okostelefonok 90 százaléka már azt futtatja. Markáns különbség az iOS-es és...

Samsung Galaxy felület kipróbálása iPhone-on, egyszerűen | Techwok

Ha valaki folyamatosan olvas minket, bizonyára belefutott már néhány olyan cikkbe, amelyben régi játékok, és különféle operációs rendszerek (például DOS, Windows 98, BeOS stb.) böngészőben történő kipróbálásáról...

Az iPhone 12 5G menti meg az Apple-t? – Telefonguru hír

Az iPhone 12 5G segíthet az Apple-nek, hogy 2021-ben 240 millió iPhone-t adjon el. 2020 negyedik negyedévében az Apple rekordszámú iPhone-t szállított, és úgy...

Hangra induló mini hangrögzítő és Voice Memo applikáció az Apple-től

Ebben a cikkben bemutatunk egy méltán kedvelt hangrögzítő vagy mini diktafon eszközt, és az Apple szintén népszerű Voice Memo alkalmazását. Bár...

Recent Comments