Az iFixit darabokra szedte a két új csúcsmodellt, hogy kiderítsék, komolyan veszi-e az Apple a felhasználók javításhoz való jogát.
A professzionális felhasználóknak mindig szemrevalók az Apple különböző készülékei, viszont míg a teljesítmény kiemelkedő, van egy tulajdonsága a gyártó készülékeinek, amivel általában csúfosan elhasalnak a teszteken.
Nyilvánvalóan a szerelhetőségre gondolunk, az Apple azonban az elmúlt években egyre jobban törekedett arra (a right to repair mozgalomnak hála), hogy könnyebbé tegye az átlagos felhasználóknak is a saját eszközeik javítását. Kérdés, hogy ez mennyire megvalósítható, mikor méregdrága, professzionális eszközökről van szó.
Az iFixit a jó szokásához híven most sem hagyta ki a lehetőséget, amint a csapat kezei közé kerültek az Apple új gépei, azonnal szétkapták, hogy megnézzék, hogyan épülnek fel az idei modellek. A csavar a történetben annyi, hogy mivel ezúttal már az Apple is rendelkezik hivatalos útmutatóval a szétszereléshez, ezúttal ezt használták a saját felfedezés helyett.
A gépek belseje semmi meglepetést nem tartogatott az M2 Pro és M2 Max chipen kívül, hiszen a gépek kialakítása szinte tökéletesen ugyan olyan, mint az elődjeiké. Jó hír, hogy az iFixit csapata szerint az Apple leírása a 2021-es (ami a frissített modellekkel is kompatibilis) MacBookokhoz alapos és könnyen értelmezhető, szomorúságra csak az ad okot, hogy szinte minden forrasztva van, szóval utólag esélytelen a memória vagy a tárhely bővítése. A javíthatóságra végül 5 pontot kaptak az új laptopok a maximális 10-ből.