Az online szolgáltatások széles kategóriájára vonatkozó szabályozás olyan, online kereskedelmi vagy közösségi oldalként, digitális keresőfelületként vagy más szolgálatói platformként nyilvántartásba vett vállalatokat érint majd mint a Facebook, az Instagram, a TikTok, a Twitter, a YouTube, az Amazon, az AliExpress, az Apple App Store vagy a booking.com.
A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály a havi több mint 45 millió aktív felhasználóval rendelkező vállalatok számára kockázatkezelési és –elemzési követelményeket ír elő, külső és független ellenőrzésre, adatszolgáltatásra, valamint etikai kódex betartására kötelezi a digitális platformok üzemeltetőit.
Breton közölte, további négy-öt vállalat szintén a jogszabály hatálya alá eshet. Erről a következő hetekben hoznak döntést.
(Kiemelt képünk: A Messenger és a Facebook alkalmazás logói egy mobiltelefon képernyőjén jelennek meg az illusztrációs fotóhoz. Krakkó, Lengyelország 2023. január 23-án. Fotó: Beata Zawrzel/NurPhoto)