Home Apple hírek Az Apple még a Facebookkal való konfliktust is vállalta

Az Apple még a Facebookkal való konfliktust is vállalta

Az Apple eddig is támogatta a felhasználók adatvédelmét, a héten megjelenő iOS 14.5 pedig újabb eszközzel lép fel az adatok reklámcélú felhasználása ellen. Ezzel azonban erősen szembemegy a Facebookkal, ami nem kismértékben köszönheti jövedelmezőségét a személyre szabott hirdetéseknek.

Az Apple legújabb rendszere, az iOS 14.5 a héten jön ki az iPhone és az iPad eszközökre, és nagy újítást tartogat a felhasználók számára. Bármelyik alkalmazásban letilthatják a felhasználók, hogy összegyűjtsék az adataikat – derült ki a BBC cikkéből.

Ezzel az Apple nemcsak azon kevés vállalatok közé tartozik, amelyek nem pályáznak adatainkra, de még a Facebookkal is vállalja a konfliktust. Ugyanis a közösségi médiát reklámfelülete teszi igazán jövedelmezővé. Az újítás nagy csapást mérhet Zuckerberg cégére.

Minden Apple eszköznek van egy azonosítója (IDFA), aminek köszönhetően a mobilos alkalmazásokban hirdető cégek (például a Facebook) célzottan és személyre szabottan hirdetnek, valamint a hirdetéseik hatékonyságát vizsgálják. Az IDFA olyan technológiákkal párosulva, mint a Facebook nyomkövető sütijei (eredeti, angol nevükön: cookie-k), még többet tudhatnak meg a felhasználóról, miközben minden webes tevékenységét figyelik.

Az iOS 14.5-ön az alkalmazásoknak kötelező lesz engedélyt kérniük a felhasználótól az IDFA használatára.

Felmérések szerint ezt az emberek 80 százaléka nem fogja engedélyezni” – írta cikkében a BBC.

Az Apple-nek egyébként azért sincs érdeke a felhasználói adatainak megszerzésében, mert nem hirdetésekből szerzi bevételét, hanem az eszközei eladásából és az alkalmazásokon belüli vásárlásokból. Ráadásul az Apple mindig úgy reklámozta magát, hogy számukra az emberek adatvédelme az első.

Az Apple társalapítója, Steve Jobs már 2010-ben úgy nyilatkozott, hogy bár a legtöbb embert nem érdekli, mennyi adatukat osztják meg, de az adatvédelem arról szól, hogy tudják, mire vállalkoznak, amikor regisztrálnak, és informálni kell őket és minden egyes alkalommal újra megkérdezni adataik felhasználásáról.

Ha egy üzlet az emberek félrevezetésére, az adataink felhasználására és olyan döntésekre épül, amelyek valójában nem is döntések, az nem érdemli meg az elismerésünket. Az reformot érdemel” – idézte a BBC Tim Cook, az Apple vezérigazgatója szavait, amelyet sokan a Facebookra való utalásként értelmeztek.

A Facebook arra figyelmeztetett, hogy az újítás következményei a kisvállalkozások számára jelentenék a legnagyobb veszteséget, és a felhasználóknak nyújtott jobb élményre is hivatkoztak. Decemberben az újságokban pedig olyan közleményeket adott ki, amelyben kisvállalkozók elmondják, hogyan élték túl a világjárványt a célzott hirdetéseknek köszönhetően.

Sőt mi több, a Facebook szerint az Apple képmutató, mert így több cégnek is majd előfizetéses szolgáltatásokhoz, illetve az alkalmazáson belüli vásárlásokhoz kell majd fordulniuk a kiesett bevétel pótlására, amiből pedig az Apple is kap részesedést.

Egyébként az Apple böngészője, a Safari már nem szolgáltat adatokat harmadik félnek, és tavaly óta az App Store-ból letölthető alkalmazásoknak kötelező felsorolniuk az alkalmazás leírásában, hogy milyen adatokat gyűjtenek be.

A címlapfotó illusztráció.

Most Popular

Keresztbe tett az Apple a Facebooknak

Az Apple előírta, hogy az adatgyűjtést és a követést a felhasználóval közölni kell és egy felugró ablakban jóvá is kell velük hagyatni.Ha ez nem...

Kamu iPhone-bemutatóval loptak el 20 millió forintnyi bitcoint

A tolvajok az iPhone 13-ra húztak fel egy kampányt, azt is ígérve, hogy az adakozók még több pénzt kapnak vissza – nem így...

Ettől félt az Apple: az EU-ban kötelező lesz az USB-C a mobilokon | 24

Az Európai Bizottság sajtóközleményben jelentette be, hogy előterjesztik azt az új jogszabályt, ami megszabná a telefongyártók számára, hogy egységesen USB-C töltőporttal lássák el az...

Brüsszel ma dönt az iPhone-töltők sorsáról – Napi.hu

Az Európai Bizottság csütörtökön javaslatot terjeszt elő arra vonatkozóan, hogy az elektronikus eszközök gyártói egységes töltőket forgalmazzanak mobiltelefonokhoz, táblagépekhez, kamerákhoz és fejhallgatókhoz –...

Recent Comments