szombat, május 28, 2022
Home Apple hírek Nekiment az Apple-nek a német média- és reklámipar

Nekiment az Apple-nek a német média- és reklámipar

A többi között a német lapkiadók szövetsége (VDZ), a német reklámipari szövetség (ZAW) és a német médiaügynökségek szövetsége (OMG) által benyújtott panasz az Apple iOS nevű operációs rendszerének 14.5 számú verziójával bevezetendő új adatvédelmi funkcióra, az úgynevezett App Tracking Transparency-re (ATT) vonatkozik. A panaszosok szerint ez a funkció várhatóan még a héten megjelenik, és kötelező lesz beépíteni az operációs rendszeren futó okostelefon-alkalmazásokba.

Az alkalmazások fejlesztőinek, szolgáltatóinak az ATT révén a saját maguk által kért hozzájárulás mellett még külön, az Apple által előírt módon is hozzájárulást kell kérniük a felhasználóktól, hogy gyűjthessék, és személyre szabott reklámok megjelenítése céljából feldolgozzák adataikat.

Az ATT a gyakorlatban egy nyilatkozat a telefon képernyőjén, amelyet a felhasználó elfogad, vagy elutasít. A panaszosok szerint az Apple által előírt szöveg erősen “sugalmazó”, így félő, hogy a legtöbb felhasználó nem járul majd hozzá adatai feldolgozásához. Ezért az adott alkalmazás fejlesztője, szolgáltatója nem tudja majd hirdetések megjelenítésére feldolgozni az felhasználói adatokat, és így elesik bevételektől.

Ugyanakkor az Apple a saját hirdetési szolgáltatásait mentesíti a szigorítás alól, továbbra is jelentős mennyiségben gyűjt felhasználói adatokat, amelyekkel bevételt szerez.

Mindez azt jelenti, hogy az amerikai óriáscég minden versenytársat kizár a kereskedelmi szempontból releváns adatok feldolgozásából – áll a panaszosok közleményében.

Kifejtették, hogy az erőfölényével visszaélő vállalat az egyoldalú intézkedéssel nem csupán a tisztességes verseny szabályait sérti meg, hanem kárt okoz a fogyasztóknak, mert jelentősen csökkenti a tartalomszolgáltatók legfőbb bevételi forrásának számító hirdetési bevételt, és ez a tartalomszolgáltatók csődjéhez és megszűnéséhez vezet, ami csökkenti a sajtó, a média és a műsorszolgáltatás sokszínűségét.

Címlapkép forrása: Alexander Pohl/NurPhoto via Getty Images

Most Popular

9 iPhone-os gesztus, amit talán nem is ismersz

Használd még hatékonyabban az iPhone-od ezekkel a mozdulatokkal, amik több bonyolult műveletet is leegyszerűsíthetnek! Az utóbbi években megszokhattuk, hogy az utolsó fizikai gombok is...

Az esetek harmadában működhet az AirTag riasztása

Tipikusan kikosarazott férfiak használják az exeik követésére az Apple kütyüjét. A másokat valamilyen oknál fogva titokban követni próbálók már hosszú ideje hozzáférhetnek a célra megfelelő...

Ha a techóriások országok lennének, az Apple és a Microsoft a 10 leggazdagabb között volna

A brit Real Business Rescue pénzügyi szakértőcég a világ leggazdagabb vállalatainak piaci értékét az országok GDP-jéhez hasonlította, hogy megmutassa, milyen nagyok lettek ezek a...

Egy kudarc az Apple AirPods 3?

Az Apple a jelentések szerint több mint 30 százalékkal csökkentette az AirPods 3-rendeléseket.  Az Apple...

Recent Comments