vasárnap, augusztus 1, 2021
Home Apple hírek Nekiment az Apple-nek a német média- és reklámipar

Nekiment az Apple-nek a német média- és reklámipar

A többi között a német lapkiadók szövetsége (VDZ), a német reklámipari szövetség (ZAW) és a német médiaügynökségek szövetsége (OMG) által benyújtott panasz az Apple iOS nevű operációs rendszerének 14.5 számú verziójával bevezetendő új adatvédelmi funkcióra, az úgynevezett App Tracking Transparency-re (ATT) vonatkozik. A panaszosok szerint ez a funkció várhatóan még a héten megjelenik, és kötelező lesz beépíteni az operációs rendszeren futó okostelefon-alkalmazásokba.

Az alkalmazások fejlesztőinek, szolgáltatóinak az ATT révén a saját maguk által kért hozzájárulás mellett még külön, az Apple által előírt módon is hozzájárulást kell kérniük a felhasználóktól, hogy gyűjthessék, és személyre szabott reklámok megjelenítése céljából feldolgozzák adataikat.

Az ATT a gyakorlatban egy nyilatkozat a telefon képernyőjén, amelyet a felhasználó elfogad, vagy elutasít. A panaszosok szerint az Apple által előírt szöveg erősen “sugalmazó”, így félő, hogy a legtöbb felhasználó nem járul majd hozzá adatai feldolgozásához. Ezért az adott alkalmazás fejlesztője, szolgáltatója nem tudja majd hirdetések megjelenítésére feldolgozni az felhasználói adatokat, és így elesik bevételektől.

Ugyanakkor az Apple a saját hirdetési szolgáltatásait mentesíti a szigorítás alól, továbbra is jelentős mennyiségben gyűjt felhasználói adatokat, amelyekkel bevételt szerez.

Mindez azt jelenti, hogy az amerikai óriáscég minden versenytársat kizár a kereskedelmi szempontból releváns adatok feldolgozásából – áll a panaszosok közleményében.

Kifejtették, hogy az erőfölényével visszaélő vállalat az egyoldalú intézkedéssel nem csupán a tisztességes verseny szabályait sérti meg, hanem kárt okoz a fogyasztóknak, mert jelentősen csökkenti a tartalomszolgáltatók legfőbb bevételi forrásának számító hirdetési bevételt, és ez a tartalomszolgáltatók csődjéhez és megszűnéséhez vezet, ami csökkenti a sajtó, a média és a műsorszolgáltatás sokszínűségét.

Címlapkép forrása: Alexander Pohl/NurPhoto via Getty Images

Most Popular

Kamu, hogy a Tesla-vezér Elon Musk lehetett volna az Apple vezérigazgatója

Érdekes történet látott napvilágot, ugyanis a jövő hónapban jelenik meg a The Wall Street Journal újságírójának egy új könyve, mely a Power Play: Tesla, Elon...

Nem jó az Apple AirTagbe a rosszízű gombelem

Vagy legalábbis a gyártó nem vállal garanciát a megfelelő működésére. Elemeket nyelni potenciálisan életveszélyes móka, a probléma megtörténte esetén a szerencsétlenül jártakat haladéktalanul a sürgősségi...

Besúgásra próbálja rávenni az Apple az egyik szivárogtatót

Minden évben menetrendszerú, hogy különböző szivárogtatóktól kikerülnek az új iPhone-ok prototípusai, így sokszor már hónapokkal a megjelenés előtt tudjuk, hogy mire is lehet számítani....

Többek közt iPhone forgalmazásába kezd az LG

Hivatalos a partnerség, jönnek az Apple termékei a dél-koreai boltjaiba. Az elmúlt hetekben szórakoztató pletykák érkeztek az LG háza tájáról, az okostelefonos piacról való kilépéssel...

Recent Comments