Ahelyett, hogy tiltaná, bátorítja és hivatalos alkatrészekkel segíti az Apple termékeinek otthoni javítását.
Az Apple mérnökei jellemzően nem úgy építik meg a cég eszközeit, hogy azok könnyen, minimális szakértelemmel is javíthatóak legyenek, de vannak olyan műveletek, amiket egy bátrabb felhasználó otthon, szerviz segítsége nélkül is elvégezhet. Egy képernyőcserénél például nem kell sebészi precizitás, és az akkumulátort is viszonylag könnyen ki lehet pattintani.
A cég ezért elindítja Self Service Repair programját, melynek keretében első körben iPhone 12-es és iPhone 13-as javításokban segíti a felhasználókat, de később az M1-es Mac-eket is beveszi.
Az Egyesült Államok lakói lesznek az elsők, akik számára 2022 elejétől élni fog a lehetőség, majd az év folyamán sorra terjesztik ki újabb országokra. A felhasználók hivatalos, hiteles alkatrészeket és eszközöket igényelhetnek, hogy az iPhone-ok kijelzőjével, akkumulátorával és kamerájával kapcsolatos problémákat megoldják. A támogatott javítások listáját is folyamatosan bővítik.
Miután a javítást végző felhasználó alaposan elolvasta a kézikönyvet, több mint 200 alkatrészből és eszközből választhat majd. A cég mindezzel együtt azt ajánlja, elsősorban képzett technikusok próbálkozzanak, a többség inkább forduljon szakértőkhöz.