A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet
Miért van szükség a részvényfelaprózásra?
Mint ahogy arról korábban beszámoltunk, a részvényaprózás legfőbb indokaként mindkét vállalat azt jelölte meg, hogy az esemény után
szélesebb befektetői kör számára lesznek elérhetőek a papírok.
Az Apple 4-1 arányban, míg a Tesla 5-1 arányban darabolta részvényeit. A töredékrészvények térnyerése miatt vélhetően nem csak a fizikai, de inkább a pszichés határok leküzdése miatt dönthetett a részvényaprózás mellett a két vállalat menedzsmentje. A Robinhood elemzői szerint ugyanis ezek az események
jelentős pszichológiai hatással bírnak,
ezres árfolyamon mozgó részvényekbe kevésbé „mernek” befektetni a kezdő tréderek – a száz körül mozgó részvényárfolyam azonban már életközelibbnek, felfoghatóbbnak bizonyul a kisbefektetők számára.
Mániákus emelkedés a Teslánál
A Tesla a márciusi mélypontok óta az elektromosautó-mániának és a cégvezér Elon Musk karizmatikus személyiségének köszönhetően
közel 500 százalékot tudott emelkedni.
Ma is jelentős pluszban nyitott a papír, a vállalat piaci kapitalizációja majdnem 450 milliárd dolláron áll. A részvényötödölés után is bőven az ikonikus 420 dolláros árszint felett mozog a részvény értéke.
Elon Musk még 2018 augusztus 7-én közölte az akkoriban nagy port kavaró tweetjét, ahol a Tesla tőzsdei kivezetéséről írt – az azt követő több mint 2 évben a Tesla exponenciális emelkedésbe kezdett, az ötödölés után is 464 dolláros árfolyamon tartózkodik.
Az Apple is szárnyalt az elmúlt hónapokban
Az Apple annak ellenére emelkedett a márciusi csúcsok óta közel 140 százalékot, hogy
az okostelefon piac 20 százalék feletti esést produkált a második negyedévben.
Az Apple bár megtartotta piaci pozícióját, az eladásait nem sikerült növelnie. A befektetők nagyon bíznak a cég növekedésében, az új iPhone SE bevezetése és az új iPhone11 telefonja iránt is erős kereslet tapasztalható, a vállalat az iPhone termékeivel évek óta tartja az állandónak mondható 13-14 százalékos piaci részesedését.
Címlapkép: © 2020 SOPA Images, Getty Images