szombat, július 27, 2024
Home Apple hírek Miért olyan nagy szám a vasárnapi Super Bowl?

Miért olyan nagy szám a vasárnapi Super Bowl?

Idén 57. alkalommal rendezik meg a Super Bowlt, ami sokáig amerikai belügynek számított. A világ legnagyobb médiakutatással foglalkozó vállalata, a Nielsen szerint még 2005-ben is csupán 2-3%-ra tehető az USA-n kívüli érdeklődők száma az össznézettségben. Azóta a tojáslabdával űzött amerikaifoci népszerűsége egyre nő. Az NFL pedig folyamatosan terjeszkedik, ebben az idényben rendeztek mérkőzést Angliában, Mexikóban, sőt most először Németországban is. A sport fő vonzereje, hogy a bajnokság minden szakaszában rendkívül kiélezett, sokszor tényleg az utolsó másodpercekig nyílt mérkőzéseket láthatnak szeptembertől a februári döntőig a nézők. A csodaszámba menő fordítások és heroikus küzdelmek mellett a sport népszerűségét sikeresen ágyazta meg néhány jól sikerült film. Az Ace Ventura: Állati nyomozó óta például mindenki tudja, hogy a tojáslabdát fűzővel kifelé kell a rugó elé tenni.

(A legfrissebb hírek itt)

Foci meccs és show-műsor egyben a Super Bowl

A Super Bowl népszerűsége azonban túltesz a sportág növekvő népszerűségén is. Túl azon, hogy a döntő mindig különleges izgalmakat hoz, a Super Bowl valójában az év egyik legnagyobb szórakoztató eseménye. A játékosok 4×15 percig keményen küzdenek az első a címet elnyerő csapat edzőjéről elnevezett Vince Lombardi trófeáért, de előtte, közben és persze utána is a show-é a főszerep. A kezdeti időkben a nagy sztárok elsősorban mint a himnusz előadói vettek részt a Super Bowl programjában. Diana Rosstól Lady Gagán át Aretha Franklinig rengeteg énekes lelkesítette a közönséget a meccs kezdése előtt, de mégis Whitney Houston előadása számít ikonikusnak. Az énekesnő az 1991-ben rendezett döntő előtt nemzeti melegítőben énekelte el a himnuszt, ami 10 nappal az öbölháború kezdete után különös jelentőséggel bírt, nem is szólva arról, hogy tényleg gyönyörűen énekelt.

A Super Bowl fő attrakciója ma már egyértelműen a félidei show. Eleinte katonazenekarok és mazsorettek szolgáltatták a nézőknek a fő szórakozást a szünetben. Később egyre kidolgozottabb produkciók készültek, de a ma ismert félidei show első lépése az ugyancsak 1991-ben Tampában rendezett döntő volt, ahol a korszak legnépszerűbb popcsapata, a New Kids On The Block is fellépett. Két év múlva először fordult elő, hogy a döntő után a meccsnél is többen beszéltek a félidei show-ról, amikor Michael Jackson adott minikoncertet a szünetben. Azóta a legnagyobb nevek váltották egymást; Paul McCartney, Prince, Madonna, a The Rolling Stones, a The Who, Lady Gaga és még sorolhatnánk. Az egyik legikonikusabb félidei show a 2011-es terrortámadásokat követő évben a U2 nevéhez fűződik, míg a legtöbbet emlegetett momentum a két évvel későbbi, amelyben Justin Timberlake a fellépés hevében letépte Janet Jackson fél melléről a ruhát.

A legértékesebb reklámidő a televíziózásban

Az amerikai televíziózás 30 legnézettebb műsora között 29 Super Bowlt találunk, nem csoda, hogy a reklámhelyek itt a legdrágábbak, egy 30 másodperces hirdetés a becsélesek szerint 5 millió dollárba került a korábbi években. A cégek éppen ezért a legnagyobb tavaszi kampányaik bevezetését már szeretik erre a napra időzíteni. Olyan híres reklámok debütáltak itt, mint az Apple egyik első hirdetése 1984-ben, vagy a Pepsi legendás kisfilmje a szomjas Cindy Crawforddal. A Snickers évekig sikeres „Kivagy, ha éhes vagy” reklámja Betty White-tal, vagy ugyanekkor, 2010-ben a szintén évekig sikerrel futó Old Spice-féle „Nézz rá a pasidra, aztán nézz rám” reklámokat is a Super Bowl alatt vetítették először.

Természetesen a döntő idején megnövekedett figyelmet megpróbálják maximálisan kihasználni a tévétársaságok, amelyek 3 éves rotációban felváltva közvetítik a döntőt. Jellemzően a döntőt követő műsorsávra időzítik a legnagyobb durranásnak szánt új sorozataikat, műsoraikat, és ezzel óriási esélyt kapnak arra, hogy a következő hetekre, de akár hónapokra is megalapozzák a nézettségüket. Függetlenül attól ki nyeri a trófeát, a Super Bowl szinte mindenkinek főnyeremény.

Amit tudni lehet a 2023-as Super Bowlról

Az amerikaifoci-bajnokság döntője lehet, hogy nem dönti meg a nézettségi rekordot, de az már most biztos, hogy újabb rekordot fog beállítani. Idén a Fox csatorna közvetíti a mérkőzést, amelynek fél perces reklámideje 7 millió dollár körül lesz. A helyszínen, az arizoniai State Farm stadionban csaknem 5 millió forintos jegyárak mellett izgulhatják végig a döntő nagyjából 4 órás idejét a szurkolók, akik a Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles összecsapását láthatják. A meccs egyik különlegessége, hogy a Super Bowl történetében első alkalommal fog egymás ellen játszani testvérpár, Travis és Jason Kelce.

Már lehet tudni, hogy az amerikai himnuszt a népszerű countryénekes Chris Stapleton adja majd elő. Persze a fő attrakciót a félidő hozza majd el.

A Super Bowl félidei show-jában idén nagy változás, hogy a kilenc éve névadó szponzor Pepsi helyét az Apple veszi át. Az informatikai vállalatot régi szálak fűzik az NFL döntőjéhez, és új szerepkörükben valószínűleg minden korábbinál látványosabb show létrehozására törekednek. Ez az érdeke az idei sztárfellépőnek is, Rihanna 2016 óta nem adott ki új albumot, és öt éve, a Grammy-gálán lépett fel élőben utoljára. Minden idők egyik legsikeresebb popsztárja azóta az üzletre és családalapításra koncentrált, de most nagy visszatérésre készül. Idén új lemeze jelenik meg, és ennek nagyobb hírverést elképzelni sem lehet a Super Bowl félidei show-jánál. Ráadásul külön pikantériája a dolognak, hogy egykor az énekesnő volt egykor az egyik legnagyobb támogatója annak a Colin Kaepernicknek, aki letérdelt az amerikai himnusz alatt, tiltakozásul a feketék elleni rasszizmus és rendőri erőszak ellen. A játékos sportolói pályafutását aztán kettétörte az aktivizmusa. Szinte lehetetlennek látszik, hogy Rihanna ne reflektálna minderre a fellépésén. A Fox csatorna a döntő után mutatja be Gordon Ramsay főzős reality sorozatának, a Séfek minden szinten második évadát.

A hazai nézők az Arena 4 adón láthatják majd a mérkőzést, ami magyar idő szerint 00:30-kor kezdődik majd, de előtt már 22 órától felvezető műsorral készülnek majd a csatornán.

Rajongsz a sportokért? Mi is!

Exkluzív hírekkel, naprakész eredményekkel és izgalmas szurkolói tartalmakkal várunk, hogy mindig képben legyél kedvenceidről! www.sportal.hu – Együtt a lelátón!

Source

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments