Idén június 30-án az Apple végül megállapodott az AppleCare szolgáltatás hamis reklámozásával kapcsolatos csoportos perben. A per még 2016-ban indult, és azóta három közvetítői ülésen ment keresztül, mielőtt a negyedik megállapodással végződött volna. Ennek eredményeként a vállalat beleegyezett, hogy 95 millió dollárt (29 milliárd forintot) fizet, hogy az egész ügy véget érjen.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója (Fotó: Apple, Inc.)
A felperesek azzal érveltek, hogy az Apple AppleCare szolgáltatásának reklámja félrevezető, mivel egyértelműen kijelenti, hogy ha egy iPhone vagy iPad véletlenül megsérül vagy hardverhibát szenved, akkor azt ki kell cserélni vagy meg kell javítani – írta a GSM Arena.com kedden.
Csere esetén pedig a terméknek „teljesítményben és megbízhatóságban az újjal egyenértékűnek kell lennie”. Úgy tűnik azonban, hogy az Apple ezeket felújított hardverrel helyettesíti, ezért a felperesek szerint az Apple hamis reklámot terjeszt.
Az Apple ügyvédei szerint a felperesek nem tudják bizonyítani, hogy a hardverrel kapcsolatos bejelentett problémákat a felújított alkatrészek okozták, és hogy az „újjal egyenértékű” nem feltétlenül jelenti azt, hogy valóban új. A csoportos keresetet benyújtó felhasználók 2012. július 20. után vették igénybe az AppleCare és AppleCare+ szolgáltatásokat, időben pedig 2021. szeptember 30-ig terjednek a bejelentett esetek.
Ez a 95 millió dollár (29 milliárd forint) gyakorlatilag semmi, ahhoz az összeghez képest , amelyet eddig a Facebook közösségi háló vezére, Mark Zuckerberg fizetett ki, különböző szabálytalanságok miatt.
- 7 millió eurós (2,562 milliárd forintos) büntetést fizetett a felhasználók adatainak felhasználásáról szóló elégtelen tájékoztatás miatt;
- 1,2 milliárd forint, mivel a Facebook Ireland Ltd. jogsértést követett el, amikor ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és súgóközpontjában;
- 650 millió dollár (200,2 milliárd forint) az arcfelismeréssel kapcsolatos botrány lezárásáért;
- 5 milliárd dollár (1540 milliárd forint), mivel akár 87 millió felhasználó adataihoz is hozzáfért a Donald Trump amerikai elnök 2016-os kampányában dolgozó Cambridge Analytica londoni székhelyű tanácsadó cég;
- 100 millió dollárt (30,8 milliárd forint) költött a cég az értékpapír- és tőzsdebizottsággal közös vizsgálatára is;
- 500 ezer font (214 millió forint) a botrány nyomán a britektől kapott csekk 2018 októberéből;
- 110 millió eurós (33,88 milliárd forint) büntetés, amiért az amerikai vállalat félrevezető és téves információkat közölt a WhatsApp üzenetküldő szolgáltató felvásárlásakor 2014-ben.
Ez összesen 1809 milliárd forintnak felel meg. Mindezt 2021 márciusáig kellett megfizetnie a cégnek.