Legalábbis ami a gyártók bekerülési költségét illeti, mert a modellek ára közt pedig méretes különbség van.
Kínában már megjelent a világ első, Qualcomm Snapdragon 888 chipsettel ellátott okostelefonja, a Xiaomi Mi 11. A telefon 6.81 colos AMOLED kijelzője 3200×1440 pixel felbontású, a frissítési frekvencia 120Hz, az ujjlenyomat-érzékelő a megjelenítő alatt található, a fotózásban pedig 108 megapixeles fő kamera segít, a hosszú üzemidőről pedig az 55W-tal is tölthető 4600 mAh kapacitású akkumulátor gondoskodik.
A Xiaomi Mi 11 alap modellje 8 gigabájt RAM-mal és 128 gigabájt tárhellyel ellátott, Kínában átszámítva 612 dollárba kerül, az európai árak még nem ismertek. A Xiaomi ügyvezetője, Pan Jiutang szerint a Mi 11 gyártása ugyanannyiba kerül, mint az iPhone 12-é, amely 879 dollárba kerül az Egyesült Államokban.
Kínában a Mi 11 3.999 jüanba kerül, míg az Apple iPhone 12 6799 jüanba, így átszámítva 429 dollárral drágább az almás mobil a távol-keleti országban. Plusz extra, hogy a Xiaomi ad töltőt a telefonjához, így nem kell extra költségekbe vernie magát a vásárlónak.
Egy korábbi jelentés szerint az iPhone 12 becsült anyagköltsége (BoM) 373 dollár. A BoM csak azt mutatja meg, hogy az eladónak mennyibe kerül a termék gyártásához szükséges alkatrészek beszerzése és nem veszi figyelembe az egyéb költségeket, mint például a kutatás és fejlesztés, a fizetések és a marketing.
Bár a Xiaomi nem árulta el a Mi 11 BoM-jét, tudjuk, hogy a vállalat vállalta, hogy alacsony lesz a haszonkulcs. Az Apple és a Samsung viszont köztudottan borsos margót tart telefonjain. Ez megmagyarázza azt is, hogy az Apple miért ragadta meg az ipar profitjának 59 százalékát 2020 második negyedévében, annak ellenére, hogy a harmadik legnagyobb szereplő volt és a teljes szállításnak csak 14 százalékát tette ki.
A Xiaomi versenyképes árstratégiája segített sikereket elérni a világ két legnagyobb okostelefon piacán – Kínában és Indiában. 2020 harmadik negyedévében a vállalat megdöntötte az Apple eredményeit. Ez nagyrészt annak volt köszönhető, hogy a Xiaomi agresszívan megpróbálta megszerezni a Huawei piaci részesedését és az Apple szállítmányai az iPhone 12-es sorozat piacra dobásának késése miatt hátrányból indultak.