hétfő, december 23, 2024
Home Apple hírek A Xiaomi lenyomná az Apple-t, élet-halál harcra készülnek a kínaiak

A Xiaomi lenyomná az Apple-t, élet-halál harcra készülnek a kínaiak

A Xiaomi éveken belül a legnépszerűbb mobilgyártó szeretne lenni, erre pedig hajlandó áldozni is.

Ugyan az év nagy részében elmaradt a versenytársaktól, az utolsó negyedév lenyűgöző iPhone 13-eladásainak köszönhetően az Apple az első helyen zárta a legtöbb okostelefont leszállító gyártók versenyét. Ráadásul a globális toplista mellett a helyi gyártókat beelőzve Kína legnépszerűbb márkája is a cupertinói cég lett. A Xiaomi ezen változtatni szeretne, és úgy tűnik, ezt vágyálomnál komolyabban kezeli.

A cég alapítója, Lei Jun a Xiaomi első, a holdújévet kísérő munkaszüneti időszakot követő stratégiai megbeszélése után írt egy posztot erről a Weibo közösségi platformon. Ebben megerősítette azt a vállalását, hogy százmilliárd jüant fektetnek fejlesztési munkálatokba, ettől pedig nem kis előrelépést várnak.

„Teljes mértékben az Apple-höz mérjük magunkat a termékek és élmények tekintetében, és az a célunk, hogy Kína legnagyobb prémium márkája legyünk az elkövetkező három évben”

– írta Lei, ami mellett egyébként nemcsak a kínai, hanem a globális piacon is szeretnének vezetővé válni ugyanennyi idő alatt. Ennek kapcsán pedig nem csak a hazai piacon kaptak biztató jeleket, ahol a Huawei hanyatlásával nagyot léphetett előre a Xiaomi. 2021-ben, amikor egy negyedévre meg tudták előzni az Apple-t, a korábbinál több telefont szállítottak le Dél-Amerikába, Afrikába, és Európa nyugati országaiba, így látszik, hogy más régiókban is sikeres lehet a gyártó.

De a Xiaomi alapítója is tudja, hogy kemény versenyben kell helytállniuk, a felső kategóriás mobilgyártók közötti küzdelmet az „életre-halálra szóló háború” jelzővel illette, de a konkurencia mellett más tényezők is okoztak fejfájást számára. A tavalyi harmadik negyedévben például más márkáknál jobban érintette a Xiaomi modelljeit a globális ellátási láncok problémáiból következő termékhiány. Emellett Kínában csökkent az érdeklődés a mobiljaik iránt, igaz, erre is tudtak választ adni, és a következő három évben tízezerről harmincezerre növelik a Kínában megtalálható dedikált kereskedések számát, jobban lefedve az ország különböző vidékeit.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments