A Xiaomi több szegmensben is erős és már a csúcstelefonok piacán is megjelent, azonban az áraik még mindig elmaradnak a Samsung és az Apple telefonoktól – mondta Török Lajos, az Equilor vezető elemzője. Hozzátéve: a kínai cég egyre erősebb a külföldi piacokon, így Latin Amerikában megnégyszereződött, Afrikában két és félszeresére emelkedett, míg Európában 50 százalékkal nőtt az értékesítésük.
A kínai okostelefonok iránti növekvő kereslet főleg annak tudható be, hogy a Xiaomi készülékei összehasonlításban olcsónak számítanak, hiszen a gyártó egy jóval szélesebb tömeget céloz meg, mint például az Apple, amely átlag 75 százalékkal drágábban adja a készülékeit a kínaiaknál. A Xiaomi most először vette célba a prémium kategóriás készülékek piacát, a csaknem ezer dollárért árult Mi 11 Ultrával, valamint ez ennél is drágább, összecsukható Mi Mix Folddal (a Samsung illetve az Apple nagyjából azonos áron kínálja a hasonló telefonjait).
Elemzők megjegyzik: a Xiaomi-nak a Huawei kálváriája is segített. A kínai vállalat, amely nemrég még a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója volt, az amerikai szankciók miatt jelentős piacot veszített, forgalma bezuhant.