vasárnap, december 22, 2024
Home Apple hírek Az Apple megint csak majdnem a világ legértékesebb márkája

Az Apple megint csak majdnem a világ legértékesebb márkája

Az Amazon happolta el a cupertinóiak elől a címet, akiknek így ötödik éve nem sikerül a gazdasági tápláléklánc csúcsára törni.

A BrandZ nevű oldal egy igen kiterjedt adatbázissal rendelkezik, melynek köszönhetően elképesztő részletességgel elemezik a világ legnagyobb vállalatainak gazdasági teljesítményeit, beleértve az elkészült és még futó projektjeiket, ezzel pedig képesek felmérni azok piaci értékét. Itt tehát nem a tőzsdei árfolyamok alapján kalkulált konkrét értékről van szó, hanem arról, mennyit ér maga a márkanév. A tőzsdei számítás szerint ugyanis az Apple már jó ideje az élen áll, sőt rekordot rekordra halmoz, de brand-érték tekintetében az aktuális kimutatás alapján még az átalakuló élmezőnyben sem sikerült az almás vállalatnak megcsípni az első helyet..

Az Apple öt éve hajszolja „a világ legértékesebb márkaneve” címet, a bajnoki övet azonban ezúttal sem sikerült megszerezni, azt ugyanis elhappolta előlük az Amazon. Ez valószínűleg egy darabig nem változik, hiszen a koronavírus jóvoltából a házhozszállításra való igény jelentősen megnövekedett, ami az Amazon malmára hajtja a vizet, míg a kisebb bérek és a munkahelyi elbocsátások miatt az embereknek kevésbé lesz pénze olyan borsos áron kínált termékekre, amilyeneket az Apple forgalmaz.

A dobogó további részein szintén mentek a csatározások, a Microsoftnak pedig sikerült a bronzérmes pozíciót megszerezni, mellyel a Google-t előzte meg. A siker itt is a vészhelyzeti intézkedésekben keresendő, hiszen az egyre kiterjedtebb felhőtechnológiára építő céges szolgáltatások, az Office 365 és a Microsoft Teams hatalmas segítség azoknak, aki minél zökkenőmentesebben szeretnék átvészelni a járvány diktálta megszorításokat.

A Visa ugyan már jócskán leszorult a dobogóról, még sincs oka szomorkodni, mivel így is tisztes előnyre tett szert legnagyobb riválisával, a Mastercarddal szemben, aminek a tizedik helyet sikerült elcsípnie. Az első tízbe egyébként két kínai cég, a szintén online vásárlással és kiszállítással foglalkozó Alibaba, illetve a technológiai óriáscég, a Tencent is bejutott.

Nyolcadik helyre a Facebook került, akiknek az elmúlt időszakban komoly támadásokkal és hirdetéskiesésekkel kellett szembenézniük, ez pedig a jövőben még tovább csökkentheti a brand értékét. Kilencedikként a McDonalds végzett, akik valószínűleg szintén veszítenek majd az értékükből, ha a koronavírus második hulláma miatt ismételten be kell zárniuk az éttermeiket. 

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments